永湯
永湯

A perpetual stew is a pot into which whatever one can find is placed and cooked. The pot is never or rarely emptied all the way, and ingredients and liquid are replenished as necessary. - Wikipedia

What is Perpetual Stew?

From Wikipedia:

Perpetual stew, ..., is a pot into which whatever one can find is placed and cooked. The pot is never or rarely emptied all the way, and ingredients and liquid are replenished as necessary.

「永湯」是一個鏈接日誌

「永湯」相信今日世界是混沌而豐富的。

在此間前行,一個人需尋求、攝入同樣混沌而豐富的精神食糧。而我相信的方式,如同中古旅人在森林中把獵得之獸、根莖植物、泉水在晝夜微火上烹煮。湯即森林,人人均可補充或消費。我睜大眼睛,收集碎片,飢腸轆轆地等待信息之間發生化學反應, 產生鏈接。

這是一個漫長的過程,風味尚不可知。能夠保證的只是,在我離開前,火苗不會熄滅。


CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论