IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

當老人家遇上LTE

即使快樂(佢哋)的痛(我哋)

大家經常都會聽都或者睇到,喺Facebook或者Baby Kondom之類討論區、有關兒童同埋青少年上網嘅問題。有啲濕鳩專家甚至建議,屋企唔好裝寬頻,56k上網已經好足夠。

除咗呢類極端戇鳩離地意見之外,一般正常意見,普遍都會認為,作為家長,應該好好保護青少年同兒童,唔好俾佢哋接觸一啲有問題嘅資訊。

但係大家有冇諗過,留意啲𡃁仔𡃁妹上網睇乜玩乜,有冇sexting有冇做/搵ptgf之餘,其實我哋都應該留意一吓,我哋嘅長輩,究竟上網睇嘅啲乜?

我唔係話我哋啲老母姨媽姑嗲們去做ptgf;至於老豆們有冇去搵ptgf呢,亦不在本話題討論之列。我想講嘅係,喺呢個科技進步到每人都有一部smartphone嘅年代,究竟我哋啲長者們,平時接收緊同傳閱緊一啲乜嘢資訊呢?


我既然咁樣問得,就梗係有故講啦。

是咁的,我有個阿姨,六十幾歲,移民加拿大多年。其實我同佢,一直咁多年嘅聯絡,都係久唔久嘅長途電話同埋email;唔太密,亦唔會斷。

我阿姨後生嗰陣,並唔係C9。相反,佢係事業型女性,八十年代連卡佛嘅buyer;香港某幾個名牌,係佢當年有份引入嘅。換句說話嚟講,佢係「潮人」,亦係我早年嘅服裝指導;我嘅第一個Burberry袋就係佢送嘅。

唔知係幾時開始,我阿姨買咗部iPhone。亦唔知幾時開始,佢開咗個WhatsApp account。但係我好清楚,我嘅惡夢,大約三年前開始。

因為三年前嘅某一日,我阿姨喺個WhatsApp度add咗我。自嗰日開始,我部手機就永無寧日。每日無論任何時間,我都會接收到大量佢老人家「無私分享」嘅「有用資訊」。

我係一個好怕用instant messager傾計嘅人。我覺得,有咩緊要嘅,應該用電話或者email傾,大家四四六六拆掂佢。啲唔係太緊要嘅嘢,就一句起兩句止,大家笑完就算。無啦啦喺個IM度,有句冇句咁吹水;講真,好煩。

而且,我係一個揸筆搵食嘅人。我寫字,係suppose收錢或者另類等價交換,例如claps、likes etc。要我冇啦啦喺個IM度篤到手指頭都倔,但又冇乜得著,我實在唔太熱衷呢類溝通。

講返轉頭。我哋呢族人大部份都已經移居海外;其實個組織係好鬆散嘅,既唔會有而家好興嘅「家族group」,甚至連穩定嘅連繫都冇。所以我嘅海量長輩圖,就只有一個來源。

我一直以為,以我阿姨咁潮嘅往績,佢就算send長輩圖俾我,都應該係Oscar de la Renta 2018 F/W嘅runway show、今期Vogue嘅封面、金喜善嘅Fendi廣告、或者Paris Fashion Week 2018嘅精華等等。老老豆豆,你潮開㗎嘛!就算上咗年紀都應該繼續潮㗎啦!你睇吓Elton John!你睇吓Karl Lagerfeld八十幾歲人out過未?

點知佢用大量「大榴槤」資訊嚟洗我手機memory。我嘅感覺,就好似親眼見到村上隆去羅湖城買老翻LV一樣,唔知應該點俾反應。

我有留心咁讀過佢send過嚟嘅嘢,大部份係醫療養生有關嘅資訊。其實人到咗某個年紀,關心自己同埋身邊親友嘅健康,都係好正路嘅心態。但問題係,佢share嘅所謂「健康資訊」,十居其九都係一啲以訛傳訛嘅錯誤健康資訊。

點錯法我唔舉例喇,否則又寫多兩三千字都未寫完。你是但上去ETtoday求其搵篇有關醫療嘅文章,或者求其搵篇嚴浩嘅嘢嚟睇啦。講真,起碼錯咗八成。

除咗我之外,我老婆亦都面對過同樣問題。喺佔中嘅時期,我外母轉發咗好多,海外藍絲挖苦佔中嘅圖文俾佢;兩母女亦因此輕輕齬齟。

對於好似我外母呢啲老人家嚟講,佢哋最鍾意嘅,就係有CCTVB標誌嘅長輩圖,因為喺佢哋嗰輩人眼中,CCTVB就係道路真理生命:「無線新聞都係咁講啦,仲有假嘅咩?!你班廢青仲唔係收美國錢搞亂香港?!」

其實,比起關心啲𡃁仔𡃁妹嘅上網,我覺得我哋應該更加要關心一吓,究竟我哋啲老豆老母,平時接收緊啲咩資訊。究竟佢哋個世界,同我哋個世界,係咪in sync嘅?定係已經俾大陸五毛不斷流水作業式製作嘅「資訊」,完全接管咗佢哋嘅互聯網世界?


終於,喺上星期日,我阿姨爆seed,一口氣send咗廿六個msg俾我。當日我個手機係咁震,我老婆係咁問我「邊個搵你呀」。忍耐,終於到咗極限;於是我係咁倚「哽」咗佢一句:

然後,一個星期,我再冇收過任何佢嘅message。

忍到三年先出口,其實我已經算好忍耐力。聽聞佢個女我表姐,晨早已經block咗佢。我表姐經常要飛,你可以想像到,當佢data roaming嗰陣收到長輩圖嘅反應。

但係一場親戚,呢鑊究竟點收科呢?我睇唔透。

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论