Kiwi
Kiwi

Hey I am Kiwi. I really like the country New Zealand but that's not why I call myself Kiwi. 嗨,我是Kiwi. 我超愛紐西蘭這個國家,但我絕不是因為這樣給自己取名Kiwi.

女兒是爸爸前輩子的情人

女兒是爸爸前輩子的情人

我老爸是個傳統的台灣好男人。有一天他跟我澳洲男朋友驕傲地說:「在台灣哪,我們會說女兒是爸爸前輩子的情人。」

我男朋友聽完臉都歪了,嚇到吃手手。我跟他解釋這句話只表示女兒和爸爸的深厚親情而已。

但後來想想,這句話解讀方式有很多種,那怎麼說一個爸爸有8個女兒呢?

別見怪啦,阿公。

A daughter is her father’s lover in his past life.

My father is a traditional and decent man. One day, he met my Australian boyfriend and told him proudly: 'In Taiwan, we say a daughter is her father’s lover in his past life.'

After hearing that, my boyfriend was so shocked. I explained to him it simply means the strong parent-child relationship.

However, it can have different meanings when viewed from various angles. What about a father has 8 daughters?

No offence, Grandpa.

CC BY-NC-ND 4.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论