IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

中環遊戲(21)

拆彈

上回講到,Joseph 提及到 Simon 嗰種「先君子、後小人」嘅天使投資大法之後,我開始懷疑,自己究竟有冇中伏。

其實,諗返晒成件事,我自己覺得,我中嘅伏,唔係落入 Simon 呢個「圈套」之內。如果真係要講「中伏」的話,我覺得,因為 Richard Ong 嘅一番奚落說話而沉唔住氣動真火、最後搭上 Simon 呢條船,呢個先稱得上「中伏」。

事實上,我就係因為呢啖氣,放棄咗我創業以嚟一直堅守嘅穩健理財策略、容許自己變相孭上一條「街數」、仲要開多兩個 headcount 同一個 office 嘅燈油火蠟、加重做生意嘅成本。如果唔係嗰啖啃唔落嘅氣,我其實毋須負上呢個責任 — 最起碼都唔係喺呢個創業初期、兼經濟不景嘅情況之下咁做。

中唔中伏都仲係未知之數,但就有陣伏味,咁我有冇擔心過?

冇。

因為,作為一個同佢共事咗年幾嘅人,我仲有對付 Simon 呢個平庸生意人嘅板斧……


八月下旬某日,Simon 嘅 office。

我帶咗份我斷斷續續鬥咗個幾兩個月嘅 proposal 去見 Simon。原本諗咗個小小嘅 presentation 去簡介我個 proposal,但係上到去坐定咗之後,突然冇 mood 講長篇大論嘅廢話,所以臨時自己取消咗個 presentation(Simon 當然唔知),等佢自己睇 proposal 算數。

我一直都覺得,有啲嘢明就明,唔明就點講都唔會明,所以唔需要大費周章去 present 乜Q嘢 idea,寫出嚟就得。Presentation 呢場馬騮戲,如果唔係 pitch 客,免得就免。

Simon 坐喺張 one seater 梳化度、則住頭咁逐頁揭緊我份 proposal。以前叫佢睇呢類文件,佢會揭頭兩頁係咁倚𥅈兩眼,然後就叫我將佢撮成一頁俾佢。而家嘅佢,學識咗認真睇文件;講真,好事嚟嘅。

過咗大約半個鐘之後,佢抬起頭望住我;良久,佢問我:

「你有冇諗過,做新媒體嘅 Batman?」

喺我認識 Simon Wang 之前,我從來冇諗過,堂堂一個身家逾十億嘅上市公司主席,講嘢可以冇腦成咁。但對得佢多之後,了解到「沒有最冇腦,只有更冇腦」,於是就見怪不怪。我諗佢近期日頭做上市公司主席、夜晚做天使投資者做得太過癮,上咗腦都未定……

「做 Batman?」話晒我都仲使緊佢錢,客氣啲、聽埋佢究竟諗緊乜係應份嘅。「你意思係……」

「呢個年代嘅 e-marketing,唔再係 send 吓 eDM 就了事㗎喇!」Simon 開始分享佢嘅 marketing 偉論。作為真正行內人嘅我,聽住個行外人喺度吹緊我嗰行嘅「知識」,感覺就好似個處男教緊我造愛咁。「呢個年代,social media 當道,每個人都係產品專家、個個都可以發表『開箱文』,啲電腦雜誌之類嘅嘢,遲早被淘汰。如果我哋有班人,喺 Facebook、各個品牌嘅微博或者某啲大討論區裏面,有大量嘅 account,然後再寫隻 app,可以統一管理呢啲 account,同一時間一齊留言讚好我哋嘅客戶產品;嘩!你諗吓個聲勢有幾浩大!你仲唔係新媒體嘅 Batman?!」

Batman……呢啲叫五毛黨呀屌你!

等我上次見完佢之後,仲以為佢嘅智慧真係有所長進;點知兩嘢就打回原型。佢唔撚係諗住掟錢俾我做五毛黨首領呀下話?!咁我公司要唔要搵 Curtis Jackson(呢個識就識,唔解釋)做代言呀?五毛嘅領袖係咪叫五元?

