IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

隨想(2019/KW52)

老舉過年

是咁的,「老舉過年」係廣東話歇後語。老舉者,性工作者也。香港人做生意興喺過年時候「埋年」結算,睇吓今年獲利多少。性工作者「埋年」,自然要計一下今年嘅恩客數字;故「老舉過年」即係「算鳩數」。

講就咁講,2019年對香港人嚟講,無論如何都冇可能算鳩數囉!

之前我已經講過,我唔會喺呢篇回顧度寫記敘文,我相信喺嚟緊嘅一個星期內,無論Medium定Matters,都必定充斥回顧記敘文,所以少我一篇唔少喇。唔寫記敘文,咁不如寫吓我諗緊乜啦。

首先,亦都係最緊要嘅:我真係要多謝呢半年以嚟,身體力行出嚟參加時代革命、向港共說不嘅香港人,多謝晒你哋!

因為,你俾我發多幾次夢,我都估唔到,大家可以堅持到今時今日。坦白講,我一直以為,過咗二百萬人遊行,大家就會側側膊「階段勝利」、然後照常返工返學去旅行打卡。港豬嘅嘢,大家都知,肯喺網上貼一句「復仇」已經好撚激啦嘛。但係今次,大家竟然堅守咗半年,而且仲未有棄勢;實在難得。

香港人從來都唔識珍惜任何嘢,個個恃住自己有so-called嘅critical thinking(其實九成以上都只不過係屎撚忽鬼),任何人事物都喜歡批評得體無完膚,然後仲覺得自己好有point、「鬧你即係教精你」。到真係有事嗰陣,就個個死老母咁喊驚、「點解會搞成咁」、「可唔可以變返以前咁」。今次時代革命嘅少數「好處」之一,就係喜見大家開始懂得珍惜身邊眼前嘅人事物,懂得去保護佢哋。亦都開始意識到,個人利益適當嘅犧牲在所難免。

時代革命去到呢個階段,基本上冇任何人可以預計到結果 — 我睇咗大大小小KOL N篇嘅分析,恕我唔客氣(幾時客氣過呢又)講句:全部鳩噏。

點解?因為「The Guns of August效應」(各位國際關係磚家唔好同我講未睇過呢本書咁驚嚇喎) — 第一次世界大戰係人類史上第一場牽連全球嘅「總體戰爭」,超過四千萬人死亡。戰爭開始時,歐洲列強仍然以拿破崙時代嘅國際關係同戰略思維去制定策略、企圖透過幾場關鍵戰役去取得勝利。問題係,喺1914年,無論科技、火力、破壞力、經濟能力、貿易、國際政治等等嘅所有嘢,同一百年前經已好唔同。結果喺錯誤嘅估算上面制定嘅錯誤策略,令全球捲入一場史無前例嘅浩劫。而之後以同樣思維去「結束」呢場戰爭,就埋下第二次世界大戰嘅火藥引。

現在,大家仍然企圖以傳統嘅觀點同思維,去看待呢一場前所未有嘅革命;大家仍然覺得中共過往係點點點、老套路係點點點、香港嘅地位係點點點、香港人會點點點、所以時代革命最後會點點點……

問題係,呢堆「點點點」基本上都係建基於錯誤嘅估算 — 因為目前中共黨內嘅形勢、國內嘅形勢、香港嘅形勢、中港兩地嘅國際形勢、經濟形勢、國際間嘅博弈互動,所有呢啲決定性嘅因素,其實都係前所未有、之前未見過。如果基於過往嘅經驗去計算一啲未見過嘅嘢,老老實實,有幾準大家自己心裏有數。

好簡單嘅實例:好多人覺得,香港一亂,中共就會出老解,於是就會「攬炒」、被國際孤立。點解?當年六四後咪就係咁囉!但事實上,「時革」去到而家,經已遠遠超越咗香港開埠以嚟發生過嘅任何政治事件(未超越香港淪陷囉)。咁耐以嚟,老解除咗出嚟掃過地之外,完全未有動員嘅跡象;大家渴望嘅攬炒畫面冇出現過。但係,係咪咁就代表,中國嘅武裝部隊,從來未介入香港事務?係咪之前大家都預咗,中國公安武警,會靜雞雞混入香港喬裝警察執法殺人?

