Chechin
Chechin

哲學男子 目前過著輪班生活 喜歡聊天,大家沒事就多來聊聊吧 希望每天都可以有發新文 哲學討論、英文翻譯、小說、情感討論 想寫自己想寫的東西

英文歌曲翻譯:Jessie J - Who You Are

我當時在youtube聽到這首歌,就瘋狂喜歡上Jessie J的歌,尤其這首在她的現場演唱,她總是會介紹自己的創作過程,並且一直鼓勵大家做你自己。是個很正向的一個歌手,大家真的可以去聽聽她的其他歌,都超棒的!

一如往常附上官方YT歌曲連結:

https://www.youtube.com/watch?v=j2WWrupMBAE

Jessie J - Who You Are

Mm, yeah, oh

Yeah, yeah

I stare at my reflection in the mirror

我盯著鏡中自己的鏡像

Why am I doing this to myself?

為什麼我要這樣對待自己

Losing my mind on a tiny error

在一個小錯誤中迷失自我

I nearly left the real me on the shelf

我幾乎要把真正的自己留在架上

No, no, no, no, no

不、不、不

Don't lose who you are

不要失去你自己的樣子

In the blur of the stars

在模糊的星空下

Seeing is deceiving

雙眼看到的是騙人的

Dreaming is believing

要去相信夢想

It's okay not to be okay

我很好 不代表沒事

Sometimes it's hard

有時候 就是很難

To follow your heart

跟著心裡的想法行動

Tears don't mean you're losing

眼淚不代表你輸了

Everybody's bruising

每個人都是傷痕累累的

Just be true to who you are

就真實面對你自己吧

No, no, no, no, no, no, no

(Who you are, who you are, who you are)

(Who you are, who you are)

Brushing my hair, do I look perfect?

整理著我的頭髮 我看起來完美嗎

I forgot what to do to fit the mold, yeah

我忘了該如何符合這世界要的樣子

The more I try the less is working, yeah yeah

我越嘗試反而越沒作用

'Cause everything inside me screams

因為我心裡的一切都在咆哮

"No, no, no, no, no" (no, no, no, no, no)

不、不、不

Don't lose who you are

千萬不要丟失了自己

In the blur of the stars

在這朦朧的星空下

Seeing is deceiving

看見的都是假的

Dreaming is believing

只有夢想是該去相信的

It's okay not to be okay

我很好 不代表就真的很好

Sometimes it's hard

有時候真的很難

To follow your heart

去跟著心裡的聲音前進

But tears don't mean you're losing

但眼淚不代表你是輸家

Everybody's bruising

每個人都是一路跌跌撞撞走過來的

There's nothing wrong with who you are

做你自己並沒有任何錯

Yeses, no's, egos, fake shows

對的、錯的、自我的、假惺惺的

Like "whoa", just go, and leave me alone

就像"哇"的一聲 走開吧 讓我一個人就好

Real talk, real life, good love, goodnight

真切的對話 真實的生活 好好的愛著 好好地道聲晚安

With a smile, that's my home, yeah, oh

充滿笑容 這是我夢想的家

That's my home, no

那就是我的家

No, no, no, no, no, no

Don't lose who you are

別再迷失你自己

In the blur of the stars

在這星光迷濛下

Seeing is deceiving

看到的都是騙人的

Dreaming is believing

去相信你的夢想吧

It's okay not to be okay

你說都好 其實不是真的很好

Sometimes it's hard

有時候會很難

To follow your heart

去跟著自己的心走

Tears don't mean you're losing

眼淚絕對不是代表你輸了

Everybody's bruising

每個人都是這樣滿是傷痕的過來

Just be true to who you are

就真實的做你自己吧

Yeah, yeah, yeah

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论