iDler
iDler

世界很簡單,人類很複雜

2047之後嘅香港係點?

最近嘅事件都令到香港不論任何立場嘅人,唔多唔少都會重新思考「一國兩制[1]」嘅運作。到底「一國兩制」係咪如佢地所講嘅運作正常,又係咪有如當初「歷史文件」所制訂嘅預期一樣呢。

不過,反而最近一直令我思考的,是「一國兩制」完結之後,2047的香港。


既然一直都講只係五十年不變,咁五十年後應該點「變」?

其實呢篇文個題目仲差兩粒字,「2047之後嘅香港應該係點?」

到底過左五十年,「一國兩制」係咪就已經唔存在(當然有好多人話而家已經唔存在啦),如果唔存在,又會以一種點嘅制度繼續運作落去呢?


點解澳門好似一直都比人忘記左咁?

為左解答我自己嘅呢條問題,我走左去維基百科。因為,我諗緊既然唔知道事情會點發展,咁搵個相似嘅例子去參考咪得囉,原理就同好多人(其實只有我)寫文一樣,搵啲野比較下,真相就會愈「比」愈明。

於是,我走左去睇澳門,話晒講「一國兩制」明明有兩個地方,但永遠都只有香港,搞到澳門好似冇份咁。

至於點解要參考下澳門,因為對中國黎講,澳門嘅「一國兩制」係成功過香港嫁嘛。


係政制上黎講,澳門都係三權分立,行政、立法、司法。

不過我就認為係司法方面,澳門同香港有十分顯著嘅分別:

法律制度

香港為普通法系[2];而澳門則為大陸法系[3],順帶一提中國都係行大陸法系。至於兩者嘅分別實在太複雜,我才疏學淺就建議大家去Google一下。

檢察機關[4]

另一個令我在意嘅分別係檢察機關,澳門有檢察院嘅存在啦,而香港...就係律政司,實際執行上其實分別唔大,都係負責刑事檢控等事宜,主要都係分工上嘅分別。但點解會令我咁在意呢,其實都係因為律政司司長近年嘅表現,都係香港社會「眼前一亮」,直頭係「亮劍」個種。

講左咁耐都只係提到司法上嘅分別,唔係因為我大細超,係因為我發現行政同立法上,澳門同香港係幾乎一樣嘅。

如果咁講,咁香港同澳門嘅分別係咪就因為法制呢?

我覺得呢個答案可以「係」,亦都可以「唔係」。

答「係」,係因為的確香港有今日嘅成就全因法治制度嘅完善,可以話如果冇法治就冇今日嘅香港。而澳門同香港最大嘅分別係法治上,就促成左兩個特區走上左唔同嘅路。

答「唔係」,係因為香港有今日有別於澳門嘅發展,除左法制都仲有好多唔同嘅因素,而我地係唔應該去否認其他因素對該地區所帶黎嘅決定性影響。


不論你心中嘅答案係點,香港澳門比較之下,就令我地唔難理解點解香港近年黎法治會受到社會重視,由人大釋法到八三一等等各種大大小小嘅事件,都引起社會關注,因為原來香港之所以係一個咁特別嘅特別行政區,係因為我地係咁特別嘅司法制度同中國任何一個地區都與別不同。


咁姐係話,2047年後,司法制度會改變?

坦白講,呢條問題,除左話事個位(仲要係2047繼續話緊事),冇人知。不過既然歷史文件都講得出,改下司法制度又點會冇可能發生。

與其諗法制會唔會變,不如諗下變左會點?

普通法變大陸法,有冇可能呢?真係諗下都興奮。三權分立最近都愈黎愈合作,其實未到2047年,司法制度都已經開始「一制」化嘅話,到最後就算比香港保持住普通法系,又同澳門有咩分別呢?不論任何法律體系,只要係人治,只要不當使用,有等於冇。

講左咁耐,突然發現,其實「一國兩制」都係一種制度,一種建基於法律依據上嘅制度。當法律係中華土地上不再存在之日,一國兩制存唔存在,又有意思咩?


係我睇左《香港第一課》談及一國兩制嘅將來,如果想反對香港政府,其實等到2047年就可以,因為到時候香港政府唔係比人架空就係直接被接管或者關門大吉。到時候可能真係有如「焦土」思想一樣,不分紅藍黃綠,不論你親中定反共,只要你洗濕左個頭,都肯定會比人清算。

而到時候,《基本法》都變埋歷史文件。

不過,Matters嘅文章係IPFS則繼續存在,仲要冇得修改。


以想只為個人想法,並非專業分析,二十幾年後嘅事,有邊個知?

所以最後呢條問題都係冇答案。


CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论