IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

《寫字》(七)

寫/睇到呢度,可能大家都會有個疑問:點解筆者寫有關翻譯嘅篇幅特別多呢?(其實已經變相係一個mini series)

一來,翻譯主要係我嚟咗德國之後嘅經歷,日子越近記憶越多;二來,其實我一直到現在都仍然喺豬圈出出入入,所以想講嘅嘢特別多。

大家忍吓我啦!好快講完㗎喇(就乾塘吖嘛)。

之前講咗好多有關豬圈嘅古靈精怪嘢,咁究竟有無可能喺豬圈正正經經咁搵食呢?

有。

P記係一間頗有規模、喺豬圈內亦都算赫赫有名嘅翻譯公司。作為一個飼主,P記放出嚟嘅飼料數量亦唔算少。但係由於P記嘅出手仍然屬於偏低,所以都係被豬圈以外嘅翻譯從業人士所詬病,猶幸榜上無名。

P記嘅總部座落喺Miami。講到呢度,有必要解釋一下:喺翻譯行內,有好多翻譯公司都會表明,自己有office係如倫敦、紐約或者LA之類嘅大城市,以便有一個國際性嘅形象。但係其實好多都只不過係喺某啲大城市嘅商務中心租咗個地址,本身喺當地係無實質operation嘅。生意一般嚟講都係透過網上接洽,所以公司本身嘅「國籍」除咗形象之外,其實唔會構成問題。

就如豬圈內另外一間有名嘅翻譯公司T記,佢報稱自己喺紐約同倫敦都有辦事處,但係有細心嘅豬仔google過,T記所謂喺紐約同倫敦嘅地址都只不過係商務中心,真正嘅operation其實喺摩爾多瓦。

但係P記係真正喺Miami有operation嘅美國公司;呢個接近blue blood嘅身份令P記廣受豬仔歡迎。

另外一個令P記聞名於豬圈嘅原因就係佢嘅客戶群。就以筆者嘅英/德漢(繁中)翻譯為例,P記嘅客戶有某大型航空公司、跨國金融機構、投資銀行、跨國零售集團等等;呢啲Fortune 500級別嘅公司對於翻譯從業員嚟講係夢寐以求嘅client profile,寫落CV大方得體。

要晉身P記成為佢哋嘅on-list freelancer,筆試當然少不免。如果要成為某些大客戶(如航空公司)嘅特約freelancer,就要另外再做唔同嘅筆試。

當你過關斬將,成為特約freelancer之後,你每日最重要嘅工作,就係等。

等乜?等運到。

何謂運到?每日美國東岸時間10點(我嘅時區係中歐時間,即係快美東6個鐘),佢哋嘅飼養員就會透過email出嚟放飼料。

飼養員即係coordinator,一群職位唔高,但係對豬仔們擁有生殺大權嘅「上等人」。coordinator嘅主要工作,就係將project manager放落嚟嘅「飼料」(即係翻譯工作),按數量同緩急分配俾freelancer們,然後不定期捽貨,務求達到準時起貨嘅目標。至於俾幾多個freelancer去做、俾邊幾個freelancer去做同邊個freelancer做多做少,則完全係coordinator說了算。

很想要吧?!(我係指coordinator份工)

寫到呢度,相信唔使講大家都估得到,對住一群擁有咁大權力嘅飼養員,豬仔們必定落力阿諛奉承;衰啲講句,含吹舐啜乜都出齊。每日嘅噓寒問暖當然唔少得,想盡辦法去攞到飼養員們嘅Skype contact(P記內部係用Skype溝通嘅)以便快人一步亦屬必然。事實上,P記有好多大job(過萬字以至幾萬字),都係未落到email pool度就俾飼養員們分配好晒俾相熟嘅豬仔,喺email pool度出現嘅通常都係三數百字甚至係只得一百幾十字嘅所謂maintenance job嘅雞肋。

喺P記裡面,everything is about job except job, job is about power.

咁究竟喺P記做freelancer,可以搵到幾多呢?

其他人我唔知,我自己呢,喺2017年,大約每個月1000至1500歐元不等(我係一個經常推job嘅人)。

以一份freelance嚟講,呢個數字其實唔錯;美麗之處係:我仲有時間做其他工作之餘,我週工作都只不過係五天。

如果故事到此結束,咁呢個其實都算係個大團圓結局。

當你出得嚟呢個社會碌得一段日子,你就會明白,除咗地產鋪門口嘅「筍盤」廣告之外,呢個世界邊有咁筍嘅事情。

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论