IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

隨想(2019/KW44)

大家有玩開social media、例如FB同Telegram之類嗰啲,最近有冇發現,多咗好多新朋友?

某個早上,我起身後,繼續做碌FB之類嘅老人家morning ritual,然後我見到篇呢期好常見嘅陰毛論post,詳細講乜我都唔記得(應該同彥霖老母有關),但當我望一望究竟係邊個些牙嗰陣,咦?條茂利我都唔撚識佢嘅!?名又唔識樣又冇得睇,你點樣鼠入我個newsfeed度㗎?!

再click入去個profile度睇真啲,好熟口面喎啲嘢,於是再click多兩click,屌!原來係呢條仆街!做乜撚嘢無啦啦走去改名唧?爭人好多錢咩?定係食咗條女𡁻完唱而家俾人尋仇?

哦,原來係黃絲,怕俾人「點相」……

咪住先,前線嘅巴絲、魔法師、FA之類嘅手足,怕俾黑警藍絲點相,我非常明白兼理解。但你哋……唔怕得罪講句,你哋最激嘅行動,都係每日些牙啲黑警打人片,然後加句「點解我哋個政府會變成咁」、或者「點解可以連老人家/細路/女人都打」 — 喺十一月頭都嚟緊嘅今日仲講呢兩句嘢,我會將佢列入「智將」類別。喺呢班改名朋友當中,最最最激嗰個,都只不過係去過二百萬人遊行,仲係行到PP已經調頭散水嗰隻。

其實,有乜好驚呢?首先,中共真係要以言入罪的話,要拉嘅,排隊都未輪到你哋。大把有鱗有角嘅,真係要拉,淨係招呼呢班泛民大袋、左膠嘴炮之類,香港嘅監倉都未必夠位,可能真係要勞動到大灣區幫拖,先至招呼得晒呢班人,幾時輪到你哋啲魚毛蝦仔?

退一萬步諗,如果香港嘅情況繼續惡化落去的話,啲甚麼出兵、歸英之類嘅嘢,你哋真係唔使預。最能夠保證到你哋嘅安全,就係你哋喺social media上面嘅「反動」證據 — 去證明你哋真係會俾人搞,會有生命危險。否則,你憑乜嘢叫人政治庇護你?

(講真,憑我喺德國睇過嘅難民個案,呢個程度嘅「反動」,未必夠你做難民;不過按下不表。)

如果呢個時候你仲認為,香港嘅現況好快就會settle、日子好快就會變返正常、以後仲要返大陸食嘢shopping𢱕骨、所以唔好得罪「阿爺」、驚過唔到羅湖的話,咁「智將」呢個類別經已唔適合你,妄想症其實都係精神病嘅一種,盡快醫治,完全康復嘅機會就會更高。所以,請及早診斷,祝早日康復。


另外,今個星期最值得一記嘅事情,就係有記者喺黑警記者會中發圍、抗議警暴,最後俾黑警驅逐離場。翌日,《蘋果日報》發聲明,宣布即日起唔會再出席警方就示威活動舉行嘅例行記者會。

等咗咁多年,《蘋果》終於做返一件、作為傳媒行業「領導者」(以機構大小而言)應該做嘅事。其實,呢個都係個不幸,因為呢啲嘢,應該係由冇撚用嘅「記協」帶頭做先啱。作為傳媒業界嘅喉舌,記協淪為一部「發聲明機器」、除咗譴責就乜都唔做,都唔係一朝一夕嘅事;亦即係話,佢哋都冇撚用咗好一段日子。

可惜,《蘋果》帶頭之後,冇乜人肯跟。睇嚟,骨氣喺香港,真係非常缺乏。

自從黑警恢復幾年前嘅「四點鐘許Sir」之後,作為過期嘅財經版副老總,我不斷咁問自己,如果我係港聞版嘅副老總,我會唔會叫我啲記者出席呢個所謂嘅例行記者會?

出席嘅原因好簡單:新聞,應該報導事實。

唔出席嘅原因都簡單:新聞,應該報導事實。呢段時間之內,黑警幾時有講過事實?

然後,我又問自己,如果呢件事發生喺德國嘅話,德國嘅傳媒,究竟會點對待呢壇嘢呢?

唔使估,原來已經有答案,多謝Jeromy-Yu von 寰雨膠事錄嘅報導:

德國民粹黨禁止記者提問玩出火 所有傳媒杯葛其記者會 | 寰雨膠事錄 - 廣東話國際新聞 Gaus.ee 台 - A Cantonese blog on offbeat world news …

德國記者採你都多鳩餘囉!咁撚叻你咪自己發新聞發撚飽佢囉,關人隱士!你請我就要到?你算老幾?

其實理由好簡單,如果彼此間連最起碼嘅尊重都冇的話,呢啲咁嘅濕鳩記者會,去嚟做乜撚?報嚟做乜撚?我點解要送我嘅記者去俾你打、打完俾你話唔專業、記你老母、然後仲要幫你發放假消息先?你俾個合理嘅理由我好唔撚好?

偏偏喺香港,有好多人,唔知係自己戇鳩、定係當全世界人都同佢一樣咁戇鳩,喺呢啲case,佢會篤出嚟同你講:傳媒係應該中立嘅,應該報導各方面嘅真相,唔應該偏頗。

其實,你係未食藥定冇覆診呢?唔好放棄治療囉。

傳媒,自有永有,都係有立場嘅。冇立場嘅唔係叫傳媒,係叫《憲報》或者《Hansard》。作為一間偏黃嘅傳媒(我可以信任我嘅讀者文友,冇人會睇大公文匯星島呢啲藍媒嘛?),用最世俗嘅角度去睇,點解我要幫政府黑警做免費文宣先?家陣版位平呀?咁撚鍾意自說自話,咪俾錢買個頭版講飽佢囉!到時你話所有差佬都係童貞女所生都冇人屌得你啦!

