偶希都理
偶希都理

偶希都理名稱取自日文「おひとり」的中文音譯,意指一個人。 分享日文教學/閱讀筆記/電影筆記/臺灣、環遊世界旅遊,歡迎追蹤訂閱分享,一起加入探索生活。

【歌曲推薦】「傑森瑪耶茲~三件事/Jason Mraz~3 Things」自我激勵時聽的歌

【Jason Mraz~3 Things】

【傑森瑪耶茲~三件事】


There are three things I do when my life falls apart.

當我的生活支離破碎時 我會做三件事

Number one I cry my eyes out and dry up my heart.

第一件事 我痛哭一場 再將哭累的心晾乾

Not until I do this will my new life start.

當我哭完之後 我的新生活便開始了

So that’s the first thing that I do when my life falls apart.

這就是當我的生活支離破碎時 所做的第一件事


Oh, the second thing I do is I close both of my eyes.

喔 我做的第二個件事 就是閉上我的雙眼

And say my thank you to each and every moment of my life.

然後 感謝我生命中的每一個人 每個時刻的際遇

I go where I know the love is and let it fill me up inside.

我前往愛的所在之處 讓愛填滿內心的空缺

Gathering new strength from sorrow, I’m glad to be alive.

從憂傷中汲取全新的力量 我很高興能夠充滿活力


Things are looking up.

一切都逐漸明朗

I know beyond the clouds the sun is shining.

我知道在烏雲之上 太陽正在閃耀

Things are looking up.

一切都逐漸明朗

Oh Love is still the answer I'm relying on.

愛一直是我最倚靠的答案

Oh Three little things.

三件小事


Oh Oh  Oh Oh Oh  Oh

Oh Oh Oh Oh Oh Oh

Oh Oh Oh Oh Oh Oh

Oh Oh Oh Oh Oh Oh


The third thing that I do now when my world caves in,

當我的世界開始分崩離析時 我會做的第三件事是

is I pause, I take a breath, and bow and I let that chapter end.

按下暫停 深呼吸 然後下台一鞠躬 讓這段經歷就此結束

I design my future bright not by where my life has been.

我規劃光明的未來 而非過去的生活

And I try, try, try, try, try again.

然後我 嘗試 嘗試 嘗試 再次嘗試

Yes,I try, try, try, try, try again.

沒錯 我嘗試 嘗試 嘗試 再次嘗試


Things are looking up.

一切都逐漸明朗

I know beyond the dark the sun is rising.

我知道在黑暗背後 太陽正在閃耀

Things are looking up.

一切都逐漸明朗

And I know above the clouds the sun is shining.

我也知道在烏雲之上 太陽正在升起

Things are looking.

一切都逐漸明朗

Oh Love is still the answer I'm relying on.

愛一直是我最倚靠的答案

Oh Three little things.

三件小事


Oh Oh Oh Oh Oh Oh

Oh Oh Oh Oh Oh Oh

Oh Oh Oh Oh Oh Oh

Oh Oh Oh Oh Oh Oh


【Jason Mraz - 3 Things】YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=wYwF-IXpbNk


【偶希都理】

名稱取自日文「おひとり」的中文音譯,意指一個人。

分享歌曲/閱讀/電影/旅遊/日文教學,

歡迎訂閱分享,一起探索生活。

【偶希都理 歌曲推薦~方格子】

 https://vocus.cc/ohitori_music/home

【偶希都理~痞客邦】

 https://singletravelersu.pixnet.net/blog


【作者~廖慧淑(Su)】

譯者/作家/旅人,

日文翻譯、口譯及寫作經歷超過20年。

透過自遊與工作之便環遊世界三大洋五大洲,

總計造訪過40國n座城市。

#偶希都理 #廖慧淑

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论