文字間的多面體
文字間的多面體

活在文字間的多面體 嗟子/鬩霓Cynic/Yuan

The Trilogy of Love

1). Whale 鯨魚

I wish I could give you

the widest tender.

Wipe your tears,

fall in sleep together in raining nights.


There are countless sorrows on this planet.

What I can give you is just

such negligible hugs.


You can have my shoulder

when headache hits.


I love you.


我願自己

能給你最寬廣的溫柔

擦乾你的淚水

在雨聲中一起睡去


世界上那麼多悲傷

我只能給你我

微不足道的擁抱


頭痛的時候你可以擁有

我的肩膀


我愛你



2). Fossil 化石

I don't know if it's 

good or bad

to leave in someone's mind

Forever.


People say

Don't carve any part of your lover on you 

Eternally


If I can't stay in your heart in the name of love,

I hope I'm just cloud and mist.


Only wish not to be forgotten till the end of everything.


我不曉得

深深留在一個人的心裡

是好

是壞


人們說

不能把愛人的部分

永久篆刻在身上


若不能以愛之名刺在你心中

願自己只是雲煙


此生只盼不被忘記



3). Steam 蒸氣

You should forget me completely


Forget hug and oath and love

Forget betrayed and lies and hate


Forget mountain

Forget ocean

Forget nights with stars shining


Just like I wish to forget you

Forget poems

Forget lyrics

Become cloud and mist.


你還是把我忘得一乾二淨吧


忘記擁抱誓言愛情

忘記辜負等待誤會


忘了山

忘了海

忘了滿天星夜


如同我想忘了你

忘了詩

忘了詞

成為雲煙


//作者:嗟子

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

第一个支持了这篇作品
加载中…

发布评论