Yanae敏
Yanae敏

非暴力溝通踐行者

以彼此的真相連接 yanae敏對你發出的邀請

你想要怎樣的關係(與自己、他人,這個世界)?你願意爲此做一些什麽?以下是我的思考,及對所有我的朋友們的邀請。

親愛的朋友們,你看到的這篇文字,是一個重新思考我們關係的邀請。

我正處在進入一個新的人生階段的過渡期,整理與過去的人、事關係出現在我心裏,這讓我能夠更清晰、更輕鬆地進入下一個階段。

在the Compass課程中,Arnina Kashtan提供了5個覺醒問題。

你希望生活在怎樣的世界中?
在這個世界中我是誰?
在我的各種關係中,與我自己、他人以及這個世界,什麽對我是重要的?
我希望在下一次的對話中,發生什麽?
我要如何準備這次對話?

我來嘗試分享我對這些問題的思考,在過程中帶入身體的感受,看哪些需要是内在于我的。

在我希望生活其中的世界裏,我和所有人都可以説出自己内心的真相,體會生命之流在我們内在的流動,以此來建立深刻的連接。而不是基於害怕或對對方的關心而有所保留和隱藏。也許説出真相會有短暫的痛苦,但是長遠來看,卻是建立信任的捷徑。我希望在我的世界中,所有的關係都是深刻的,在感受的層面相連接的,我想與人們内在的渴望相連接,而非他們的看法、觀點。在這個世界中,我作爲一個推動者,陪伴者,去鼓勵願意探索的人進入内在,而非僅僅停留在物質表面。我邀請朋友們看看自己是否準備好了,有興趣,帶著愛和勇氣找到自己生命的真相。

也許,有的關係會因此而結束。

我想要説明的是,這種選擇並非是因爲對方是怎樣的人,以及他們的觀點如何,是否有和我一樣的價值觀,而是基於我對我自己能力的考量。我沒有强大到可以自由地翻譯那些評判、信念,因爲我自己也是非常容易又陷入到那些舊有的模式當中。特別是在現在這個重新與自己的内在相連接的過渡階段,我需要滋養、理解與支持,以及clarity,純净簡單的能量場。也許在以後,我會有更多的能力和空間去開放給更多的人,但是現在,我想要卸下包袱,帶著巨大的勇氣和力量,為自己營造支持性的環境。並且我珍惜我的時間和精力,我想用全副的精力去支持自己和想要探索自己内在真實的朋友們。

對於任何關係的結束,對我來説都是難以承受的。因爲我珍惜每一位朋友,在這個基於分離、匱乏與限制的世界中,獨個生活是件很殘酷的事情,我希望每一個人都有足夠的支持,相信這世界有人相伴不孤單,充滿希望、愛和接納。所以對我來説,放棄很難,我不想任何一個人因此感到被抛棄。所以,這很需要勇氣去面對。

儘管如此,我選擇相信這對彼此都是有幫助的,因爲當我不能夠全身心地和對方在一起的時候,我很難得到滿足,一部分的自己對於無法表達出全部的自己感到很壓抑和挫敗。儅以這樣的能量相對,對彼此都不是最有益處的關係。所以,我選擇暫時釋放對彼此都不是十足滋養的能量,開放空間給各自去尋找更適合此刻成長的夥伴或關係。

以勇氣,面對有意識的選擇帶來的結果,以此,我可以説出自己的真相,無論結果多麽的可怕。

所以,我願意做一個“troublemaker”,帶來“麻煩”的人,不一樣的人,然後希望有一天,每個人都是如此的“不一樣”,特別、獨特,unique。我在説出我真相的過程中獲得力量和活力。這一篇文字也是我對所有即將到來的對話而做的準備。我希望以此,我們能夠在更深的層面上對話,走進彼此的内心,帶來深刻的連接和滋養。 

親愛的朋友們,如果你感受到這當中的意義,願意和我分享你對這幾個問題的探索和感受,我非常的歡迎,在這條路上相伴而行,對彼此都是很重要的。如果,你感到困惑或者憤怒,有被抛棄的感覺,我很理解,我也曾經會這樣想,這沒有任何問題,因爲我們都需要連接,需要感受到關心和愛。不要怕,你可以關注我的博客,給我留言交流。我也想鼓勵所有人和我一樣,,帶著對自己的慈悲和愛,有勇氣真正地做一些什麽,找到更能夠滋養你自己的人和事,為自己的生命帶來更多的活力和喜悅。歡迎告訴我你爲此而做出的努力,讓我們彼此看見。

So,到這裏,我會做的是,在發送這條消息的48小時内,將大部分人從我的微信及Facebook好友中刪除(除了媽爸和其他家人,雖然我並不覺得血緣關係是比其他關係更重要的,但是我實在還放不下對於雙親的考慮,他們更加缺少支持和能力去理解這一切,這是我目前唯一願意去hold去吸收影響的範疇),如果你想要就上面這幾個問題和我分享,請在博客下面留言,並留下郵箱地址,我會根據自己的意願和時間和你聯係。雖然我很難保證一定能有機會聊天,但是我鼓勵所有人如果那是對你很重要的,那麽就堅定地提出請求

