IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

北角演義(十三)

大家信唔信命運呢樣嘢?

我自己呢,就一半半啦。咁多年嘅經歷話我知,呢個世界,有啲嘢固然係「酒樓例湯」 — 整定嘅;名乎其實係謀事在人、成事在天。

但係如果你同我講,乜嘢都要睇天意呢,我又覺得唔係喎。否則的話,我哋個個坐定定等運到咪得囉,使Q做咩?!

只不過,就算係唔係整定都好,個天都好鍾意俾signal我哋,預視某啲事情嘅發生。有時候個天會驚我哋眼大睇過龍,慌死狗我哋睇唔到咁,同一件事俾幾次signal我哋;古人叫呢啲做「天意示警」。

其實,我又點會唔知,我係時候離開呢間公司呢。只不過,唔知點解,亦唔知幾時開始,我好怕變。其實我好羨嗰啲,一份工打十幾廿年嘅人,如果有得選擇的話,我都希望可以好似佢哋咁。

事業係咁,感情都係咁。呢十年來嘅不斷變動,其實,我已經好厭倦。


星期一下晝,太古坊。

我上咗Soliloquize。

嗰晚嗰餐飯,Renee用咗一晚去說服我,去佢公司做。佢點說服我、講咗啲咩,我唔諗住再複述喇。只能講句:Renee唔係冇道理,只不過,要說服我轉去agency做嘢,佢嘅理由仍然未夠充份。

不過點都好,我都應承咗佢,同佢哋嘅SVP Yvonne見一次面。

我喺識Renee嘅同一場合認識Yvonne,當時佢係Renee嘅manager。Yvonne最令我印象深刻嘅,係佢嘅一口oxford口音英文。呢個年代,大把好似我呢啲講美國口音嘅人,但係正宗英國Received Pronunciation,喺香港真係買少見少。

由於我哋都唔係新相識,呢次亦都唔算係典型求職面試,因為係佢想offer個job俾我,唔係我投石問路去求佢,所以對話內容亦有啲唔同。

「Alan,」Yvonne一邊睇緊我啱啱俾佢嘅CV、一邊同我傾計。「點解你會考慮轉嚟agency做呢?」

「其實呢,我就冇考慮過嘅;」我算唔算串?或者啦,但係當你企喺我呢個位置,太過nice guy的話,可能人哋仲會覺得我冇料到。「不過Renee話你哋等人用,又話個offer會好吸引,所以我咪上嚟同你傾吓囉。」

「You need me more than I need you」係我為呢次會面定嘅主題。

「唔……咁就更好喇!」Yvonne望一望我。「我、Richard同你都識咗咁耐,都無謂兜圈喇。冇錯,我哋好等人用,因為嚟緊嘅下半年,我哋嘅客突然多咗event,我哋人手會好短缺。亦因為我哋認識咗咁耐,所以我亦都唔需要interview你。如果你有興趣的話,我哋就直接傾個offer啦!」

Yvonne第二樣我最欣賞嘅嘢,就係佢從來唔會轉彎抹角。好似佢咁「直咇腸」嘅人,喺呢個乜都講「擺門」嘅商業社會,亦都係買少見少。WWF應該考慮將Yvonne列為瀕臨絕種動物。

「喺你出offer之前,我首先想問一吓你;」我亦都無謂轉彎末角。「一,點解搵我?二,你想我幫你哋做啲咩?」

「其實搵你呢,就唔係我嘅主意嚟嘅,」Yvonne解釋。「係Richard,你喺幾年前幫佢做過隻1 on 1,仲記唔記得?」我點頭。

是咁的,我一向相信「奇貨可居」呢句說話。我當然冇呂不韋咁叻,但我都有個小習慣,鍾意「賣人情」俾我覺得係「非池中物」嘅人;Richard係其一。 當年佢喺大行跳出嚟自立門戶,我就做個順水人情,送咗隻專訪嚟賀佢創業。

我早就提及過,出嚟打工,究竟係為邊個做嘢呢個「理論」啦。坦白講,就算真係「明月照溝渠」,輸晒我都係蝕一隻專訪;但係萬一扑中有派彩的話,就名符其實「刀仔鋸大樹」喇。