所以,冇人知道時代革命會點樣延續落去,ok?

喺過去半年,香港人最了不起嘅,係打咗一場前所未見嘅國際輿論戰。喺半年內,能夠令美國國會通過《香港法》,然後仲陸續有其他國家跟隨,呢啲都係一項成就 — 可憐吓南蘇丹、索馬里、盧旺達、敘利亞等等國家,有啲打咗二三十年、打到差啲冚國剷都未有人肯多望半眼呀陰公豬!五大訴求?人哋一大訴求咋:我唔撚想死呀!

只不過,如果你認真睇一睇半年來嘅成功的話,你唔難發現,當中埋藏咗日後失敗嘅基因。

首先,亦都係最重要嘅,係香港人看待「國際戰線」嘅態度。

直至今時今日,如果你有觀察一下身邊嘅泛黃朋友喺FB嘅態度,不難發現,其實仲有為數唔少嘅人,心目中嘅「國際戰線」,係自己除咗簽聯署同retweet之外,就乜都唔使做,然後就等美國為首嘅歐美國家,代香港人去同中共打一場proxy war。成功令中共屈服的話,咁香港就有民主自由+五大訴求。

香港人數口一向精,不過係想撚創咗個心。

其實所謂嘅「國際戰線」,就等於戰場上嘅「Suppressive Fire」,或曰「Covering Fire」 — 我知大家都未受過軍事訓練,但戰爭片都總睇過吓啩?當Captain Miller或者Captain Winters叫一聲Covering Fire,所有士兵就會向對方猛烈開火,令對方士兵動彈不能、個個要低頭保命,然後我方突擊士兵就可以喺火力掩護下,向對方陣地進攻;此為「壓制性火力」。Suppressive Fire雖然兇猛,但甚少可以將對方軍力全殲 — 人哋風冚咁掃射緊你呀,你係咪戇鳩到伸個頭出嚟中彈先?!

留意到上段文字中嘅「然後我方突擊士兵就可以喺火力掩護下,向對方陣地進攻」嘛?冇錯,Suppressive Fire只能提供協助,真正嘅勝利,仍然有賴我方嘅進攻。「國際戰線」亦都一樣,國際可以提供火力掩護,但真正要取得勝利,我方仍然要諗辦法進攻,唔係齋等「國際戰線」去幫你爭取五大訴求。

然後,喺美國國會通過咗《香港法》、大家「階段勝利」咗之後,就開始迷信任何事都可以用相同方法去爭取;呢種諗法直接引至國際戰線迷失方向。大家只係成為咗TwitterTwat、每日去領取當日嘅twitter任務,至於點解要tweet呢堆嘢、tweet完有乜作為,其實冇乜人會諗多少少。

點迷失方向?家陣香港個個都一窩蜂去寫各種語言嘅「傷痕文學」,賣身葬父學做國際苦主、然後就有理冇理轉貼過去Twitter,覺得咁樣,歐美社會就會好同情你、個個都喊濕N包紙巾,然後幫你哋代打proxy war。於是乎,每個週末「開拖日」,大家就努力去放大黑警嘅警暴,然後譯成六十七國語言,響徹雲霄咁同全世界講:「你睇我嘅幾慘豬!痛痛呀!」

呢種唔多唔少都係一種圍爐取暖嘅方式,無可厚非。

問題係,鬥慘呢樣嘢有個先天缺陷,就係心理上嘅適應能力 — 今日我哋見到仆街黑警扭斷前線巴隻手,大家覺得好慘;聽日就要扭斷兩隻手大家先覺得有啲料到。幾年前「雨革」清場嗰陣,大家對警察抬示威者離場嘅手段非常不滿;如果嚟緊有集會,警察唔再出TG唔出椒,用返抬人走嘅手段的話,大家就會覺得佢哋「有進步」。動作一樣,但標準已經唔同,因為適應咗。