如果暫時不想對話,如果你願意的話,也請收藏博客鏈接,我會定期分享我的生活和感受,誰知道在某個時刻,你我之間會有深刻又有趣的連接呢?用另一種形式保持連接的通道和可能,並啓發真正的關係,這是我這次邀請的另一個出發點。

感謝你閲讀至此。如果對你有所啓發,也想爲自己開啓其他的連接渠道,非常歡迎你告訴我哦。

幾個博客平台,可能都需要翻墻,如果不方便,另一個選擇是加入我的郵件訂閲,你只要有一個常用的郵箱地址,回復給我或發送到yanaeyoung@gmail.com,我會把你加入到郵件訂閲組,就可以在郵箱内收到我的文字訂閲啦。最好是個人郵箱,不要用企業郵箱。

Blogger https://yanaeyang.blogspot.com/ (中文)

medium https://yanaeyang.medium.com/ (中英文)

matters https://matters.news/@nvlover (中文)

sending love,

yanae敏


以下是關於the Compass Course的一些介紹, 網頁是基於Google的,需要有一個google賬號才能打開。所以我也貼一些内容在下面。

What is learned in The Compass course?

1. The Human Journey – The Loss (From Essence to Identity)

  • The process of human development from the perspective of “The Compass”
  • Survival mechanisms and the process of personal identity formation
  • The model of the “Triangles” – the “Star of Life” and Security or Freedom as the two survival options in the development process
  • The old game – the Ruling of Fear:

- The internal and external mechanism

-- Steps that lead to the loss of connection to Essence

-- Anger, shame, and guilt as the main tools

- Fear and separation – hiding from ourselves and from others

-- The hierarchical structure (more or less “valuable”)

-- Competition and wars as a basis for existence

2. Healing (From Identity to Essence)

  • Transformation of conscience and language
  • The Seven Gates to Transformation
  • The Triangle of Relations
  • Transforming patterns of thought and behavior
  • Connection to bodily sensations
  • Identification of life beliefs/vows
  • The Liberation

3. Becoming an Accompanist / Coach-Therapist / Leader

  • Empathy as a tool for life and work
  • Diagnosis, identification, and understanding of beliefs and vows
  • Transforming patterns
  • Tools for flexible assertiveness
  • A confident and secure presence
  • Navigate – even not “knowing” anything – without being alarmed
  • To be able to live with courage and vulnerability

Session Details

  • January 15, 2023 – July 30, 2023 (Detailed schedule)
  • Virtual sessions will be held on Zoom Sundays, 8:00 – 10:00 a.m. (Pacific Time) via Zoom
  • Time Zone Converter
  • (US time changes on March 12th. This might affect your local start time by one hour.)
  • The Compass Lounge is open one hour after each session for participants to connect with each other in a more casual (unrecorded) space and collectively deepen into the material
  • All sessions are recorded and generally available within 24-48 hours (audio, video, transcripts, and chat)
  • We also have a “make-up” system in place for those who miss a session and might enjoy connecting with other participants to watch the recording together (on zoom or in-person) so they can pause to share reflections, ask questions, and/or do the breakout room activities together

Tuition

  • This online program is being offered on a sliding scale which is a tool for building economic justice. If implemented effectively, it creates a more equitable, diverse, and sustainable community we all benefit from. Please click here to help you find your location on the scale considering your access to resources.
  • Personal Liberation Track (2-hour weekly sessions for first 4 weeks, then every other week, 30 hours of instruction):
  • For personal exploration and integration of The Compass’ principles and practices
  • Sliding Scale: $950 - $1,350
  • Combo Track: Personal Liberation Sessions + Coaching/Accompanying Sessions (2-hour weekly sessions, 56 hours of instruction):
  • The Personal Track Sessions above
  • Plus after the first six weeks, biweekly sessions with additional guidance, practice, and community support for becoming a Compass Coach-Therapist or simply to deepen your personal capacity to accompany and support others in their journeys of self-discovery and liberation
  • Sliding Scale: $1,350 - $1,950
  • A certificate option is available for those who participate in the coaching track (If interested, please inquire for details on the registration form below.)
  • NEW OPTION: Coaching/Accompanying Track ONLY for Compass Alumni (2-hour bi-weekly sessions, 32 hours of instruction; First 6 sessions as combo w/Personal Track):
  • This option is available to Compass Alumni who have participated in a minimum of one 8-month Compass Course
  • Sliding Scale: $950 - $1,350

Registration

We welcome your registration at any time. :) Please note, there is very little spaciousness in the final 72 hours before the start of the course for processing registrations and attending to participants' (and potential participants') requests, inquiries, etc., so we request that you register as early as possible in care for our capacity. Thank you. ❤️

There is no guarantee that those who register beyond, Wednesday, January 11th, will be processed in time for the start of the course on Sunday, January 15th (but you will have access to the recording).

Therefore, we encourage that you to REGISTER HERE as early as possible. Thank you! 🙂

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论