更何況,呢班著制服嘅冚家剷,幾時有當過記者係人先?郁啲就TG招呼,再唔係就橡膠子彈布袋彈,抄完人牌就放上藍絲谷俾人起底。呢啲所有嘅不友善動作,就已經足夠所有傳媒杯葛報導任何黑警發放嘅訊息。坦白講,我每日睇住嗰個濕鳩記招,真心唔明白,點解仲有咁多記者去聽佢鳩噏囉。

喺一個如此動盪嘅時局,香港點都唔會缺少新聞。如果文友陳零喺冇乜支援、亦冇去黑警記者會嘅環境下,都可以寫到咁多咁動人嘅新聞故事,各位傳媒老總,係咪應該開始考慮吓,唔好再接受呢啲飯來張口嘅「便宜」新聞呢(其實代價一啲都唔便宜)?就算大家真係要忠實咁報導真相,亦都毋須喺呢個途徑度攞料。

囫圇吞棗咁報導高牆一方所發放嘅「消息」,其實同助紂為虐冇乜分別。當年短暫轉跑港聞記者嗰陣,某有名老總就同我講,做傳媒要「貧賤不能移、富貴不能淫、威武不能屈」。家陣啲死差佬「威武」成咁,你哋仲屈喺人哋個場度聽佢鳩噏為乜?


寫文嗰陣,呢度個so-called「新制」行咗接近廿四小時(我寫文嗰陣),大家覺得點?

我見到經已有其他文友分享咗佢哋嘅數據,所以我就唔重複喇。不如講吓我呢廿四小時嘅感覺啦。我覺得,喺新制之下,Medium(下稱「呢度」;因為真係有冚家剷走去篤我灰。邊個冚家剷?篤我灰嗰個咪冚家剷囉!自己帶埋全族人對號入座啦冚家剷。)好快就會變成一個滿佈click bait嘅content farm。

由主動嘅睇完覺得認同、然後拍手,變成被動嘅入咗去睇就自動起錶計錢,以我哋華文社群嗰種為咗一個幾毫不惜轉窿轉罅嘅「區域民族性」,你想唔變content farm都難。事實上,今日我已經見都有「十點證明你人生乜乜柒柒」、「廿點證明你的陽具小於正常尺碼」,「卅條你肥咗又瘦咗嘅徵兆」之類嘅典型click bait文章出現。睇嚟,大家都好快就適應到個game plan。

我亦見到有文友寫文盛讚新制度。坦白講,不敢苟同。

我覺得,新制度對一啲平時只放文章上嚟、唔多同其他文友互動(特別係唔睇其他人嘅文、唔俾claps)嘅作者嚟講,可能係件好事。但對於我呢啲,喺過去兩年不斷努力交流、付出一分努力嚟營造呢個華文交流社群嘅人嚟講,其實等同將我哋過去兩年喺寫文以外嘅努力,一次過沖落廁所一樣。

今次此舉,就等同宣佈:「交乜撚嘢流呀?!交留就死返去fecesbook啦屌你!又唔做嘢又唔讀書!呢度係俾錢睇文㗎,睇完就躝屍趷路啦!」對於信奉新媒體嘅人如我,呢個並唔係一個進步嘅改動。

既然冇進步,既然唔欣賞我哋過去「以文會友」嘅努力,咁不如實際啲,講錢。喺我過去廿四小時嘅觀察,我發現呢個新制嘅最大特點,就係將之前所有嘅睇完就走、唔拍手、已讀不回嘅鬼祟文友現晒形出嚟 — 我仍然唔知係乜水,但瀏覽嘅紀錄同收費最重要。而家只要你係會員,睇過我篇文的話,點都要擺低幾両(最少一美仙)。

喺過去廿四小時,一啲連我自己都唔記得咗嘅陳年星星文,竟然為我generate到幾鎂嘅收入。如果大家想為自己嘅舊文,賺取一啲新嘅收費的話,呢個係個好時機,收返晒啲文入去收費牆內、然後去「米店」喺FB最大嘅兩個谷/page度貼舊文,搏人哋click入去睇。

我諗呢個亦都係呢度想趕返晒大家入paywall之內嘅incentive。雖然,我覺得去到最後,絕大部分人都會得不償失。

然後,每日「煲文」嗰陣,我就會好留意,究竟寫文嘅人個頭像有冇綠圈,冇都唔緊要,如果嗰篇唔係星星文的話。如果冇綠圈嘅非會員出星星文,以前就只睇唔clap(其實有例外嘅),而家就索性唔睇唔clap — 某程度上,呢種都算係一種公平。

至於呢度嘅推介文章,好抱歉,除非超吸引,否則唔會隨便click入去(拆大台心理?)。久而久之,一個封閉嘅圍爐社群就此形成 — 因為之前你都仲可以click入去睇吓對唔對辦先拍手,而家一入就起錶,撞中click bait就會好𨂽春,唯有小心啲。

我可以係咁,其他人都可以係咁。於是大家求仁得仁,以後只有大家都認識嘅人,先可以喺呢度企得住腳。後來者?好抱歉,你去Matters啦,大家都係貼文出嚟冇人睇等煲醋的話,Matters起碼user friendly啲,同埋大家可以直接收LikeCoin。呢度如果你唔出星星文的話,連google都睇你唔到。

講到尾,我都係想搵個地方、安安靜靜咁寫吓文、賺返一個幾毫啫,點解要搞到咁複雜呢?

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论