其實喺外國睇香港新聞嘅人,亦都會受同樣效應影響,慢慢會覺得,「打來打去咪又係咁,有幾慘呀」、「又唔係大屠殺」。坦白講,外國都分黃藍,時革經已發生咗超過半年,要知嘅人晨早知,唔想知嘅人你迫佢睇佢都只會繼續扮唔知。爭取外國大多數人認同我哋嘅理念,從來都唔應該係真正嘅agenda — 唔好真係戇鳩到,覺得人哋一個ordinary citizen會為咗你向議員同政府施壓囉。喺H.R.3289投贊成票嘅兩院議員,有幾多個真係因為普通選民嘅施壓而投票?唔好玩啦,你真係仲信係聖誕老人放禮物入床頭隻襪度呀?

更何況,講鬥慘,我哋又點夠喺國際間「感情行乞」數十載、經常以國際苦主自居嘅中國玩?人哋一單南京大屠殺都食足幾十年老本、屈咗日本幾十億啦!唔講呢樣,自五十年代初韓戰爆發、國際對中國實施制裁、藥物禁運、國內大饑荒,中國都仍然捱得過。而家啲拘拘黑名單,對佢哋嚟講真係咁恐怖咩?充公咗啲海外貪贓咪再刮過民脂民膏囉!中國咁大,一人屈兩蚊都成廿幾卅億啦!冤枉嚟瘟疫去,從來都係大自然定律。

唔好誤會,我絕對唔係覺得大家鳩做冇用,事實上,大家嘅「傷痕文學」,的確令到外國關注香港嘅事態發展,最後促成美國《香港法》嘅通過,應記一功。而家進入另外一個stage、打另外一隻大佬,大家係咪應該諗吓,用啲另外嘅方法再下一城?

2020年係美國嘅選舉年。2月3日Iowa Caucus、2月11日New Hampshire Primary,選戰即將全面展開。老實講,直到呢一刻,我仍然睇唔到Donald Trump嘅彈劾,有任何機會可以過到參議院,佢尋求連任嘅呼聲仍然非常高。至於民主黨,十幾個「小矮人」,仍然未有任何一個有鐵定嘅勝算,局勢仍然未明朗。

喺美國,政黨輪替除咗係白宮換個主人之外,政策嘅連貫性同延續亦都係另一大uncertainty 。對比起共和黨嘅保守勢力,美國對香港政策嘅最大難題,其實係2021年1月20日,某個民主黨員喺國會西翼平台宣誓入主白宮。點解?因為大愛liberal左膠對中國嘅綏靖,遠比共和黨恐怖。如果現任美國總統仍然係奧巴馬的話,你哋發夢都唔使指意《香港法》可以咁快咁順攤就過到。Nancy Pelosi?一個偶然而已。白宮主人係唔係對家,Madam Speaker個取態會好唔同。

新任總統要叫停執行《香港法》有幾難?一張Executive Order。如果Bernie Sanders嗰日風濕發作,咁簽個名都應該有啲難度嘅。

大家如果想延續國際戰線、特別係美國戰線,其實可以考慮做吓呢樣嘢:用各種唔同嘅渠道、文字、製造輿論,令到各個總統候選人candidate,喺嚟緊嘅初選、黨團會議、造勢大會、辯論大會、甚至全國大會等等嘅場合,就外交政策發表方針嗰陣,都要就對華同對港政策表態,令到延續H.R.3289嘅落實執行,成為佢哋嘅競選承諾。同時亦都要一眾侯選人wannabes簡單闡述一下,日後對華對港政策嘅明細,例如如果中共公然撕毀《中英聯合聲明》,咁佢哋會有啲乜嘢相應行動嚟抵制?會唔會取消《美國-香港政策法》?唔會的話咁會點處理?(簡單講個大方向嚟聽吓都好啩)

