VC
VC

服務生醫產業超過25年,經歷研發/產品管理/事業開發/銷售業務/品保法規等工作,工作橫跨美國,台灣,產品經歷家用醫材/專業醫材/實驗室設備等,在這個園地貢獻自己一點經驗及想法。

Salute to Dr. Lo 向羅醫師致敬

這可能是台灣防疫的感人的醫護人員故事之一,但這位羅醫師是個人小時候的醫師

小時候因為鼻竇炎,跑遍全屏東的診所,甚至父親還帶我到高山(霧台)上療養,最後是遇到羅醫師,病情逐漸控制,最後到大一,以後則是一直在媒體看到羅醫師懸壺濟世的故事,健保實行之前,病人沒錢也是照樣看診協助,現在看到羅醫師出來協助篩檢,他的熱情,與40年前我小時候沒有兩樣,我現在會對呼吸治療有興趣,甚至想在ENT下功夫,也是受到當初羅醫師治療時的啟發,無法回南部向羅醫師致敬,只能用這個版面,表達一點心意,最後我想說,什麼是神蹟,很難說,但我可以確定的是,我常常看到很多人再做神明的工作,不管是那個宗教,羅醫師的事跡,從2,30年前,除了醫術受地方肯定外,不收窮人的費用,四處義診,到這次志願協助篩檢,羅醫師一直在做神明的工作,我能做的是寫文章向您致敬,也用IFPS系統聊表心意,紀錄這一段故事,羅醫師,上天保祐您與您闔家

Dr. Lo was my ENT physician about four decades ago. I was suffering sinusitis since I was less than 10 years old, and my father had taken me every ENT clinics in Pingtung and even took me to high altitude mountain for convalesce. My case was under control when I met Dr. Lo. Last time I met him was 35 years ago, which was my last therapy, and then I heard lot news from media about his kindness for patients. Now I learn he is volunteering for COVID 19 screening even he is 78 years old. Dr. Lo, you do not only cure my sinusitis, but also inspire my dedication in respiratory therapy field, even now in ENT. Some time I heard miracle from God. However, what I am firmed is that I do witness people are carrying out God's tasks and Dr. Lo is one on them. I can not go to Pingtung to express my appreciation to Dr. Lo. But I can use IPFS system to record the moment.

Thank you. Dr.Lo, and God bless you and your family.

https://www.businessweekly.com.tw/business/blog/3006620

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论