潮乜春
潮乜春

一個喜歡創作嘅宅人,希望可以用宅人眼光出發,講解日常的生活的大小事? 更新時間?隨緣~

Uber 沒完沒了的爭論?

相信係疫情之前,大家都會一年去幾次大大細細唔同嘅旅行。去旅遊嘅時候,可能大家會為求方便同慳錢,盡量都會乘搭當地公共交通工具,而唔係選擇自駕遊。但係其實大家有無諗過,搭Uber其實都係一個了解當地文化方法之一 ?

Uber,相信大家都聽過佢個名。當然除咗係因為佢啱啱係香港結束咗外賣速遞服務之外,亦都係因為由成立到而家咁多年以來,無論係邊一個國家同地區,Uber應否合法化呢一個問題咁多年以來都浮浮沉沉咁出現。雖然而家好似好多地方都彷彿好似搵到解決方法,但係解決方法又好似重新回到問題起點咁樣無限輪迴,咁不如就睇吓所謂嘅解決問題方法同埋實際嘅情況。

首先講咗香港嘅情況。如果大家依稀記得,Uber 當初政府係邀請Uber係香港發展,之後順便公布要發展智慧城市同推廣5G應用。但係好笑嘅係引入無幾耐,就因為好多的士嘅投訴,因為Uber嚴重影響佢地生意,而且某程度上將『白牌車』合法化,所以他們多次要求政府部門解決和取締所有問題。結果政府就用『沒有第三者行車保險』為理由,多次進行執法行動,並拘捕很多駕駛Uber的司機。首先我要說明,我個人對於香港嘅的士司機超級討厭,加上我以前也是兼職駕駛巴士,所以對他們的行為有一些了解。兜路、揀客、拒載呢啲情況經常出現,明明知道自己有咁嘅問題,但因為唔夠人哋競爭所以就用盡一切方法解決影響佢哋生意嘅人,但係就無諗過點樣解決自己本身嘅問題,呢個無論幾時睇到真係一個笑話。

另一方面,政府口口聲聲話要破舊立新,每年財政預算案唔知撥款幾多億去發展創新科技事業,雖然有錢總好過無錢,但係一個電子道路收費計劃嘅雛形,由我中學讀書到而家,都已經超過十年,但係都仲仍然停留係規劃階段。即使近年來政府終於推出優質的士計劃,但係由研究到推出都研究咗最少十五年嘅時間,明明只係需要增加考牌制度同增加司機培訓就可以即刻成事,都可以用咗超過十五年時間研究,咁樣更加可以諗到,如果要發展Uber 呢一類網上預約汽車平台或者只係研究如何可以合法上路,我相信都要花上很多很多年嘅時間,所以Uber都仲係用一個含糊不清嘅方法喺香港生存。

本應就相安無事,但係直至2018年發生了一單車禍,導致有人死亡,整個問題再一次浮上水面。其實一直大家都見到呢個問題,只係一直無發生問題所以就無人主動理會。雖然果次意外之後政府再一次用『駕駛汽車以作出租或取酬載客用途』理由控告28名司機,但係之後到而家,即使而家係疫情期間,都無再特別聽到票控呢一類司機嘅消息。雖然現實係佢地仍然係唔合法咁樣載客,但係基於各種原因,例如安全性(可以即時在網上或App追蹤)、明確嘅收費(所有費用於預訂嘅時候已經列明)、同埋更加有禮貌(最少我到而家搭咁多次Uber啲司機同我都有講有笑),我相信其實的士各方面都唔會比Uber優勝,雖然係比的士貴,而且繁忙時間更加有額外嘅附加費,但係俗語都有話:與其係香港養車,咁不如我一日日搭的士返工可能仲有賺,咁所以我始終覺得,Uber優勝嘅地方絕對係校服贏盡口碑。

踏入2021年,Uber亦都宣佈正式收購HK Taxi,雖然我唔知道咁樣係好事定壞事,但係如果我就咁睇,對Uber嘅發展絕對係一件好事。首先,Uber未收購HK Taxi之前,本身提供的士數目極之少,基本上係預約唔到,好多時都會電腦自動改為Uber X(即係比較平民化嘅選擇,主要係中小型嘅私家車)雖然可以用一個比較平嘅價錢去享受到比較好嘅服務,但係始終影響到佢哋嘅收入,所以都係有少少唔好意思。(以前曾經同司機傾過,如果無的士嘅時候電腦自動轉咗做Uber X,佢地收到嘅收入就只有的士列出黎個個收費,唔會增加去到Uber X嘅收費)咁所以,而家多咗咁多車加入嘅時候,對乘客來講絕對係方便咗,因為等候嘅時間唔使咁長,同埋更加快可以搵到係附近嘅司機。其實係舊年12月頭左右,我亦都有試過係葵涌搭Uber Taxi去美孚,因為果陣時有折扣,所以計埋都係$10左右。相比起以前,我係App落單之後大約十秒就有成功預約,大約三分鐘之後便上車,所以絕對係比以前方便咗。

