IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

那些年,我追捧過而又唔紅嘅歌星

唔紅又好、紅過又好,最後都係消失風雨中;淡淡交會過各不留下印。

香港樂壇咁多年以來,都係一個修羅場。

自從1982年、TVB同華星開始舉辦「新秀歌唱大賽」之後,每年透過參加各式各樣嘅歌唱比賽(最好例子:全港十八區業餘歌唱比賽)入行嘅人越嚟越多。

入行嘅人越多,亦即係死亡率越高。當我哋聽緊生還者為我哋演唱嗰陣,請唔好忘記,喺呢個汰弱留強嘅圈子之中退場嘅人。

喺韓劇《請回答1994》裏面,成東日(成東鎰)認為,裴勇浚、全度妍同全智賢都係「一定唔會紅」、「睇個樣就知」。而我呢,就經常認定一啲歌星會紅,結果消聲匿跡。

(一睇就知,呢啲又係寫死人嘅題目,淨係做research都半日。所以,唔啱睇唔緊要,冇功都有勞,起碼都俾少少表示;唔該晒。)


喺八十年代嘅香港樂壇要站穩一席位,並唔係件容易嘅事。

七十年代以前,香港樂壇係國語歌嘅天下。潘秀瓊、潘迪華、姚蘇蓉、青山、崔萍、顧媚(忘不了 忘不了~),全部都係唱得之人;佢哋為香港樂壇定咗一個好高嘅標準。

到七十年代,粵語流行曲開始流行,由「粵語長片」裏面新馬仔、鄧寄塵、梁醒波、譚蘭卿嘅「灰諧滑稽」暗角走出嚟,上咗大檯。許冠傑、羅文、徐小鳳、葉麗儀、關正傑、仙杜拉、甄妮,個標準仍然係天咁高 — 你未必會認為,佢哋個個都係靚仔靚女,但相信冇人夠膽話佢哋唔唱得。

八十年代嘅標準,係譚詠麟同張國榮。論唱功,譚張同上述「前輩」,已經差咗一班波 — 譚詠麟以音域廣見稱,張國榮唱歌則感情豐富、有味道;論技巧,雖然兩人仍有所不及,但亦屬當年「頂班」之選。

喺「珠玉在前」嘅環境之下,八十年代入行嘅新星,其實面對嘅壓力同比較,唔會比而家呢個年代少。

於是,我哋就出咗一班曇花一現嘅歌手。

蔡立兒

鍾意蔡立兒,純粹係因為一首歌 — 《絕戀》。呢首歌當年紅到一個點,好多人都會大吉利是咁,希望發生一次咁淒美嘅絕戀。

常在霧裡燈孤單靠在墓前看著你的名字
假使再共你相見 只得冰冷舊照片
他朝再夢裡相見 也是仍舊那麼遠
但願天邊海角復見心未變

份詞係因葵嘅,算係難得你可以聽/睇得明佢寫緊乜嘅作品。呢期人人鬧緊陳詠謙,我覺得要鬧嘅排隊都未到佢 — 講爛,邊有人爛得過因葵?當年一句「陳東蘭茜後面站著慢熱電燈膽」,你陳詠謙投多兩次胎都未必填得出。

《絕戀》係第一首令我可以乖乖坐喺房、用半日時間、無限loop部walkman去聽譯晒成份結他cord譜、然後飯都唔食死練爛練都要練到個結他伴奏嘅歌;可想而知我有幾鍾意呢首歌。

