慕雲
慕雲

「孤獨感使人擱淺,連結是救贖,我們都是命運共同體」 閱讀|電影|歷史|語學|生活|流行文化|國際時事 https://ko-fi.com/sarenechan 如你願意支持我繼續努力,可以請我一杯茶🍵 Patreon, Medium, 方格子同步更新 @sarenechan14

《叔.叔》:生活之美與悲

《叔.叔》講述兩位男性的士司機柏(太保)同退左休嘅海(袁富華),隱藏自己嘅同志身份大半個世紀,甚至成家立室、生兒育女,到人生走入晚年,佢地先可以稍稍放低照顧家庭嘅責任,去尋找真正嘅愛情同幸福。雖說社會嘅風氣隨時代進步,對同志嘅歧視都慢慢減少左,但兩位老年同志又可唔可以係光明正大咁起埋一齊?面對不能坦誠相對嘅屋企人,又如何處理個人幸福同屋企人感受嘅兩難?

望穿秋水總算等到受武肺影響而要延期上映嘅《叔.叔》開畫,到觀影嘅時候呢份期待冇被背叛不特止,仲大大超出我嘅期待。一路睇一路驚嘆畫面拍得咁細膩、有美感,演員入型入格冇違和感,仲有拍攝選址係油麻地係幾咁有親切感。

不得不讚歎嘅仲有劇本,觀眾唔會睇到濫情嘅情節、賣弄嘅情慾,而係睇到一個個好真實生活係香港呢個社會嘅人物。不論係兩位主角同志,定係佢地身邊非同志嘅人,我地都睇到人物生活中嘅甜與酸,默默嘅感情流露反而更令人動容。

其中一個印象尤其深刻嘅畫面,係海同佢兒子永(盧鎮業)嘅相處。表面上,兒子永都幾關心父親,見到爸爸夜晚想食甜品,就勸佢唔好食,以免影響健康。永對爸爸嘅關心,甚至引起佢老婆呷醋,話永寧願送佢入老人院,都唔會送爸爸入老人院。但實際上,永同佢嘅一家三口,係一步步壓迫緊爸爸嘅生活空間。當海只係想揾返啲舊相尼睇下懷念下,永就話啲相都入曬電腦啦,可以掉曬啲舊相。下一刻,永嘅太太甚至話小朋友要做功課,叫海收返曬啲相。或者只係日常生活中好平凡嘅小事,卻令我地睇到兩代人嘅矛盾、香港典型比較狹小嘅生活空間、同被迫收藏以至清理嘅憶記。

可想而知,係一個咁壓迫、狹小嘅空間,加上永一啲好僵化嘅信念,海冇乜可能會同阿仔「出櫃」,甚至連同志都唔可以提起。諗起以前睇過關於同志父母嘅訪問,父母同仔女「出櫃」嘅壓力同心理關口,相比起仔女向父母「出櫃」,可以話係難上加難、不能言喻。家庭明明應該係嘅避風港,卻成為最陌生、虛偽嘅枷鎖。同志不得不為生活而隱藏身份大半生,到人生最後階段都不能夠光明正大咁做自己,令人十分痛心。希望呢部電影可以助同志發聲,令大家都可以真誠地活出自己嘅人生。

一出戲院,我迫不及待咁同身邊嘅朋友推薦呢部電影,大讚畫面平實得尼富有美感,特別係將兩位年過半百、相貌不算標青嘅人物嘅情慾場面拍得咁有美感,實在厲害而罕見。近年雖然因為多左「腐女/腐男」(亦即喜歡觀看同志戀愛的人士),都多左同志相關嘅影視作品,只係往往會揾後生靚仔,拍到好似偶像劇咁。但比較有深度咁探討同志處境嘅作品始終罕見,更遑論係以暮年同志做主題,更見呢部作品嘅可貴同優秀。

不過,大讚完《叔.叔》之後,我亦忍唔住話,「佢一開波個黑底白字新細明體製作名單嚇到我打個突啊😂 XXXXX(另一香港電影)又係,內容明明勁好,又係差在啲字」從事相關業界嘅朋友就回覆話:「慘…好窮… 呢啲野最唔重要,可以用免費軟件整嘛」套戲明明咁好,但因為極有限嘅製作費,不得不犧牲美感同統一性,真係戥佢唔抵。本土作品唔係質素差、唔係冇人才,而係缺乏資源同市場支持啊。香港人真係要多啲用真金白銀去支持本土作品,透過消費投票比我地想要嘅世界。


延伸閱讀:

專訪《叔.叔》導演楊曜愷:電影像戀愛,你會想像下一個情人的模樣

https://theinitium.com/article/20200503-culture-film-interview-suksuk-rayyoung/

【娛樂人物】孤身走我路 區嘉雯

https://hk.entertainment.appledaily.com/entertainment/20200531/WBUNLV3JWTO22CSTAY7GS5F64M/

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论