M.cc
M.cc

Coldplay-Fix you

我們都覺得自己是破碎的、不完整的、甚至壞掉的,尋尋覓覓遺失的那一角,卻在過程中不斷地遺失更多的自己。

我曾向她們透露我很喜歡Coldplay的 “Fix you” 這首歌。會唱歌也好,不會唱歌也罷,恰巧我們都曾經在某個場合一起聽到過,情不自禁地唱著。

288 Livehouse,是我第一次到Live house,也是第一次與她單獨到酒吧。那天你在我面前喝倒了,看著我你的眼神透露難受,說你好不希望我走,說你是真的喜歡我。但你肯定也沒預見未來我們無數次爭吵,還有無數落淚的場面吧,尖銳言語都令人心碎。


不曉得為什麼對這首歌如此執著,每聽必哭。

也許我一直在等的是唱著那句,能讓我義無反顧相信的 "I will try to fix you."

You will fix me.

很神奇吧,我們都覺得自己是破碎的、不完整的、甚至壞掉的,尋尋覓覓遺失的那一角,卻在過程中不斷地遺失更多的自己,直到再也認不出原本的模樣。

但儘管反覆許願,我從來沒能等到她們親口唱這首歌給我。


Coldplay - Fix You

When you try your best, but you don't succeed

When you get what you want, but not what you need

When you feel so tired, but you can't sleep

Stuck in reverse

And the tears come streaming down your face

When you lose something you can't replace

When you love someone, but it goes to waste

Could it be worse


Lights will guide you home

And ignite your bones

I will try to fix you


High up above or down below

When you're too in love to let it go

But if you never try you'll never know

Just what you're worth


Lights will guide you home

And ignite your bones

I will try to fix you


Tears stream down your face

When you lose something you cannot replace

Tears stream down your face and I

Tears stream down your face

I promise you I will learn from my mistakes

Tears stream down your face and I


Lights will guide you home

And ignite your bones

And I will try to fix you

And I will try to fix you

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论