如果你話我只不過係鍾意首歌,唔係鍾意蔡立兒,我冇異議。

近年,蔡立兒翻唱過《絕戀》。但係個人意見認為,無論編曲配樂同唱功,都唔及佢當年原唱咁好。

黃翊

黃翊係令我大跌眼鏡嘅一個,因為我以為佢紅梗。

當年嘅黃翊有一把好似譚詠麟嘅聲線,可能亦都因為咁,你可以聽得出,佢有意無意間,亦都模仿譚詠麟嘅唱腔。當年,唱「譚腔」嘅佼佼者,有已經上緊位嘅李克勤,同埋黃翊。

我最鍾意嘅,係佢嘅《最愛的妳》。唔知係巧合定有意,譚詠麟早年亦都有一首同名歌曲《最愛的妳》。

我與你看似曾渡過 千載不變愛之火
彷彿一生 早已註定 願陪伴著我

然後,黃翊喺毫無預警之下,消失於樂壇。後來睇返先知,原來係因為同黃寶欣(《酒杯敲鋼琴》嗰個)拍拖而被雪藏。論刻薄,香港娛樂圈同韓國冇兩樣,少少嘢就可以整死你。

聞說近年黃翊再出返嚟唱,我真心希望佢可以有啲成績;因為佢應得嘅。

甄楚倩

當無線嘅《新秀》獨步天下,一向鍾意抄無線嘅亞視亦都唔執輸,搞咗個「未來偶像爭霸戰」嚟頂無線;甄楚倩就係呢個比賽嘅產物。同屆出身嘅(即係第二屆),仲有曾航生同安德尊(你以為佢唱兒歌攞命?你聽過佢唱哥哥嘅《Stand Up》未?)。

甄楚倩靚唔靚見人見智,我就覺得佢幾ok嘅,樣同打扮都係當年好大路嘅「日系」。佢嘅聲線唱功都有啲似梅艷芳,但係風格上冇當年梅姐咁「前衛」。當年佢主唱改編自山口百惠《秋桜》嘅《深夜港灣》,至今仍然係我最愛嘅金曲之一。

長裙隨急風飛舞似浪漫 卻在別時人漸散
黑色絲巾 風中飄滿寂寞 盪入這港灣
隨霓虹千盞風裡我獨站 遠望渡輪隨浪去
身邊的呼呼北風 已經不感覺到冷 今晚最冷已是我心間

然後,唔知點解,佢唱唱吓就消失咗,據聞係拍拖嫁人之類;當年仲未有互聯網同google大神,呢啲傳聞好多時就不了了之,冇人會去深究(除咗《明周》記者)。

幾年後,佢走咗去拍三級片;以《刺馬》為藍本嘅 《滿清十大酷刑之赤裸凌遲》(即係咸濕版《投名狀》)我有睇過。對於我嚟講,同好多男人一樣,有個女星肯除衫俾你睇,梗係有殺錯冇放過;但同時,我亦都為佢可惜。

喺香港,唔紅走去除衫變紅,講嚟講去都係得葉玉卿一個;就算紅足咁多年嘅舒淇,都要著返衫先紅。甄楚倩當然亦走唔出呢個「定律」。

黎明詩

我認,當年我迷佢,係因為佢靚女。玉女還玉女,黎明詩係嗰啲,玉女得嚟間唔中都會著件小背心出嚟派吓事業線嘅女星。對於仍然喺男性賀爾蒙主導腦袋嘅年紀嘅我,呢啲好難抗拒。

認識黎明詩,係從佢嘅《停不了的愛》開始。同甄楚倩唔同,黎明詩聲線比較嬌嗲,走嘅亦都係玉女路線,啲歌少女味好濃。就好似呢首《全心愛我》咁:

去到兩個世界裡 還是在共聚
Love me with all of your heart 到死相愛
愛莫悔莫忘 盡你每秒 盡你一生
全部浪漫 全部愛我 像我心
With every beat of your heart

但係,我相信黎明詩最多人認識嘅演譯,係張立基《異性相吸》裏面嘅一段featuring rap:

真係嘥心機,日日送花嚟,點樣先心死?快啲返屋企!本小姐冇你咁冤氣,唔該你啦張立基!

