IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

無奈過《逆流大叔》嘅《我的大叔》

「45正」與「N拋世代」在「地獄朝鮮」相遇的故事。

呢期啲「大叔」真係渴市到偉哥都賣斷市……

當我落筆寫呢套劇嗰陣,我個心情有啲複雜;因為,我唔知自己係寫緊劇評,定係寫緊社評。所以,你當呢篇嘢係乜嚟睇都冇所謂,識睇嘅睇門路唔識嘅睇熱鬧,睇完記得拍手就得喇。

更令我詫異嘅係,喺我離開南韓十八年後嘅今日,南韓人嘅生活,竟然完全冇變。

應該係話,外在環境變好咗,人工各樣都高咗,但係生活差咗。生活喺1998年嘅南韓,可能比生活喺2018年嘅南韓,日子過得更好。

要了解呢套劇(嗱,開始透喇),你首先要學習幾個韓國流行嘅網絡詞彙:

*「45正」( 사오정 ) —「沙悟淨」嘅同音諺文; 即係45歲就被公司開除、被迫「正式退休」嘅人。九七年亞洲金融風暴時嘅流行詞彙,一直沿用到現在;

*「N拋世代」( N포세대 ) — 源自另一詞彙「三拋世代」( 삼포세대 );三拋係指為咗喺職場上面能夠創一番事業,而放棄戀愛、婚姻與生育嘅人。至於N拋呢,即係放棄一切、包括人生。泛指長期失業或者長期低收入、由「三拋」頹到變「N拋」嘅「厭世」年青人;

(可能讀者會有興趣知道究竟點先算「N拋」。根據網上嘅主流意見,N拋者放棄嘅係:戀愛、婚姻、生育、就業、置業、人際關係、希望、健康、外表、人生;社會學學名「Mut7domo」。)

*「地獄朝鮮」( Hell조선/헬조선 ) — 即係今時今日嘅南韓,某啲智障港女發夢都希望係自己「家鄉」嘅地方。唔需要深入解釋,只要你有個非專科學位,再喺當地有份工(如果你夠運搵到工的話。更多非專科學位畢業生,畢業後直接成為「 長未足/장미족 」,即係長期失業),你就自然會明;因為你已經自動進入三拋世代體系。

「南韓係咪地獄我唔知,但你講到好似廿年冇進步過咁,唔係呀?!人哋GDP咁高!係你自己際遇唔好溝唔到條女,就討厭晒人地全國咋?仇韓撚!」

或者咁講啦:廿年前,喺一個普通住宅區嘅一個百多二百呎studio( 원룸 )單位,月租廿萬圜;廿年後嘅今日,同樣嘅嘢月租七十萬圜。除非你同我講,廿年後嘅今日,一般市民嘅月薪都高咗三倍啦,否則的話,好咗去邊?人哋起多咗幾幢摩天大廈、多咗幾個億萬富翁、「三叔」成為全球第一大手機品牌,呢啲都關你叉事咩!?

只有某啲香港人先會智障到,覺得李嘉誠成為全球十大富豪,你都會「與有榮焉」。GDP高關你撚事呀!李嘉誠年賺十億,你年賺十萬,你哋兩個嘅人均生產總值就係五億零五萬;咁請問你好咗去邊?成日掛住打飛機,五億精蟲你都冇呀!


講返套劇。

當你了解咗上述嘅三個詞彙之後,《我的大叔》( 내의 아저씨 )嘅劇情就唔難理解:呢套劇主要係講述,一個準「45正」中坑,同一個「N拋世代」𡃁妹,喺「地獄朝鮮」相遇相知嘅故事。

男主角朴東勛(李善均飾)係一個失勢嘅結構工程師「部長」(唔係免茶芥嗰啲部長),集齊中年男人「三大悲哀」於一身:人又老(四十五)、錢又冇(㩒機時銀行結餘得卅八萬圜,折合港幣二千七唔夠)、老婆又走路(未走,不過同自己個師弟兼老細有路;帽事嘅)。喺友儕間一直係「尖子」嘅佢,由於太過善良正直、不善交際應酬,所以廿年職場生涯並不順遂。

佢嘅大學學弟、老細兼奸夫為咗要整走佢,方便繼續同佢老婆通姦,於是搵咗女主角 — 合約員工李至安(IU飾),以一千萬圜一個嘅代價,幫手用計迫害朴東勛同埋佢嘅直屬上司。

正如我喺之前嘅文章所講,「事業」係男人一生嘅咒詛。唔順利嘅事業,再加個唔生銹嘅女人,咒詛就直接變成降頭。

李至安就係一個「N拋世代」嘅典型。自小失去雙親嘅佢,同婆婆相依為命。由於冇識法律嘅人教佢,佢唔識得放棄母親嘅繼承權,結果「繼承」咗媽媽爭落嘅一條貴利數,被迫高中輟學出嚟打工搵食,大部份人工要嚟還貴利之餘,間中仲要俾大耳窿虐打。每日只能以喺公司茶水間偷返嚟嘅兩包類好立克飲品、同埋晚上兼職洗碗所收起嘅廚餘充飢;仲要照顧聾、啞、癱嘅婆婆,欠落安老院幾個月嘅費用,只能漏夜以超市手推車將婆婆偷偷接走。

男女主角因為一單插贓嫁禍嘅事件而相交。最初,李至安只係想以「一個月嘅晚飯連飲酒」嘅代價,交換能令男主角證明清白嘅證據。後來借意接近男主角,亦都只不過係想製造緋聞,令佢被炒;事敗後又喺男主角手機安裝偷聽器,廿四小時竊聽,以便監視、伺機迫害。後來,卻因為長時間嘅竊聽,知道佢係正直善良嘅人,於是暗中出手幫助。

而朴東勛喺認識李至安之後,亦開始同情佢嘅遭遇,教佢點樣幫婆婆申請免費安老服務。由呢度開始,兩個人由原本嘅敵對,變成一種互相安慰、支持嘅關係。

這常冷一臉我非偽裝
因時光一再無情盡繪
妳曾於笑面跌出淚水
哀濃於癡百倍
無論哪些際遇 回憶都會太倦
恐發現 和前言違背
情願賠上一切 都不說後悔
應不應已經相會
我和妳不需再講甚麼 因曾彼此敬佩

王傑嘅《今生無悔》同呢套劇襯到絕囉!

