TC's Choice
TC's Choice

荒木經惟説用寫真抵擋孤獨,用快門紀錄愛。我説用文字抵擋寂寞,用相片紀錄眼界。 FB: @tcpangraphy IG: @tcpangraphy

電影 - Marriage Story



若果我們最後都要惡言相向,那麼我們當初為什麼在一起?


身邊總會有朋友結合,有人分開。

朋友跟你說相處不易,有人會跟你說難關如何過。

朋友跟你說被人欺騙,有人會跟你說如何欺騙人。

最後他們可能選擇繼續一起,或是分開。

當戀愛面對現實,婚姻又是否一種昇華呢?

當婚姻面對自我,分開又是否一種了結呢?


他們都很好戲,好戲得讓我再次思考關係的真實。


送上這齣電影最後的一首歌


”Somebody need me too much. Somebody know me too well. Somebody pull me up short, and put me through hell, and give me support, for being alive. Make me alive. Make me confused. Mock me with praise. Let me be used. Vary my days. But alone, is alone, not alive.


Somebody crowd me with love. Somebody force me to care. Somebody let me come through, I'll always be there, as frightened as you, To help us survive, being alive.”


精彩好戲,進食後宜心理輔導。

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论