IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

寧可食無肉 不可居無Amazon

冇得買慘過冇得食

喺歐洲住、特別係德國,你可以冇樓,你可以冇車,你可以冇女,你甚至可以冇居留權(最多俾人遣返);但係,你唔可以冇咗Amazon。

「吓?乜Amazon唔係書店嚟嘅咩?你要間書店做乜呀?」

唔好笑,香港人真係夠膽死唔知㗎!

我唔係講笑,香港人,講gadgets可能係全球最勁嘅;周街都新iPhone,個個都無限上網。但係一講到gadgets以外嘅IT嘢的話,香港人嘅思維,可能仲停留喺1968年。

「1968年有咩IT呀你老味!」

咪就係冇囉。喺2018年,竟然仲有人問我「喺booking.com訂酒店靠唔靠得住㗎?」你係我你會點答?

香港人就係咁可愛,開個支那寶上淘寶天貓買有毒化工染製嘅老翻時裝就好靠得住,去二百五十億美元資產嘅booking.com訂酒店就靠唔住。所以你哋啲錢拎晒去起港豬噢同埋填海,應該都好靠得住。


其實,Amazon又真係書店嚟嘅;起碼,佢哋真係靠喺網上賣書起家。

仲記得我第一次幫襯Amazon買書,係1997年嘅暑假。當年啱啱開始喺漢城教書嘅我,急需一本Concise Oxford English Dictionary。但係我搵遍漢城,竟然冇呢啲咁基本嘅工具書賣。號稱全韓國最大、位於光化門附近嘅「敎保文庫」( 교보문고 / Kyobo Book Centre )成萬呎嘅書店,竟然只得兩隻櫃嘅英文書;當然亦冇供應。

結果,Amazon救咗我一命。

然後,我同Amazon呢段關係,斷片十幾年 — 喺好似漢城同香港呢啲24x7都咁方便嘅城市,Amazon真係冇乜存活空間。

當我同老婆喺2010年移居德國之後,Amazon呢個名,從此就長駐生活當中、揮之不去。然後我發現,唔止係我,其他嘅亞洲或者北美移民都係咁。但凡非歐洲原居民,對Amazon嘅需求係超乎想像嘅。

因為對於非德國原居民嚟講,喺德國「鳩嗚」shopping,無論去商場定係網購,都係一個災難。

我哋必須承認,任何人喺未嚟過德國嘅情況下,對「德國人」其實係全無認識嘅。港豬最撚叻,就係喺FB每逢有德國嘅新聞,特別係政府或者麥克爾有關嘅,就加句「Heil Hitler」,仲要以為自己好撚醒好有見地;然後就係Oktoberfest。但除此之外,對德國或者德國人,可以話係零認知。

簡單嚟講,德國人無論係衣食住行,同地球上其他國家(特別係歐洲以外)嘅人,都非常唔同。亦即係話,我哋平時買開嘅嘢,喺德國嘅百貨公司或者網店,好大機會會冇得賣(柏林、漢堡、慕尼黑呢三個上百萬人口嘅城市除外)。

(舉個例:你唔會想買德律風根Telefunken或者根德Grundig嘅電視、Tristar嘅電飯煲、Kaufhof自家品牌嘅柒衫、Bugatti柒到冇朋友嘅鞋。你想買返啲係香港或者美國見慣見熟嘅品牌。)

喺呢啲情況下,Amazon就成為救星。

網上嘅華文媒體,我經常見到佢哋將Amazon形容為「網上零售商」或者「網上百貨商店」,其實都不盡正確。Amazon其實係屬於Fulfillment Distributor(佢哋個program名為Fulfillment By Amazon/FBA),中文有個好怪雞嘅譯名,叫「履行經銷商」。

用句老香港嘅說話嚟形容,Amazon其實係「通天經紀」。

Amazon本身冇乜點「責貨」(經紀又點會同你坐貨?),自家品牌「AmazonBasics」亦只屬少數。佢嘅主要生意模式,係提供物流、貨倉、代收貨款之類嘅fulfillment services。充其量有啲似呢個年代嘅百貨公司模式(但現代嘅百貨公司更似一個包租公);用「零售商」去形容,未能反映現實嘅全部。

喺德國,Amazon嘅「貨主」,除咗一眾嘅本土零售商或者品牌之外,其餘嘅,就係好多大大小小嘅Importer of Record (IOR);我都算係其中之一。

IOR可以係貨主(Owner),可以係承銷人(Consignee),亦可以係清關代理(Customs Broker);甚至可以同時扮演晒上述所有角色。

IOR嘅主要工作,係從外地入口貨物、然後安排物流、提供EORI(Economic Operators’ Registration and Identification number)同埋清關,最後將貨物送到Amazon指定嘅倉庫;禮成。所有付運中途嘅風險,如車船嘅意外、貨品清關嘅問題、貨品嘅銷售情況等等,全部由IOR負責;Amazon可以話係零風險。

(德國係歐盟中入口管制最嚴嘅國家,我住嘅Regensburg海關就係全德國最嚴嘅海關;你哋可以想像到,我呢個IOR係頭獎連特別號碼都中埋)

