IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

貼地中產的離地生活

上星期講嘅係,兩個喺香港嘅「離地」中產,點樣嚟到德國嘅Regensburg,過「貼地」嘅生活。然而,「地」嘅「離」與「貼」,其實好大程度上,都係觀點與角度嘅問題。

我哋由香港嘅「離地」,嚟到德國,諗住過一啲「貼地」嘅生活。點知,嚟到Regensburg之後,第一段嘅日子、第一段嘅生活,對於我哋兩個而言,卻相對咁「離地」。

因為,我哋要入住學校嘅宿舍,同一班二十出頭嘅「小朋友」,喺同一個空間生活;是故「離地」。


我哋係Frankfurt停留咗四日,兼且渡過咗我哋嘅結婚一週年紀念 — 食pizza;唔知點解,做得我嘅女人,總係逃唔過陪我捱pizza嘅命運。四日後,我哋連同隨身嘅105kg行李,搭ICE去Regensburg。

我哋係Regensburg訂咗五日酒店,亦即係話,五日之內,我哋要搵到地方落腳。

喺香港,我哋兩公婆,有間公關公司。我老婆係做event management嘅專家,呢類人有一個特點,就係唔急唔開坑 — 一般人搞一個婚禮,分分鐘要一年時間;我老婆從來未試過,有多過三星期時間,去搞比婚禮大得多嘅event。就係呢種「世界都係用六日創做啫」嘅思想,我哋喺到埗之前,完全冇落腳嘅準備。

我哋唯一有做嘅,就係email咗語言學校嘅校長,話佢聽我哋會幾時到;但係條茂利幾日冇覆email。

喺第三日,佢終於覆機。我哋約好,上語言學校視察環境。但我哋嘅底牌係:只要有四道牆,我哋都制;因為冇選擇,酒店喺我哋五日「卜瓊」之後full晒。

學校嘅位置喺Regensburg嘅舊城區中心,地理上靚得無可再靚,非常方便。學校有兩層樓(2–3樓),宿舍同課室都喺3樓。校長帶我哋去睇宿舍,一望之下非常放心,因為宿舍乾凈企理,有獨立廁所;廚房共用,有好大嘅common area,其實有啲似北美嘅hostel。

既然啱呢,就講錢喇。三個月讀到A1–2,學費每人€1,700,合共€3,400;宿舍每月€800。

三個月學費,四個月租,合共€6,600。

好過去搶。果然「萬般皆下品,惟有讀書高」。

比條數大家去比較一下:德國最出名嘅社區學院,名為Volkshochschule (VHS),提供海量各式課程;亦係聯邦政府為新移民及難民指定嘅德文學習機構之一。VHS嘅德文課程,喺冇任何優惠嘅情況下(即係閣下係連BNO都冇嘅非歐盟人士),由A1–1讀到考入籍試嘅B1–2,6個課程合共€1,500(2010年價)。

如果你持有BNO或其他EU護照,咁VHS嘅學費就統一每個鐘€1。政府德文課程當年係600個鐘(而家900),讀到B1–2即係€600。

以同樣B1–2目標為本,兩個人,扣除租金。

私校 vs 公校 vs EU護照讀公校

=€10,200 vs €3,000 vs €1,200。

仲有邊個想同我講,特衰護照好過BNO?「特衰護照平啲喎!都係旅遊證件啫,冇乜分別啦」?不過講真,有人鍾意跌錢,關我撚事。

Any肥,我討厭政治,都係講返讀書。

我哋被編配入最基礎嘅A1–1班,同班嘅有一對委內瑞拉夫婦,背景同我哋差唔多,都係中產、準備移居德國、搵地方落腳。兩個日本人,一男一女,都係準備喺德國升學。一個烏克蘭妹,一個捷克仔,老老實實,我唔係好知佢哋嚟做乜;同埋一個諗住喺德國開餐廳嘅俄羅斯人。

後來,捷克仔同烏克蘭妹走咗,加入一個日日炸機嘅巴勒斯坦人,同一個比我見過任何基督徒都更老實更君子嘅突尼西亞穆斯林。

上課時間係一至五早上八點半至十二點半;下晝學校會安排課外活動,如舊城遊或者安聯球場遊,又或者係德文電影播放。課外活動自由參與,外出的話交通費自付。

至於宿舍嘅生活,我諗有入過U住過hall嘅,都會想像得到。鬼仔鬼妹住hall最鍾意隊酒,呢度都唔例外。每星期一晚都係不成文嘅蒲吧夜,成班同學去蒲啤酒館。其餘嘅晚上,喺common area,班友都係隊個天昏地暗。

