六藝(猫哥MG)
六藝(猫哥MG)

The Age :of Great Navigati:on is the revelati:on :of the Metaverse. :::Timeart::: (^ー^)ノ

榮耀第一程團契|02|安靜

我的鴿子啊,你在磐石穴中,在陡巖的隱密處。求你容我得見你的面貌,得聽你的聲音;因為你的聲音柔和,你的面貌秀美。
(相片:英倫光影Facebook)

(雅歌 2:8) 聽啊!是我良人的聲音;看哪!他躥山越嶺而來。

(Song of Songs 2:8) The voice of my beloved! behold, he cometh leaping upon the mountains, skipping upon the hills.

(雅歌 2:9) 我的良人好像羚羊,或像小鹿。他站在我們牆壁後,從窗戶往裡觀看,從窗欞往裡窺探。

(Song of Songs 2:9) My beloved is like a roe or a young hart: behold, he standeth behind our wall, he looketh forth at the windows, shewing himself through the lattice.

(雅歌 2:10) 我良人對我說:我的佳偶,我的美人,起來,與我同去!

(Song of Songs 2:10) My beloved spake, and said unto me, Rise up, my love, my fair one, and come away.

(雅歌 2:11) 因為冬天已往,雨水止住過去了。

(Song of Songs 2:11) For, lo, the winter is past, the rain is over and gone;

(雅歌 2:12) 地上百花開放,百鳥鳴叫的時候(或譯:修理葡萄樹的時候)已經來到;斑鳩的聲音在我們境內也聽見了。

(Song of Songs 2:12) The flowers appear on the earth; the time of the singing of birds is come, and the voice of the turtle is heard in our land;

(雅歌 2:13) 無花果樹的果子漸漸成熟;葡萄樹開花放香。我的佳偶,我的美人,起來,與我同去!

(Song of Songs 2:13) The fig tree putteth forth her green figs, and the vines with the tender grape give a good smell. Arise, my love, my fair one, and come away.

(雅歌 2:14) 我的鴿子啊,你在磐石穴中,在陡巖的隱密處。求你容我得見你的面貌,得聽你的聲音;因為你的聲音柔和,你的面貌秀美。

(Song of Songs 2:14) O my dove, that art in the clefts of the rock, in the secret places of the stairs, let me see thy countenance, let me hear thy voice; for sweet is thy voice, and thy countenance is comely.

(雅歌 2:15) 要給我們擒拿狐狸,就是毀壞葡萄園的小狐狸,因為我們的葡萄正在開花。

(Song of Songs 2:15) Take us the foxes, the little foxes, that spoil the vines: for our vines have tender grapes.

(雅歌 2:16) 良人屬我,我也屬他;他在百合花中牧放群羊。

(Song of Songs 2:16) My beloved is mine, and I am his: he feedeth among the lilies.


上一節講到,耶穌是每天等待你心意回轉,但也會主動尋找你,祂比我們還要逼切,祂樂意天天24小時不斷和我們同在,為要聽我們的聲音,見我們的面貌,與我們交流⋯

雅歌是整本聖經中的以愛情故事來比喻耶穌與人關係的重要書卷,我們可享受耶穌救恩果子的滋味。

良人屬我,我也屬他⋯跟前講的「在裡面」是更具體的說法。


早晨,我們可以讀段簡短經文或唱首簡短詩歌,安靜到神面前,領受神的同在福氣,以感恩的心,心靈安靜地進入至聖所,什麼都不用做,只需要在神裡面安靜,可不時感謝神的照顧,讚美神⋯順著心裡自然地⋯思想神的善良、純全、可喜悅的旨意⋯哼唱⋯

就這樣五分鐘左右,心靈就會得到飽足,有能量⋯什至被聖靈充滿⋯每天早上這樣練習⋯

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论