Foglia
Foglia

一直想當個譯者,雖然最後還是選了不同的路。不專業翻譯,只願這些小眾詩歌也能夠讓在華語圈詩歌找不著能夠讓自己與上帝最深刻連結的,發覺還有更多類型的詩歌、也因著熟悉的中文字陪伴而願意跨出與神更接近的一步。 這裡也是具相化自己的生命與上帝在詩歌每一個音符中盪出來的空間、與擁抱。

Light of Your grace 恩光-萬民

《The Joy of Being》系列翻譯

This is how I know I am Yours

這就是我如何明瞭我是你的
That if my heart should condemn me

就算我的心應當譴責我
Your truth is so much more

你的真理可比這還更大
This is how I know I'm secure

這就是我如何明瞭我是安然的
That even though I keep falling

就算我不斷地跌墜
Your love for me endures

你對我的愛仍不間斷

In the light of Your grace

因在你的恩光中
You end my darkness

你終結了我的黑暗
In the light of Your grace

因在你的恩光中
My burdens lose their weight

我的擔子就減輕了
In the light of Your grace

因在你的恩光中
You lift my head up

你昂起我頭挺胸,無愧於心
In the light of Your grace

因在你的恩光中
My sin is washed away

我的罪被洗淨

This is how I know You're my Lord

這就是我如何確信你就是我的主
That in my weakness You give me
The strength to be restored

你給我力量去在我的軟弱中恢復
This is how I know I'm adored

這就是我如何確信我是被熱愛的
That when I'm lost in my feelings
You tell me I am Yours

當我在我的感受中迷失時,你告訴我我是你的

In the light of Your grace

因在你的恩光中
You end my darkness

你終結了我的黑暗
In the light of Your grace

因在你的恩光中
My burdens lose their weight

我的擔子就減輕了
In the light of Your grace

因在你的恩光中
You lift my head up

你昂起我頭挺胸,無愧於心
In the light of Your grace

因在你的恩光中
My sin is washed away

我的罪被洗淨

Head out of water

探出水面
Walk on the waves

在浪上行走
This is how I know I am Yours

這就是我如何明瞭我是你的
This is how I know I'm adored

這就是我如何確信我是被熱愛的

In the light of Your grace

因在你的恩光中
You end my darkness

你終結了我的黑暗
In the light of Your grace

因在你的恩光中
My burdens lose their weight

我的擔子就減輕了
In the light of Your grace

因在你的恩光中
You lift my head up

你昂起我頭挺胸,無愧於心
In the light of Your grace

因在你的恩光中
My sin is washed away

我的罪被洗淨

Head out of water

探出水面
Walk on the waves

在浪上行走
All my weight turns to wonder

我所有的重擔變成了奇跡
In the light of Your grace

是因在你的恩光中

CC BY-NC-ND 4.0 版权声明

院這翻譯讓你與萬民也與神更親近,若您願意,歡迎付諸行動支持我繼續在翻譯的禾場裡!

加载中…

发布评论