刘昭阳
刘昭阳

邮箱:queer@mailfence.com 人权捍卫者 共产中国出生,欧洲联盟流亡,认同中华民国台湾

在泛欧党部发表的个人声明:在成为政治工作者之前,我首先是人道主义者

我相信正义,但在正义之前,我要保护我的母亲——Albert Camus

我相信正义,但在正义之前,我要保护我的母亲——Albert Camus

归根结底,在加入Volt,成为泛欧主义者、大西洋主义者、自由民主主义者、反共主义者、反极权/反威权/反专制/反独裁主义者、社会市场主义者、公民权利进步主义者,成为一名政治工作者之前,我是人权捍卫者、人道主义者。这意味着尽管我具有党员的身份,也要坚持做独立的价值判断。作为一个从共产极权中国流亡到欧洲的异议人士,我一直以来十分感谢自由主义民主国家对中国人权的关注。我也充分了解到关塔那摩、棱镜门、囚禁阿桑奇等违背基本人权价值的行为。然而由于生活在中国,我深知中国存在着对政治犯、思想犯的大规模酷刑和监禁,存在着对全体人民的大规模监控,美国的这些行为跟中国的所作所为比起来实在是小巫见大巫。

然而,自由主义民主国家长期以来对巴勒斯坦的双重标准彻底摧毁了我的信仰。自由主义民主国家长期以来对以色列违反国际法的行为保持着不成比例的宽容与默许。由于Volt也跟随冯德莱恩等主流政客的行动拒绝明确谴责以色列违反国际法的行为,并且在党内讨论中也存在着非常严重的将对以色列的批评等同于反犹主义的有毒氛围,而管理员对此类言论不加处理,我对Volt感觉非常失望。这让我想起中国共产党善于将所有批评中国政府的声音当作反华。有人也认为如果公民不是某个领域的专家就不该发表评论。我认为这种对政府的异见的态度,是对言论自由和公民监督权的攻击。

然而,这些天来,我看见有越来越多的女性党员以个人的名义参与声援巴勒斯坦的游行,但仍然坚持为Volt做竞选工作。我仍然对Volt不能以官方名义谴责以色列违反国际法的行为感到遗憾。但是这些来自主要是女性的党员的个人行动,鼓舞了我继续行动下去的勇气。一方面,我已经起草了一份公开信,正在征集签名,希望能够使Volt站在维护国际法和人道主义的立场上来介入巴以冲突。并且我呼吁Volt能够改变把对以色列违反国际法的批评当作反犹主义的有毒氛围。另一方面,我也将持续以个人的名义与巴勒斯坦人权团体接触,包括但不限于被以色列指控为反犹的大赦国际、JVP甚至联合国。

我不会忘记我从事政治,我信仰自由主义民主的初衷。那就是我对每一个普通人的爱。无论那个人是以色列人还是巴勒斯坦人,无论那个人是想要堕胎的女性还是想要孩子的伴侣,无论那个人是异性恋还是queer,无论那个人是性工作者还是要被判处死刑的罪犯。

I believe in justice, but I will defend my mother before justice——Albert Camus

https://www.thenation.com/article/archive/colonist-good-will-albert-camus/

https://www.irishtimes.com/culture/books/revisiting-camus-s-calls-for-justice-1.1655073

https://www.irishtimes.com/culture/how-absurd-the-world-as-albert-camus-saw-it-1.1581045

Ultimately, before joining Volt and becoming a pan-Europeanist, an Atlanticist, a liberal democrat, an anti-communist, an anti-totalitarian/anti-authoritarian/anti-authoritarian/anti-dictatorialist, a social marketer, a civil rights progressivist, and a political worker, I was a human rights defender and a humanitarian. This means that despite my party membership, I have to insist on making independent value judgments. As a dissident exiled to Europe from communist totalitarian China, I have always been very grateful for the liberal democracies' attention to human rights in China. I am also fully aware of Guantanamo, Prismgate, the imprisonment of Assange, and other violations of basic human rights values. However, because I live in China, I am well aware of the existence of large-scale torture and imprisonment of political and ideological prisoners and large-scale surveillance of the entire population in China, and these acts of the United States are really nothing compared to what China has done.

However, the liberal democracies' long history of double standards towards Palestine completely destroys my faith. Liberal democracies have a long history of disproportionate tolerance and acquiescence to Israel's violations of international law. Since Volt also follows the lead of mainstream politicians like von der Leyen in refusing to explicitly condemn Israel's violations of international law, and since there is also a very serious toxic atmosphere in party discussions that equates criticism of Israel with anti-Semitism, and the administrators don't do anything about such statements, I feel very disappointed in Volt. It reminds me of the Chinese Communist Party's adeptness at dismissing all criticism of the Chinese government as anti-Chinese. Some people also think that if a citizen isn't an expert in a certain field they shouldn't comment. I see this attitude of dissent towards the government as an attack on freedom of speech and citizens' right to monitor.

However, these days, I see more and more women party members participating in solidarity marches with Palestine on a personal basis, but still insisting on doing campaign work for Volt. I still regret that Volt cannot condemn Israel's violations of international law in an official capacity. But these personal actions from predominantly female party members inspire me to continue to act. On the one hand, I have drafted an open letter and am collecting signatures in the hope of getting Volt to intervene in the Palestinian-Israeli conflict on the side of upholding international law and humanitarianism. On the other hand, I will also continue to engage on a personal basis with Palestinian human rights groups, including but not limited to Amnesty International, JVP and even the United Nations, which Israel accuses of being anti-Semitic.

I will not forget my original reason for engaging in politics and my belief in liberal democracy. That is my love for every ordinary person. It doesn't matter whether that person is Israeli or Palestinian, whether that person is straight or queer, whether that person is a woman who wants an abortion or a partner who wants a child, whether that person is a sex worker or a criminal subject to the death penalty.

CC BY-NC-ND 4.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论