「咁……」我有少少唔知應該點俾反應佢,但話晒佢都係金主,我唔可以好似以前咁吓吓串鳩佢。「聽你咁講……同大陸啲五毛有乜分別?」

「說話就唔係咁講喇!」佢笑一笑望住我;還好佢呢方面嘅EQ算高嘅,可能俾人串得多慣咗。「我哋做生意嘅,喺政治上就完全中立,唔會好似啲五毛咁,浪費時間同人打啲冇意義嘅口水戰。我哋呢班幕後玩家,可以喺網上面操控某一啲嘅輿論、掌握某一啲嘅風向,然後為我哋嘅客戶服務。每個呢啲咁嘅 marketing coordinator 可以操控幾十甚至一百個 account,然後用 app 喺唔同嘅哋方散播客戶嘅說話,例如開箱文咁……」

佢一路講,我又真係一路幫佢諗。佢呢個 idea,除咗唔掂政治之外,其實就係養緊班五毛幫客戶做打手。就算我真係俾佢 convince 到、相信我哋唔係做緊五毛,兩者之間嘅差別,其實仲薄過岡本 0.01……

「上次見面嗰陣,我哋咪傾過 ramp-up 呢個問題嘅?」佢繼續。「我呢個 idea 呢,就有得 ramp-up 喇!我哋可以將呢套嘢包裝做套餐,由一篇開箱文、再加 100 個推文嘅留言開始,然後就 200、300、500 咁去,每次客戶買咗個 package 之後,我哋就搵寫手寫開箱文,然後再用其他 account 去推,套餐仲包括完成後嘅報告,等客人可以做 clipping 留記錄……」

佢講到呢度,我開始諗到啲嘢:佢個諗法如果套落 Facebook 或者 twitter 呢啲 social media 嘅公海,可能就有啲天荒夜談。但如果套落一啲 forum 類嘅地方,如鬼佬嘅 XDA Developers、或者香港某啲專門講 gadgets 嘅討論區,咁樣反而有得諗。因為個地盤冇咁公海,要控制言論嘅流向都比較容易。

我甚至覺得,我可以 create 一啲 opinion leader 出嚟,專門寫手機或者電腦、電玩嘅試用 — 反正都係網絡世界嘅嘢,有冇呢個人鬼知咩,個名有人識就得,背後邊個寫都唔緊要。如果我手頭上有幾個呢啲「有名」嘅「gadgets 玩家」的話,咁又唔同咁講喇……

Batman 就未必,但我有興趣做 king maker。

「……仲要非常之 cost effective,」喺我諗緊嘢嗰陣,Simon 並未停口。「前期投資最重要嘅,就係嗰套 management 嘅軟件或者 application。呢套嘢要同時 manage 幾百、甚至過千個唔同 social media、討論區嘅 account,要可以同時喺唔同地方留言,亦要有同時改密碼嘅功能;咁樣你先可以完全掌控所有 social media account,因為呢啲先係公司 asset。我諗,開發呢套嘢,可能要啲時間。你有冇相熟嘅 developer?」

我點頭表示有。

「你今日俾我嘅計劃書,我睇過,覺得你 PR 呢一 part 大致上冇問題,可以照去;」佢放低份 proposal 喺檯面。「你返去再諗吓我今日嘅 idea,然後將佢融會貫通一吓,應加則加、應減則減,將佢放埋落你個 proposal 度再交俾我啦!」我點頭,然後記低佢嘅要求。

「但係 proposal 還 proposal,我希望你同一時間,都開始搵你相熟嘅嘅 developer,」佢繼續。「唔同嘅 social media platform 有唔同嘅 API,真係要一個 software 做晒,其實我都唔知可唔可行;所以,要早啲搵人傾,睇吓佢哋嘅意見。」

一個之前連 GPS 同 GPRS 都唔識分嘅人同我講 API,睇嚟佢真係學到啲嘢。

「就咁話啦,冇咩事下次見喇!」佢結束會面嘅一句。

「Simon,我仲有啲嘢想同你傾……」我今日上嚟見佢嘅主菜嚟喇。

「咩事?」佢有啲好奇。

「之前我搵 office 同請人,你提供咗一筆資金俾我,我首先要多謝你!」我嘗試用最公關嘅口吻,講出我想解決嘅事。「大家合作得,當然係望做長,合作愉快就最好。但係假如我哋嘅合作出現咗啲咩問題、而最後結果係要拆伙的話,咁你呢筆前期資金,應該點處理呢?」