呢幾句嘢,當日rap到街知巷聞。

然後,2004年,喺擺花街某紅酒鋪,我撞到黎明詩。唔止撞到,仲傾過偈,佢仲介紹咗支法國酒俾我。成熟咗、洗盡鉛華,成個人成件事都唔同咗。不過我唔太喜歡佢介紹嗰支酒,單寧太重,擺到變醋都仲係澀嘅。

曾航生

鍾意曾航生嘅原因,係因為佢有把同陳德彰好似嘅聲 — 呢啲係當年標準嘅DJ聲。我好鍾意聽電台節目(雖然多數係「華僑之聲」嘅重播),所以特別鍾意DJ聲。

曾航生最為人所熟悉嘅,係佢同何婉盈嗰首《再見亦是朋友》 — 標準K歌風格,再加一個玩食字玩足幾十年嘅歌名。但係我最鍾意嘅,係佢嘅《永遠幸福》。

沉醉相愛時候 絲絲暖意在流
從人群中尋覓到你 夢和人生一一擁有
讓浪漫做前奏 將溫馨延續
深情從雙手滲透 願你永遠幸福

然後,佢同DJ梁安琪(唔係人哋四奶)拍拖;然後,佢再冇唱歌;然後,某日我喺梁安琪嘅競選宣傳中,睇到「選一得二」嘅宣傳……

然後,我就只係聽見曾航生嘅負面新聞,主要係食軟飯同打女人,做佢女人真係永遠幸福;然後,就再沒然後。

Raidas

直至2019年嘅今日,我仍然唔知道,點解當年如日方中嘅Raidas會解散。呢個謎,同當年紅透半邊天嘅韓國組合「徐太志和孩子們」( 서태지와 아이들 )喺最紅嗰陣解散一樣,可以一齊列入「二十世紀最大謎團」之一。

一句「風格上有分歧」就解散?唔係好logical囉;你問吓「達明」?一個鍾意rock一個鍾意techno、分歧分歧咪又三不五時出返嚟開騷cap吓水!

Raidas有幾好聽?聽Raidas嘅專輯,係唔使fast forward飛歌㗎!一隻碟十首八首歌,首首都聽得吓,唔使點飛。

《春嬌救志明》玩過嘅(兼且玩得唔好)係《傳說》。但係個人最愛嘅Raidas歌曲,一定係《傾心》,堪稱「情歌之王」。

曾自問 樣子真太笨
曾自問 外表都不怎麼吸引
卻妄想跟你同行
請你 明白我已暗中因你傾心
人愈近 愈不敢發問
人愈近 愈不敢將我心拉近
我的心窩已下沉
心裡 留住了只有苦困
如何 在你心窗一角 朦朧呈現我的愛
縱是驟晴驟雨 儘管昏昏暗
祈求在你窗外徘徊 任這風吹雨打去
我仍然情願更甘心 不悔恨

歌詞形容緊嘅「愛」,喺呢個年代,叫「毒撚暗戀女神」。黃凱芹能夠將一段單思嘅愛,寫得咁有詩意咁冧,亦屬絕無僅有。一句「祈求在你窗外徘徊 任這風吹雨打去 我仍然情願更甘心 不悔恨」,當年都唔知幾多女就係咁忘記咗條仔「樣子真太笨」而受咗溝!

究竟係黃凱芹夠詩意,定係呢個年代嘅人完全缺乏想像力?呢啲留返你哋自己解答啦。

筆者僅存嘅復刻版《傳說》黑膠碟,數年前詞人梁栢堅所贈。

Raidas對香港流行樂壇嘅貢獻,除咗前後出過嘅三張半專輯(最後陳德彰出嗰隻新曲加精選,只能算半張)之外,仲有一樣,係我哋一直都受惠到而家嘅「貢獻」:

就係林夕。

林夕雖然唔係Raidas帶出道,但作為Raidas嘅專用詞人、包辦佢哋大部份嘅歌詞,林夕的確係因為Raidas而出名嘅(或者你可以話,係林夕令Raidas出名)。

小玉典珠釵 鉛華求長埋
祝君把新歡 乘龍投豪門
我要是變心有誰為我盡情罵
小玉休相迫 檀郎無忘情
三載失釵風 瑤台求重逢
我叫天搶地誰過問
庵中孤清清 長平難逃情
江山悲災損 流離仍重圓
我偶然與她見面亦覺甚疲倦
花燭映窺妝 難為郎情長
交杯飲砒霜 泉台諧盟鸞
我散心解悶誰作伴

淨係睇《傳說》呢幾句歌詞,你就可以睇到,林夕對粵劇劇本有幾熟悉。喺未有google嘅年代,要將《紫釵記》同《帝女花》兩大名劇撮入歌詞,仲要同現代文化糅合,所花嘅功力,並唔係中文根底淺嘅人可以做得到。