好啦咁講完香港,不如就講吓台灣Uber嘅情況。雖然最近幾年因為疫情未能夠出國,但係好彩以前搭Uber嘅時候都有同司機傾偈,甚至乎有留低電話交流,所以都可以繼續同大家講吓而家遇到嘅問題。咁當然啦,我知道呢度都有好多台灣人,所以純粹只係有一個遊客嘅角度出發,如果有啲咩不足或者想補充嘅,歡迎係下面留言。

咁首先就要講吓點解我係台灣選擇搭Uber。正如我係上面咁講,我以前係兼職巴士司機,但係有陣時日都會幫朋友出去外地公幹,主要目的地係日本,台灣只係一個轉機嘅地方。我人生第一次去台灣係2018年,去到疫情前我只有去過五次台灣,但因為每次都係公幹加旅行,所以每一次逗留都超過三個星期,所以某程度上我都算搭盡台灣唔同嘅交通工具。

首先就講吓台北先,雖然台北捷運真係好方便遊客,而且服務範圍廣,規模大,由台北去到新北。但係我相信好多住台北嘅朋友都知道,大部份人都會選擇自己揸電單車返工放工,因為雖然係好方便,但係自己駕車會更加方便,而且行人路動線嘅設計完全不利於行人(例如行人路之間凹凸不平,而且有高低差),所以自己揸電單車絕對比搭捷運方便。加上大部份遊客主要嘅活動地方都係台北車站到西門町附近一帶,所以大部份旅遊書籍都係推介選擇最貼地嘅方式,就係台北捷運。

但係假如你需要去一個遠離市中心嘅地方,例如松山機場以北或者淡水一帶,如果從台北車站出發,乘搭捷運時間最少也要半小時以上;即使選擇巴士,時間亦都相若,而且仲要面臨塞車問題,咁所以如果作為一個旅客,公共運輸交通工具就係最佳嘅選擇,因為幾咁無都可以唔使研究,淨係跟住張地圖就可以去到目的地,只係需要花上更多嘅時間。雖然你可以講,點解唔自己租車?我其實以前都有咁樣打算,甚至乎我可以同你講,我已經係台灣自駕環島遊兩次,但係到咗而家我都仲係唔敢揸車入台北入邊,因為交通情況實在太恐怖。

2018年4月有一日係西門町同朋友食完飯之後,就準備去內湖參加一個朋友舉辦嘅音樂活動,我本來都諗住搭捷運,但係我同朋友手上拎住兩支腳架,同埋大量嘅攝影器材,為咗唔影響別人,所以就諗住求其係街邊截的士。但係點知一上車個司機同我地講價,要收我地$600台幣,但係我曾經上網睇過,由台北車站包車去桃園機場都只係$1000台幣左右,所以我決定我地落車。雖然我唔知道實際價錢係唔係咁貴,但係唔敢咪錶收費呢樣野我實在接受唔到,咁所以諗其他方法。呢個時候我突然諗到搭Uber,所以就打開App,睇吓有無比較平嘅方法解決。結果好彩發現只係需要$400台幣左右就可以去到內湖。一上車嘅時候,司機即刻發現我地唔係台灣人,所以都好熱心同我哋傾偈。然後我同佢講頭先遇到果個情況,之後佢好坦白咁講,佢以前都係的士司機,呢啲情況屢見不鮮,而且唔理係咩人,都會發生呢個情況,所以拒絕呢種行為係正確。

完場之後因為同行朋友需要趕去TICC觀看演唱會,想當然我們再一次選擇了Uber,不過因為我需要去找台北朋友,所以先把所有器材拿回酒店。係搭車嘅過程,亦都遇到好友善嘅司機,咁所以我亦都有機會繼續了解台灣Uber嘅情況。雖然係交談嘅過程知道,Uber收取嘅手續費絕對比自己搭的士高,甚至乎可以係極高黎到形容,而且係要用自己嘅私家車,相對上投資係比較大。但係同的士唔同嘅係,Uber基本上可以不停接單,保證長時間有收入,相比起的士要等客,唔知等幾耐,收入絕對係有保障。而且係用車行嘅形式運作(當然都係那些年嘅時候),司機嘅質素、乘客嘅安全、法例上支援等等,絕對有更加大嘅保障,所以好多的士司機都轉咗去揸Uber。係呀,唔記得咗講,呢個司機以前都係的士司機黎。