呢啲咁筍嘅生意(對Amazon而言),如果大家知到邊度有得做,不妨預埋我。

Amazon喺德國嘅market positioning清楚不過:佢要做德國、荷蘭、波蘭同捷克嘅One Stop Shopping Agent(上述四國嘅Amazon都係由德國統籌)。

喺德國網購伏味好濃,稍一不慎就會成為伏爾泰個細佬(伏已中;個gag好爛我知)。唔係話德國網店好鍾意呃人;事實上,德國人做生意一般都算老老實實。

德國好多網店、甚至freelancer(包括本文作者),其實都係由一啲個人公司(Eingetragener Kaufmann/e. Kfm)經營。個人公司好處係小本經營、街坊生意,絕對係本土經濟嘅代表;唔好處係,由於小本經營,好多時呢啲網店都係採取「代購」模式,收咗錢先訂貨;如非熱賣item,一般都唔會「責貨」。

我上個月喺呢啲網店度買咗件Jack Wolfskin嘅羽毧RDS認證產品,唔會虐畜),結果足足等咗兩個星期先到貨。網購要兩個星期先有貨,喺呢個秒秒鐘幾廿萬上落嘅互聯網世界,係死罪。

另外一個伏,係價錢。

德國人出名孤鳩寒(猶太級數)。喺德國撈得最掂嘅網站,係格價網。一系列嘅check24.de(格晒所有嘢,包括保險、電訊、電力、銀行息口手續費、信用卡年費利率etc)、旅遊有關嘅ab-in-den-urlaub.de(呢個夠狠,係check其他格價網嘅網)、購物專用嘅idealo.de等等。總之屙篤尿都要格兩次渣(腎石都係礦物嚟㗎);you know, just in case。

問題係,好多時呢類格價網都係未計郵費同埋credit card/PayPal嘅surcharge嘅(德國網購/購物流行EC Karte同埋GiroPay,即係EPS咁上下,信用卡喺德國其實唔太受歡迎);計埋又唔係嗰回事。

幫襯Amazon,如果你係Amazon Prime會員的話,就連呢啲都唔使煩。每個月7.99歐元會費,只要你買Amazon Prime嘅貨品(即係大部份),咁就免郵費。7.99歐大約等於兩次購物嘅郵費,你嗰個月買兩次打和、三次就有賺;除笨有精。唔怪得Amazon Prime全球有一億付費會員(medium很想要吧?)。

Amazon嘅另外一個最新吸客殺著(暫時唔係全部account都得,你要成為Prime會員兼活躍用戶一年先有),就係佢旗下嘅gadgets(Kindle、Kindle Fire、Echo等等)有免息分期。

唔使申請,亦唔使check credit;只要你係符合上述條件嘅Prime會員,就可以喺check out時選擇五個月分期。

我上次喺Prime Day嗰陣,買咗部Kindle Fire 8 HD;由原價99.99歐,減到64.99歐,仲有五個月分期;真係抵到爛。

順帶一提:Amazon Prime Day係另一個繼美國嘅Black Friday(感恩節後嗰個星期五)同Cyber Monday(Black Friday之後嘅星期一)之外,你唔會想錯過嘅網購event。

Amazon Prime Day買嘢平就梗㗎啦,有幾平先?

平到每年Amazon Prime Day都搞到全球互聯網大塞車,好似俾人DDoS攻擊咁,夠厲害未?


大家如果有喺Amazon買過嘢的話,就會知道,佢嘅廣告真係無遠弗屆。只要有network,佢就可以按你嘅cookie嚟推你會「有興趣」嘅產品宣傳俾你。

Amazon推行嘅,係一種叫「Performance-led Data Driven Marketing」。簡單嚟講,呢種孖屐亭顧名思義,係以客戶數據推動嘅marketing campaign。喺你同意同Amazon分享你某啲嘅個人資料之後,佢哋會開始從你嘅瀏覽器資訊,去分析你嘅購買行為。

Amazon嘅marketer就會因應你嘅購買行為,去推有關嘅產品或者特價campaign俾你,刺激購買意慾。

作為一個過期marketing人,我會話你聽,呢類咁嘅Performance-led Data Driven Marketing,對公司同老細嚟講,係高效率嘅marketing strategy;但對於marketing執行人員嚟講,係個惡夢。

有別於以往零售業嘅marketing campaign、無論KPI同ROI都係以一個週末為單位;「P-lDDM」係以分鐘為單位,客戶對有關campaign嘅反應,會透過click rate或者實時銷售數字之類嘅data,即時回傳到marketer嘅電腦裏面。情況就好似股票嘅「大利市機」一樣,不過你睇嘅唔係股價,係呢個marketing campaign嘅實時數據。

以往「風水佬呃你十年八年,marketing同事呃你一個weekend」嘅歌仔冇得唱喇,喺P-lDDM之下,嗰啲同老細吹到天花龍鳳、天上有地下無嘅marketing campaign係龍係蛇,幾分鐘就知。作為P-lDDM嘅操盤人,每次都要準備定好多plan B(或者係plan Z),去應付突如其來嘅市場動態。

俾著我咁樣望住部機、然後老細或者貴客係咁電話響,真係命都短幾年囉。

利申:本文作者冇收Amazon錢寫嘢,亦冇持有任何Amazon嘅股份。
CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论