「佢喺嗰次之後,就好欣賞你嘅口才同埋支筆;」Yvonne繼續。「你喺傳媒業內吃得開,同好多記者關係都好好。呢班人同你一樣,而家都上晒位喇;呢一點亦都好重要。只不過之前你一直都喺傳媒同政界,我哋冇乜把握可以請到你過嚟;但係而家你都係公關呢行嘅人,易話為好多。」

呢啲應該就係「迫良為娼」同「自甘墮落」嘅分別。你唔係鴨我迫你做鴨就係正仆街;你已經做咗鴨我叫你嚟我個場度做就係「好帶挈」。

「至於我哋對你有咩期望;」Yvonne停一停、飲咗啖水。唔好睇少呢個小小嘅gesture,佢咁樣頓一頓,令到原本冇乜所謂嘅我,開始有啲心急。「我哋手頭上最大嘅兩個客,『S記』同『Daehwa』嘅corp comm,都不約而同喺今年加大咗budget。你都知啦,我哋係Tech PR底,對corp comm嘅嘢比較缺乏人手同經驗。我希望你可以負責我哋嘅corp comm業務。」

「此外,我仲希望你可以幫我哋手,開拓財經公關方面嘅業務。」

咁我開始明白,點解佢哋會向我招手喇。

要知道,雖然同屬公關,但係Tech PR同財經公關,係兩班完全唔同嘅人。Tech PR喺十年前,可以話係一個「毒撚大本營」。絕大部份嘅Tech PR,一係記者出身,一係科班(CompEng/CompSci)出身。呢班人可能有好好嘅tech底,但外表同毒撚冇兩樣。對返tech firm由自可,要佢哋衣冠楚楚咁去見上市公司客,佢哋就會顯得格格不入、非常unpresentable。

Richard咁在意去搵我,一定唔會死錯人。我覺得,佢哋嘅中短期goal,係想我幫佢湊corp comm;長遠嚟講,佢哋會想我幫佢打開財經公關呢度門,同中記「分餅仔」 — 坦白講,喺香港真係識做而又有能力去做財經公關嘅公司唔多,Richard想分一杯羹亦屬理所當然。

「至於個offer呢;」Yvonne講到入戲肉。「我哋諗住以Senior Consultant為起點,之後我哋會喺半年至一年內review。如果合作愉快的話,新嘅corp comm team或者財經team,你會係director。」

Soliloquize係一間美資行,每條team得一個director,就算係Renee個associate director,都係compromise出嚟嘅位置(佢講我知);唔係常設。我上嚟之前已經知道,喺現階段,我隻手係伸唔到去呢個位置嘅。Senior consultant,即係senior manager,我覺得呢條係我嘅底線,我勉強仲可以接受。

「我明白,對於你嚟講,要你由Corp Comm Director屈就一吓,去做一個Senior Consultant,係有啲心理上嘅關口要調整。但我衷心希望,你會認真考慮一吓;」Yvonne係張memo紙上面寫咗個銀碼,然後遞俾我。「至於人工方面呢……」

我一睇,雖然我心算唔叻,但都粗略計到,係我現在人工再加四成左右。

電影《教父》有句家傳戶曉嘅說話:I’m gonna make him an offer he can’t refuse。喺呢一刻,Yvonne做到呢一點。

但無論點猴擒都好,我都一定要保持儀態;美食係只會留俾有table manner嘅人。

「我可唔可以考慮一吓?」就算狗衝,我都唔可以流露出嚟,否則冇晒bargining power。

「可以;」Yvonne深懂談判之道。「不過,我希望你要盡快決定,因為我哋都仲要再做進一步嘅HR planning。」


見完Yvonne,我喺太古坊嘅Pacific Coffee坐低咗。

呷住一杯grande caramel vanilla latte double shots with another shot on top(各位啡友:夠繑口未?),我開始要整理我嘅思路。

喺銀碼上,呢份工的而且確係好吸引,我冇理由同錢作對。但同時地,咁多年嘅認知亦話我知,agency嘅生活,同地獄無異。我如果接受呢份工,就等於由一個地獄,跳槽去另一個地獄。屎味嘅咖喱,同咖喱味嘅屎,take your pick。

究竟我應該點樣去作決定?

(待續)


本故事人物及情節如有雷同,實屬巧合。
CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论