佢有樣咁多年都冇乜進步嘅嘢,就係泵水俾我嗰陣,除咗一份 angel investor 嘅意向書之外,冇叫我簽任何文件……

其實我最擔心嘅,唔係「回水」呢個問題,而係當我拒絕佢嘅要求之後,佢霸王硬上弓,迫我一係做、一係就索取一個罰款式嘅賠償 — 喺 angel investor 嘅 case 裏面,佢哋好多時都會喺合約入面、用呢個金剛圈嚟牽制佢哋嘅投資拍檔、要佢哋承諾做滿一個時間、以免遇著一啲唔盡責或者三分鐘熱度嘅人。

貼地少少嘅講法,就係萬一我唔想做佢嘅「五毛 Batman」、或者其他 PR & Marketing 以外嘅生意,我都唔可以因為咁而俾佢罰 — 佢罰唔罰到係一件事,曠日持久咁官司纏身又係另一件事;我就係要避免呢個情況出現。

「嗰少少錢,濕濕碎啦!」佢一派若無其事。「到時點話點好啦!」

「都好多謝你咁大方,」我繼續同佢客氣。「但係數還數、路還路。一係咁,萬一有咩 touchwood 的話,到時我發行返等值嘅 CB 俾你,等你可以選擇,一係就 HIBOR+2 連本帶利還返俾你、一係轉換為等值嘅股份、繼續投資喺我嘅 PR 生意上面,但係就唔會再發展 PR 業務以外嘅生意。你意思點?」

我呢個如意算盤,當然係為咗我自己打。我計過數,萬一有咩冬瓜豆腐,呢筆前期資金,如果唔係罰款的話,加少少利息,我仲俾得起。CB(Convertible Bond/可換股債券)係我針對 Simon Wang 嘅「偽術」 — 佢轉數快但諗嘢唔叻,如果我就咁話還錢了事的話,佢會諗到好多嘢嚟駁我。但講到 CB 呢啲有少少 technical 嘢,就會令佢有錯覺、好似有多個 option 有著數咁;佢會容易落疊好多。

至於 HIBOR+2  — 講真,仁至義盡啦,鬼叫你喺個負利率週期度投資咩!

老實講,到時就算佢真係選擇換股,換到嘅股數都只不過係做個小股東,對公司無甚影響力;到時再慢慢攤薄佢都唔遲。更何況,去到接近擘面嘅環境,就算再蠢,都唔會選擇換股;所以,呢個就係我嘅 exit strategy。

「好,聽落都公道嘅;」果然,佢上釣。「你點話點好啦!」

「好,一言為定;」我鬆一口氣。「我搵律師 draft 好份文件再俾你簽。」佢點頭。

拆咗 Simon 呢個潛在計時炸彈之後,咁我就算同佢因為合作上嘅事反檯,我都仲可以保住自己嘅公關業務,亦都係我嘅心血所在。


眨吓眼又話八月尾,距離結婚仲有兩個星期。

公事繁忙有個好處,就係我根本冇時間去諗呢啲私人問題;亦都因為係咁,所以我完全冇諗過,我同 Winnie 之間嘅問題……

與其話係我同 Winnie 之間嘅問題,不如話係我同 Chloe 之間嘅問題比較貼切同目標為本。不過,就算我能夠準確咁指出問題嘅根本又如何,我就係冇辦法去解決呢個困局……

喺公司一邊鬥 proposal、一邊有句冇句咁諗我嘅感情問題;眨吓眼,又話就嚟七點。呢個時候,電話響。

「細佬呀,你忙緊?」來電嘅係 Christine,不過我差啲唔認得佢把聲,因為,電話中嘅聲音好落魄。

「 누나 괜찮아요 ?(姐姐,你冇事嘛?)」我用韓文問佢。

「冇事……冇事……啩……」佢答得我好含糊。「細佬呀,唔好意思呀,我過兩日要離開香港做個 project,你同 Winnie 嘅喜事,我嚟唔到喇……」

Christine 嚟唔到我嘅婚禮,我當然有啲失望;但我更擔心嘅,係點解佢會咁落魄……

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论