之後2018年聖誕節,同幾個朋友係台灣環島自駕遊。係台中嘅時候,因為我哋係選擇住遠離台中市區嘅民宿,而且無提供車位,所以只可以選擇停係街邊嘅停車格,而且費事夜晚返黎嘅時候要再花時間搵位,所以選擇搭搭車返去台中市區搵嘢食。雖然嗰陣時我記得台中有首十公里免費搭巴士呢個優惠,但係如果我地搭巴士返去台中市區最少要轉三四次車,咁所以當然係選擇搭Uber。今次係台中亦都係遇到一個以前嘅的士司機,所以亦都可以繼續知道更多Uber嘅事情。係呢次嘅交流我先至知道,Uber完全禁止司機係車廂入邊飲食、吸煙同埋食檳榔;相比起的士可以係車廂入邊做呢啲野,甚至乎載客嘅時候都可以咁做,Uber絕對係提升司機嘅服務質素、車廂整潔程度同埋乘客嘅體驗方面落咗好多功夫。

雖然近幾年真係因為疫情關係完全無辦法去旅行,但係好彩我都仲同佢地有聯絡(唔好問我點解會有聯絡方法,因為嗰陣時好傾就交換咗,就係咁簡單)所以都可以知道自從2019年至今改變對於司機嘅影響。其實當初Uber更改成以的士方式營運嘅時候,因為大部份嘅年輕司機都沒有持有的士駕駛執照,所以當初一下子係無咗好多車,雖然佢地有的士執照可以即刻繼續開工,但係係果段期間做到有氣無埞唞。好彩之後更多嘅司機順利回到路上,令到服務可以回復正常。即使而家某程度上算係用的士嘅方式運作,但係始終受到Uber嘅嚴密監管,所以繼續係比的士優勝,所以即使而家疫情期間,佢哋嘅生意都無受到太大嘅影響,因為始終Uber唔係太多遊客第一時間會考慮嘅交通工具。

雖然台灣彷彿就為Uber尋找到另外一條出路,可以合法上路,但其實會唔會只係埋藏咗一個計時炸彈?因為長遠計,仲有始終有一日係會影響到傳統的士嘅營運。雖然憑着更平、更好嘅服務質素,但係始終覆蓋範圍有限,有部份地方或者偏遠地方未能受惠Uber服務,而且傳統的士優勝嘅地方就係可以隨時隨地攔截,唔使預先上網預約,對大部份人來講可能係更加方便,所以其實就係中間要有取捨。如果目前黎講,想方便嘅,就一定係傳統的士;如果想享受比較高級嘅服務,就可以考慮Uber。但係如果一直唔畫清楚Uber同傳統的士嘅界線,變得更加模糊不清嘅時候,我相信到時Uber一定會掀起另一場風波。

反觀香港,政府彷彿打完齋唔要和尚。Uber明明就係一個好好嘅例子,但係政府又要走去告佢話犯法,咁你引佢入黎又有咩用?我唔敢講如果用台灣果套方法會唔會成功,但係連大陸呢樣野都比香港成熟幾十萬倍嘅時候,政府就黎一個反其道而行,退出優質的士計劃,咁其實根本上係無解決個核心問題,只係比乘客多一個選擇,但係兜路、揀客同拒載呢啲問題完全無解決過,與其搞咁多嘢,不如將Uber合法化好似仲實際,更加有質素保證。

最後就可以講吓一樣都係同Uber相關嘅業務,就係Uber Eats。不過呢樣嘢真係可以好快講完,撤出香港嘅原因絕對係因為競爭力不足,相比起 Foodpanda 同 Deliveroo 呢啲鋪天蓋地嘅宣傳,Uber Eats嘅宣傳絕對係少之又少。而且相比起另外兩間外送平台,Uber Eats就算結業前,都未能夠提供覆蓋全港嘅外送服務,絕對係一大敗筆。加上同Uber一樣,對於外送人員嘅人工收取極高嘅手續費(如果我無記錯好似係15%),更甚者係中午嘅時候雖然可以係中環、旺角呢啲商業區接到好多單;但係一到夜晚,就算去到邊度都好,都剩係得1~2張單,同晏晝食飯時間做唔停係真係好大分別,所以其實咁樣已經知道夜晚係比較少人選擇叫Uber Eats,所以佢停止服務果刻其實我完全唔覺得意外,甚至乎係覺得俾人挨打咗咁耐先至執笠真係好犀利。係呀,你又無估錯,我以前都有做過Uber Eats速遞員,只係因為完全收入同支出唔成正比所以做咗一個星期就放棄。

衷心多謝你係咁幸福嘅又睇完一篇廢文,希望將來大家可以去旅行嘅時候,不妨考慮一下搭Uber同當地人交流,或者會有另一番體會。走之前希望大家可以慷慨解囊係下面拍五吓手,作為繼續支持我創作嘅原動力,お願いします。

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论