我覺得,即將開幕嘅「私處中心」(Xiqu Centre;唔係咁讀/譯嘅咩?)應該好好珍藏Raidas同林夕呢首傑作。

張立基

同呢篇文嘅其他歌手唔同,張立基當年之所以「紅」(如果算紅過的話),絕大部份嘅原因,係因為佢嘅勁歌熱舞。

(話時話,佢同甄楚倩真係有啲兄妹相。)

論歌藝,張立基只屬平平(其實譚耀文當年都係屬於「跳好過唱」呢個cat嘅歌手);但論跳舞,佢就係典堂級。香港一向都缺乏「能歌善舞」嘅歌手;咁多年嚟,數嚟數去,就係得張國榮、張立基、杜德偉同埋郭富城呢幾個比較出眾。

今夜你是否一人》、《Electric Girl》、《震撼》、同埋上文提過、改編自Paula Abdul嘅同名歌曲《異性相吸》(Opposites Attract),呢啲都係張立基又唱又跳嘅「首本戲」;當年亦都紅過吓。

慢歌?其實又唔係冇嘅,《盼你此刻奔向我》係佢比較hit嘅慢歌;《妳好嗎?!》係另外一首。但點講都好,佢嘅慢情歌點都唔夠佢啲舞曲咁hit。

從前是對是錯
無謂辨別 寂靜夜深交給你和我
為何放棄愛 放棄此刻這些夢
再這麼傻
盼你此刻奔向我

蔡楓華

呢個係我戥佢唔抵戥足卅年嘅歌星,沒有之一。

蔡楓華身形高大、眉清目秀、聲線沉厚,呢啲都係佢喺八十年代走紅嘅優勢。佢嘅唱腔略帶重鼻音,我有理由相信,早期嘅黎明(《無名份的浪漫》嗰期),的確有模仿過佢嘅唱腔。

仲有好多人認為,當年佢係因為妒忌張國榮,所以先講出嗰句「名句」。我心諗:你哋都黐鳩線嘅!當年,張國榮的確係稍稍紅過蔡楓華,但係兩者之間嘅距離,其實係有限之極,根本唔會構成呢種妒忌。

事實上,無線當年嘅「雪藏」,只不過係起咗個「帶頭」嘅作用,將佢嘅「當頭起」煞停。之後佢載浮載沉、最後沉到谷底,其實唔多唔少都係運氣再加上自作孽使然。

(當然亦要多謝壹傳媒系嘅報章雜誌,不遺餘力咁做大佢啲負面新聞。)

但無可否認,喺「白馬王子」嘅年代,蔡楓華的而且確有紅過,而且仲係幾紅。

有幾紅?紅到佢首《倩影》嘅MV,係由當年無線嘅當家花旦戚美珍演出。

遙望你倩影經過 看燈飾與夜色輝映
明亮眼眸裡一縷失落 令我眼光不禁追隨
凝視你步履多優美 發披肩在風中飄起
明亮眼眸裡憂鬱的夢 又似帶出一點傲氣
唯願你永遠不會失去 凝視你說話輕輕笑
隨著你進出於晚燈裡 願結識相相墮愛河

八十年代嘅詞,同而家嘅比較,最大嘅分別,在於「優雅」二字。

到而家,仲有好多比較年輕嘅朋友唔明,點解電視台嘅「雪藏」同「封殺」,可以整死一個歌手或者藝員。

因為八九十年代,香港就係得兩個電視台,亞視從來都「唔係波」,雖然後來有「有線電視」,但係佢哋喺娛樂圈全無影響力。如果無線唔捧你,或者唔俾你亮相佢哋嘅節目,作為歌星藝員,你都唔知點「入屋」 — 唔通靠電台同《明周》咩。

所以,電視喺香港娛樂史、以至香港歷史上,都係舉足輕重嘅。而睇電視亦都係垮代香港人嘅集體回憶之一,比任何嘢都重要。

唔信?你咪問吓楊岳橋囉!睇電視真係重要過立法會開會㗎!

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论