大家睇到呢度,可能覺得,《我的大叔》又係一套「三歲死老豆、四歲死老母」、「一哭二鬧三上吊」類型嘅悲情催淚韓劇。

非也。

《我的大叔》嘅人物設定的確夠晒慘,但冇過份嘅悲情,亦冇非必要嘅煽情。貫穿全劇嘅,係淡淡嘅哀怨、沉重、同埋無奈。男主角面對事業上面嘅壓迫、老婆出軌,都只能無奈以對;女主角自出娘胎後,從未試過有好日子,甚至從來未試過有人同佢講句「對唔住」。除咗一臉厭世之外,亦都只能無言以對。

「無奈」,相信亦係大部份成年人嘅寫照。人生中「無奈」嘅成份比重,可能有六七成以上;大喜大悲只不過係歸邊嘅少數。

同時地,呢套劇亦都冇過份嘅「正能樣」。女主角最正能量嘅一面,都只不過係對住大叔男主角嘅一句「fighting!」鼓勵。男主角嘅軟弱無能,女主角為生存不惜偷呃柺騙;呢啲都唔係充滿正能量嘅事情。

成套劇我最滿意嘅,係選角。

其實在此之前,我係有啲怕睇李善均嘅。之前睇佢做男二嘅《咖啡王子》都冇乜點,但之後佢擔正嘅《意麵情迷》,每晚聽住佢力竭聲嘶咁對住孔曉振(孔孝真)咆哮,真係有啲吃不消。好彩,喺《我的大叔》裏面佢完全內斂嘅演技,不慍不火,百分百演活一個中年兼且危機四伏嘅大叔嗰種無奈,同埋對現實妥協嘅悲哀。

至於IU,貴為當今樂壇天后,佢冇一般韓妹嘅高䠷身型;嬌小瘦弱嘅佢,可能因為童年成長環境嘅關係,喺冇乜化妝或者裸妝時,有一張天然「厭世」嘅面孔。由佢去扮演一個長期著唔暖食唔飽、90分鐘一集嘅劇去到第七集先第一次有笑容嘅女主角,真係洽如其份。

除咗主角之外,呢套劇嘅配角,亦都係好睇嘅原因之一。

編劇們創造咗一個名為「後溪」( 후계 )嘅社區,位於地鐵「後溪驛」(都係作嘅,部份拍攝地點係西大門渼芹洞)附近。呢個係男主角三兄弟成長嘅地方,亦係女主角租住嘅「半地下室」所在地。後溪係一個老區,亦都唔係有錢嘅地區。但主角身邊一班同佢一齊成長嘅人,就係呢套劇裏面嘅「溫暖」所在。

男主角有一個真正「45正」嘅大哥,五十歲,被迫提早退休之後,做生意又俾人呃晒啲退休金;結果要同老婆「分居」。男主角細佬係一個曾經參加過康城影展嘅導演,但係自後都冇人搵佢拍戲,只能喱喺屋企寫劇本,妄想有一日可以東山再起。

三兄弟對於仍然在生嘅媽媽未來嘅葬禮非常注重,大哥希望男主角二弟盡快升職、位列「常務」(即係director),咁母親未來嘅喪禮先會「有體面」。到後來男主角真係有機會「坐正」,三兄弟幻想母親喪禮「衣香鬢影」、非常有體面而感動。(儒家文化「薄養厚葬」嘅投射?)

除此之外,佢哋同一班有相同遭遇嘅「失敗中坑」老同學,經常都會聚腳於女配角靜熙(非常靚女嘅女配角吳娜拉)嘅小酒館「靜熙家」;時而風花雪月、緬懷過去,時而互相鼓勵;呢啲都係呢套劇嘅正能量所在。

冇咗呢啲正能樣的話,其實呢套劇都幾厭世吓。

除咗正負能量嘅發放,《我的大叔》仲有幾多嘅「感動位」,隨手執兩個作為本文嘅完結:

女主角嘅婆婆好喜歡月亮,女主角為咗滿足婆婆,漏夜去超市再次偷來一架手推車,然後千辛萬苦推婆婆上半山睇月光;

劇終之前,男女主角喺街頭重逢;寒暄過後再分道揚鑣。喺離開嘅時候,男主角喺心裏面問女主角一句:「現在是否達到舒適了?」女主角心裏面答咗一句:「是的。」

除咗淡淡嘅哀愁同無奈,呢套劇仲有淡淡嘅幸福。


呢首好好聽,係劇裏面播放率最高嘅歌曲,但我唔敢肯定係主題曲。歌名叫《成人》(Adult),主唱係Sondia。我有諗過,咁近城隍廟,點解唔叫女主角IU唱埋主題曲呢?後來諗一諗,以IU嘅身價,一首主題曲可能就係一集嘅budget;tvN同製作公司冇必要咁使錢法。

歌詞嘅意思,應該係女主角嘅心聲。MV內附中文歌詞 — 質素ok啦,不過不失,睇得明嘅。不過心情唔好就唔好聽住喇,免得你真係厭世。

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论