GuyverCKW
GuyverCKW

已經是兩女之父,不幸地更是中年發福的籃球員!

D.I.Y. Failure - Audio Spectrum Indicator (2) | D.I.Y. 失敗了 - 音樂頻譜顯示燈 (二)

After I successfully soldered all the resistors and capacitors, I then soldered about a dozen of LEDs.

>後來我又焊接了大約一打左右的LED.

After those few nights' tough work, I decided to pause and do some testing first. Since all ICs, capacitors and resistors were in place, I was expecting the LEDs would have some kind of lighting patterns if I input some music to it.

>辛勞了幾晚,我決定先行測試一下才繼續剩下的工作。既然所有IC,電阻及電容都已經焊接好,只要輸入音樂,應該會見到那些LED有所反應吧。

So I plugged in the micro USB power line and that was what went wrong! The micro USB connector fell off from the PCB! I was shocked at that moment! First thing I could think of was the connector was not soldered properly. Then I decided to fix it by myself! I tried to soldered it and of course not successful and it ended up like this:

>所以我就插入電源而問題就在這裏出現了。那個micro USB插頭居然整個掉了下來。 當時我第一個想法是那個插頭焊接得不好!然後我就想自己嘗試補救最後當然是失敗收場,落得這個樣子:


So I had to call Customer Service of the seller. After they looked at the photo above, they said it was me failed to soldered it right, but then they realized it was the USB connector that fell off, they said it wad not their fault, it had been tested at factory.

>無辦法之下,只能找賣家客服,客服看過上面的相片之後,立即就說是我自己焊接不好。所有客服聽過整件事之後,就改口說那個插口出廠時已經測試好,掉落一定不是賣家的問題!

I didn't think it was useful to fight with them over the internet, so I gave up asking for compensation. Instrad, I ordered one PCB and one full set of it as I still wanted to get one of that kind of indicator. I was planning to detach all the components from the damaged PCB and solder them to the next spare PCB, use that as practices and then build the indictor using the next set.

>我知道在網上不可能爭取到我想要的補償或補救,所以亦不強求。反而還再買多一整套顯示燈和一張新的電路板。我希望打這已損壞的板上的零件取下,再焊到新的電路板上,當作焊接練習。之後就真的用那一套新的零件做一個新的顯示燈。

A week later, the new order arrived. I was so disappointed to find that the micro USB connectors were not even soldered! I found customer service again and they said soldering of USB connectors before shipment was a randon act of the engineers, not guaranteed!

>一星期之後,貨物送到了。但我發現這次兩張電路板上的USB插頭都沒有焊接上!我十分失望!再找客服,得到的回覆是USB插口會不會在出廠時焊接好是看工人的心情,並不是一定會焊好的!

After some discussed, the seller only agreed to solder them back of I ship the PCBs and micro USB connectors back to them. I gave that up bacuase it was too troublesome and costly to do so. Now I ended up with 2 sets of components but couldn't complete them. I guess I need to practice more to get to the skill level before I can start it again.

>在多番理論之後,賣家亦只是願意替我把USB插口焊接好,但我要自行把零件先送回去。最後我放棄了,因為要送回那些零件是件很麻煩的事,而且成本不低。所以最後我就只落得空有兩套組件卻一件成品也沒有的環境。恐怕要到我練習多了,能達到必要的技術才可以把它們組合起來吧!

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论