慕雲
慕雲

「孤獨感使人擱淺,連結是救贖,我們都是命運共同體」 閱讀|電影|歷史|語學|生活|流行文化|國際時事 https://ko-fi.com/sarenechan 如你願意支持我繼續努力,可以請我一杯茶🍵 Patreon, Medium, 方格子同步更新 @sarenechan14

《幻愛》:幻愛見真情,反思歧視及定型觀念

副題1:拍得香港好靚。我真係好_鍾意香港啊。
副題2:我好介意…… 一部咁有誠意嘅作品比人亂咁評論。

終於睇左《幻愛》,可以加入評論,我好興奮啊。

首先想稱讚場景設計,例如用輕鐵拍果種疑幻疑真、患得患失嘅效果拍得好正,啲燈光又拍得靚。揀公屋尼拍都頗有巧思,就算文化背景唔同都可以容易代入處境,好適合介紹比外國朋友睇,佢地應該會對香港嘅公屋環境同文化感到興趣。好感受到近年香港電影嘅畫面、拍攝水準都相當高,開始確立返港式美學,有望慢慢去返8、90年代香港電影嘅高峰,相當感動。

至於精神健康嘅處理上,睇得出做左唔少功課。相信接受過相關訓練或業內人士都會同意,電影展示思覺失調嘅情況,目的係令大眾了解返精神病康復者嘅處境,從而反思歧視之弊,無意貶低或壓迫緊康復者。

個人尼講最「政治不正確」反而係人物嘅表現嚴重衝擊到研究同專業操守,開頭都睇到有啲接受唔到。但角色都付出相應代價,條氣即時順返。劇本真係好叻,編劇好勁 ♡


(劇透注意)

回應返爭議中嘅slut shaming,首先解釋返比未睇過套戲嘅人知道,情況係女主角用性作為生存或交換利益嘅手段,佢對自己有批判,亦都好擔心冇人會真正咁愛佢。

而創作者正正想回應同改變現實既有觀念,所以男主角會誠懇咁講「我唔介意」,並且身體力行,做緊你同我、有病冇病都好難做到嘅unconditional love。果一刻我感覺男主角就好似天使一樣,可見精神病其實唔影響愛人嘅能力,呼應返男主角、康復者對自我嘅質疑,亦讓普羅觀眾反思對康復者嘅既有觀念及歧視。

任何好嘅創作同表達都會考慮到觀眾點樣去接收訊息,平衡返觀眾嘅吸收方式同想表達嘅重點。尤其係想影響或衝擊既有觀念,如果唔先反映現實情況,會令人好疑惑、難以接受。

試諗下如果冇左所謂嘅slut shaming,一般大眾好可能只會得出一個結論:「咪又係雞」。就好似岩井啲戲,對我尼講實在頗為跳脫,又冇設計一啲劇情或對白去回應現實生活,作為一個平實嘅觀眾成日都睇到好辛苦、好想吐嘈。


當普遍人都讚許某樣事物嘅時候,有啲人會自然地產生懷疑同質疑嘅心態。有批判性思考係好寶貴嘅事,然而當批判變成批鬥,建設性討論變成泥漿摔角,只會模糊焦點,製造惡性循環。

用攻擊性或衝擊性嘅表達方式,一時之間可能會帶尼好多討論,但可唔可以走入唔同人嘅心入面,甚至去改變既定觀念呢?我諗呢樣係我地都要思考同提醒自己嘅。


如你願意支持我的寫作,可以入戲院睇香港電影,撐本土優秀作品,多謝!

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论