躲猫猫社社长
躲猫猫社社长

哈利波特.eth

惠特曼《我自己的歌》17

These are really the thoughts of all men in all ages and lands, they are not original with me,
If they are not yours as much as mine they are nothing, or next to nothing,
If they are not the riddle and the untying of the riddle they are nothing,
If they are not just as close as they are distant they are nothing.
This is the grass that grows wherever the land is and the water is,
This the common air that bathes the globe.

—— Walt Whitman, 17, Song of Myself

这些真的是所有时代所有土地,所有世人的思想,他们不是我原创,
如果他们不像属于我那样属于你,他们就什么都不是,或者几乎什么都不是,
如果他们不是谜语和谜语的解开,他们就什么都不是,
如果他们不是刚好近得和他们一样远,他们就什么都不是。
这是哪里有土地和水哪里就会生长的草,
这是共享的空气,沐浴这个星球。

—— 惠特曼,《我自己的歌》17

翻译:金煜寒

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论