Lisa
Lisa

中文系畢業,因為喜歡反而遲遲不敢開始的寫作者。2020 年突然開始做了很多以前不敢做的事(例如寫作),真實分享一路歷程,讓我們一起在這裡找到力量向前。

Day 2:停止覺得自己不夠好,發現自己是什麼比評價更重要

(如果你還不知道這是怎麼樣的 21 天,先參考這篇文章 intro,了解我們將開始怎樣的旅程:Day 0:你一定沒有我迷惘,不然怎麼會是我先開始這條路?


Dears,

我通常會在早晨的時候進行冥想。其實我試過睡前冥想,但實在是太放鬆了,我就睡著了。這是我的第一次小挫敗。我也曾認為冥想就是要進入無我境界,但即便在「應該」還沒有什麼雜訊的早晨進行,我的腦子還是一直運轉。這是我的第二次小挫敗。

好,親愛的,如果你跟我一樣,那麼在第二天開始之前,親愛的,我想跟你說:如果睡著了,就睡去吧。如果腦中思緒無法停止,那就跟自己說,「哇我開始想其他東西了,我現在試試看重新調整呼吸」就好。

是的,停止苛求自己。一如 Day 0 與 Day 1 都有提到的:重點是在這過程你覺察了自己什麼。是太累了(或是終於找到容易入眠還跳過一直想戒掉的睡前滑手機的方法 XD),還是你發現原來最近你總是在想著___。

若你有任何發現,也歡迎與我交流喔。

ps. 對了,推薦大家早晨冥想,你可能會發現,整天的感受都不一樣喔:)

Lisa



聚焦關鍵句:「我從無窮無盡的源頭創造我個人的豐盛」

想想這個問題「豐盛對你來說代表什麼?」並在今天不斷提醒自己。你如果願意,也可以把答案寫在筆記本裡。

冥想:Day 2 中文版音檔

冥想可以在作業完成之前或之後做,由你決定。

以下是你將在冥想中覆誦的梵咒:Aham Bramasmi

Aham 是我,Bramasmi 是梵天;「Aham Brahmasmi」,意思就是「我存在的核心是終極的實相,宇宙的本體,萬事萬物的源頭。」

今日任務:在筆記本上把你所有的債務都列出來。

銀行的債務、信用卡債、貸款、個人欠款、未繳的罰單,各式各樣的債務。不需要記錄金額,只要寫下你欠誰什麼錢。例如:房貸、車貸、為了買禮物給雪莉所累積的卡債等等。

接下來,列出「每個月的開銷」。同樣的,不必寫出金額,只要列清單就好。例如:房租、電費、水費、瓦斯費、土地稅、會計師記帳費、幼稚園月費、音樂老師學費、健身房會員費、美甲光療、保險、油錢等等。你每個月要付出去的錢都應該要列出來。

原則上,你要把每個月的支出,不管是固定或變動的支出都列在完整的清單上。對某些人來說,這清單可能很長。給自己充足的時間冷靜地回顧生活中所有需要付錢的面向。你列完之後,今天之內想到都可以補寫上去。

//

做完今日的進度後,請在本篇下方留言 「完成 Day 2」,之後每一天均以此類推。

歡迎你和大家分享這一天的心得,這個群組就是要支持大家、給予大家力量來完成這趟旅程!

若有一天無法完成挑戰,可以隨時離開,不要有任何壓力。

-------------------------------------

Kudos to you all whom have committed to this practice & already completed your first day.

Please remember if you are finding it too challenging to commit, please remove yourself from chat. No judgment. It is to maintain the energy and flow of abundance

It may seem simple to some people but not to others.

Remember that if it’s difficult for you to perform any task, there is a block - an obstacle in your mind on the path towards attaining abundance.

Just be aware of this and stick with it

After you complete the task, please write:

"Day 2 done."

-------------------------------------

Task:

Write all of your debts in your notebook.

Debt on a bank account, credit cards, loans, debts to individuals, court debts - all of your debts, of any kind.

No need to record the amount, only who is owed and for what.

For example: a mortgage, a car loan, a debt to VISA for a gift to Shelly, etc.

And after that make "a list of all your monthly payments."

Again without numbers, just *listing.*

For example: renting an apartment, electricity, gas, land tax, water, an accountant, a kindergarten, a music tutor, a gym, a manicure, insurance, gasoline, etc.

Everything you have to pay each month should be recorded.

In general, create a complete list of sources of your monthly expenses, constant and changing.

For some, this list will be extensive. Give yourself time to calmly walk through all the areas of your life in which you pay money. You may need to add what you remember throughout the day.

-------------------------------------

Phrase:

Write this phrase of the day in your notebook:

I create my personal abundance from an infinite source.

-------------------------------------

Mantra:

Aham Bramasmi

Aham Bramasmi

Answer the question, “What does abundance mean to you?” If you want, you can write the answer in your notebook.

-------------------------------------

DAY 2 RECAP:

1. Meditation: Listen to the audio. Repeat the mantra.

2. Write the phrase of the day in your notebook:

Remember it during the day.

3. Complete the assignment in a notebook - Write all of your debts in your notebook.

4. All of this is due by Tonight

-------------------------------------

After you have completed the task, please write “Day 2 Done.”

You are welcome to share your experience on completing the task for Day 1. This group is for supporting and empowering each other on the journey!

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论