學校會分配,每個寄宿學生每個月都會「值日」一至兩次,工作係喺夜晚,將分好類嘅垃圾,拎落去車場嘅收集站,同埋保持廚房清潔,夜晚11點鎖廚房門。

寄宿嘅日子,維持咗四個月。四個月後,我哋喺舊城區搵到我哋嘅第一個住宅單位。呢四個月,我哋喺學校識嘅朋友,係我哋喺德國日後嘅social network嘅基礎。戒唔甩嘅習慣係,搬出嚟住後,我哋都間中會喺屋企開party,招呼以前嘅同學,同佢哋帶嚟嘅新朋友。

下面有一堆組圖,都係嗰四個月寄宿日子嘅留影,有興趣的話可以睇睇。


吹咗咁耐,咁究竟想嚟德國讀德文,有咩要注意呢?嗱,以下嘅全部都係個人經驗、個人意見,大家聽完就算,唔好同我講「呀乜乜佢去過德國讀書,佢話乜乜柒柒,同你講嘅唔同喎」。我從來冇叫你信我;我係分享經驗,唔係佈道大會,你冇必要聽我點。

事實上,每個唔同城市都有唔同嘅做法同經驗;所以,我講嘅嘢,參考吓好喇。

第一樣嘢,就係唔需要「打好個底」先嚟學。我哋落腳嗰陣,連德文有幾多個字母都未知,咪又一樣學得識。有時候,唔需要太過穩陣㗎;信我,你唔會因為冇打好個底而死喺德國。

更何況,喺呢邊學德文,課程除咗係德文文法聽寫讀之外,每課課文,都有適量嘅公民教育,以至德國生活教育;例如:點樣開銀行戶口、點樣喺市政廳搞文件、點樣睇醫生買藥、點樣start up創業問銀行借錢、點樣投訴鄰居噪音、點樣通知鄰居你今晚開party會嘈少少等等;呢啲香港歌德學院應該冇得學。

第二,唔好迷信名牌。好多香港人,一講起學德文,就話要入歌德學院。喺香港可能係,喺德國就未必。一來只有大城市先有;二來,喺呢邊,學德文嘅龍頭學院,係VHS。

最重要嘅係,德文學院基本上都係冇fulltime教職,老師係斷鐘計,多勞多得,同我當年喺南韓教英文一樣。你哋喺師資優良嘅私校跌錢,教你嗰個喺落堂後,可能係去VHS教同樣嘅課程。信我,我係過來人;喺韓國我教過書,喺德國我跌過錢。

第三,德國嘅歸化課程,即係呢個年代嗰900個鐘德文同公民教育班,係設計嚟俾留喺德國嘅新移民讀嘅。課程嘅設計,只係裝備你日常生活對話,或者喺工廠、餐廳之類嘅地方工作。如果你想喺德國搵一份白領工作,好似我老婆咁,係tech firm做個admin manager之類嘅工作,你嘅德文程度,一定要有B2或以上;否則德國HR係唔會睇嘅。

B1同B2,貌似差一級,但課程內容差天共地。如果你喺香港已經完成B1課程,諗住嚟讀B2的話,小心course shock。都係信我,因為我shock過。

最後,唔好好似啲中國人咁,追求標準德文。所謂嘅「標準德語」,其實就係Hanover一帶嘅口音。呢種口音,喺德語系國家,冇人會當係標準德語。因為德文口音,根本就冇標準。我哋喺巴伐利亞,講嘅係類高地德語;而高地德語中,基本上每三四十公里嘅距離,就會變出唔同口音;何來標準?

由Regensburg去紐倫堡,八九十公里路,我數得出嘅唔同腔口,最少都起碼有三種。Regensburg講嘅係近乎慕尼黑口音嘅類高地德文、我屋企呢邊係古老封閉嘅Oberpfalz德文、去到大紐倫堡區嘅係法蘭克德文。我已經唔講啲小鎮嘅地方口音,同埋混雜咗嘅波希米亞土語。標準?邊個嘅標準先?喺柏林嗰班離地政客?

標準德語,喺Hanover就係標準,嚟到巴伐利亞就變咗「譚仔腔」,掉返轉頭都係一樣。所以,唔好迷戀標準,搵個你有興趣嘅城市落腳最實際。

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论