對華政策係美國外交政策嘅一個重要議題,候選人candidate唔可能避得過呢個質詢。剩低落嚟要諗嘅,就係點樣攝埋香港呢個agenda入去,要佢哋表態。只有喺紅藍兩黨都承諾入主白宮後,仍然會延續對港政策,香港先至有機會爭取到任何嘢;否則,當國際鎂光燈過後,香港只有死路一條。

細節上點樣去做呢樣嘢,仍然有好多嘅方法同討論空間,但我覺得呢個係時代革命嘅喺未來一年「國際戰線」嘅大方向之一,而唔係見到任何金髮藍眼嘅人,都挖個傷口出嚟喊驚。

揭發港共黑警嘅殘暴手段幾時都係正確同有用,只不過target audience係邊個、揭發之後嘅目的係點,大家應該好好討論一下。


講完公,講私。

時代革命除咗影響到住喺香港嘅人之外,連我呢個喬居海外已久嘅人都受到直接影響。我今年嘅專題文章,有半年時間因為時革嘅影響而全面停頓。

坦白講,我唔敢冒險喺大家抗爭得火紅火綠嘅日子、如七二一、八三一等等,去刊出我寫一啲無關痛癢嘅專題文章,而當中好大機會係同吃喝玩樂或者嗜好有關。我自己本身,都unfollow咗某幾個喺整場運動中從未表態、但繼續吃喝玩樂嘅文友 — 你唔關心都算,同理心總要有啩?

《中環遊戲》就係喺個咁嘅社會狀態下誕生。其實當日我都有問我自己:究竟我仲應唔應用繼續寫?而家唔寫,咁又等到幾時呢?

小說我繼續連載,但亦都因為極端嘅事態而暫停過數次。畢竟人非草木,見到大家受壓迫,縱使唔可以同大家physically一齊面對,停一停表達吓心意,其實都非常應份。

喺嚟緊嘅日子,我計劃喺一月份內,完成《中環》嘅連載。喺剩餘嘅劇情入面,我仲有適量嘅炸彈要引爆,劇情雖然唔會太多plot twist,但亦一定唔會悶,請大家繼續留意。

喺《中環》完結後,當然就如我之前所講,重頭戲《都是我們的日子》登場。喺之前嘅《夜信》,多謝大家踴躍發言。經過考慮後,我決定喺開始連載之時,繼續維持每週兩篇小說嘅進度 — 起碼第一個月會維持,再睇情況決定會唔會減慢。

要重新走過嗰三年嘅路,對我嚟講,痛苦係必然。只不過,究竟係每個星期痛兩次、痛八九個月,定係每個星期痛一次、痛足年半,我諗我要試過先知自己嘅承受能力。

(金銀美你睇到呢段嘢的話,保佑吓我好唔好?)

而家只差嘅,就係我完成《中環》後,究竟會唔會小休一陣。坦白講,未有定案,主要視乎喺未來四五個星期,《都》嘅儲稿進度。目前嚟講,只係寫咗個prelude,進度未如人意。

講開《都是我們的日子》,喺未來嘅一段日子,我都會喺唔同嘅欄目,寫一啲有關嘅嘢,嚟幫大家warm up。其中應該會對韓國元祖女團《Fin.K.L》有唔少嘅著墨,因為佢哋會喺《都是我們的日子》,起骨幹嘅作用。至於點解會係咁?大家就要留意吓我點講故仔。

經過咗咁多輯小說,大家應該對我講故仔嘅功力有啲信心啩?

都係嗰句:大家留意吓啦,就算故仔你未必likey,資訊性都應該幾夠嘅。

祝大家聖誕快樂!五大訴求,缺一不可!


本週《中環遊戲》免費文章:

中環遊戲(50)雙劍合璧

其他免費文章:

IF夜信( 사랑하다 밤편지 )KW51準備收爐!

最近有文友反映,用「IF」呢個名,好難search到我嘅文章。所以,建議大家使用我嘅domain name 「@herrfung」 去search,比較容易搵到我嘅文章。
CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论