朗遊世界
朗遊世界

千里之行,始於足下

香港故事由誰寫:重訪歷史博物館香港故事展覽

(编辑过)

前幾日去左香港歷史博物館既香港故事展覽,因為佢下個禮拜就會關閉重整。記得細個都去過一兩次,不過印象就唔係好深,所以今次嚟到,發現呢個展覽都幾有心思,值得花幾個鐘頭慢慢睇。

展覽既第一部分,係介紹香港既自然歷史,所以係由四億年前開始講起。呢個角度幾有趣,我哋成日覺得香港開埠到而家都只不過係百幾年到,但係香港嘅故事原來可以係由四億年前開始講起。喺呢四億年間,你見住佢介紹香港曾經由一個平原變成淺海,變成沼澤,有過火山,亦都試過變成荒漠,你就會有一種滄海桑田既感覺,相比之下人類嘅歷史真係轉瞬即逝。

四億年前講起既香港故事

講完自然歷史,之後就係香港有人類以嚟既歷史。香港故事展覽有一個特點,就係佢嘅歷史觀好混雜-- 佢有時會用一個中原文化既角度同你講香港喺歷朝歷代有啲咩角色,例如鹽場呀港口呀等等;有時佢又會好戀殖,詳細列出英國喺統治香港之後香港有咩發展,甚至將香港歷屆總督嘅畫像陳列出嚟;但係呢突然之間佢又會好親中,喺度同你講香港明天會更好之類。呢啲觀點呢開始會覺得好混雜,但係諗深一層,其實呢個正正就係香港嘅特色-- 就係我哋從來無一個官方嘅論述,唔需要同一口徑,而且容許唔同人有自己嘅觀點。相信呢樣嘢喺香港故事重修咗之後就唔會再有喇,可能變咗成個展覽只會有一個中心思想,就係回歸之後人人安居樂業,天下太平。

香港歷代總督(之後會唔會變成香港歷代特首?)

香港故事係一個好用心嘅展覽。例如當佢介紹香港民俗,佢就真係會搭番個實物原大既戲棚,幾個人高既盂蘭節紙紮神像同埋太平清醮包山。當佢講到殖民時代,就會搭座行到上去既洋樓,同埋重現番以前藥房、當鋪既樣貌。佢動線既選擇同樣有心思。我地平時行博物館呢,都會想有一個單一嘅動線,即係話我只要跟住嗰條線就可以行曬成個館;但係香港故事係冇呢個情況嘅,好多時候喺同一個展覽呢,佢會有幾個入口啦,同埋佢唔會好明確話畀你聽要點行,邊一條先係正確嘅路線。咁呢個同樣都係佢嘅特色,亦都係香港嘅特色,就係冇人話畀你聽咩叫啱同錯,好多嘢都要自己摸索,自己去探索出嚟。

幾個人高既紙紮神像,非常吸睛

不過當然啦,香港故事都有值得更新嘅地方,例如佢相對太側重香港戰前既歷史,反而對於戰後嘅事情講得比較少。我相信好多人呢其實對香港嘅集體回憶都唔係嚟自戰前嘅事物,而係戰後先出現嘅一啲標誌,例如公屋、電視節目、輕工業等等,所以歷史博物館都值得花多啲功夫講下。同埋當然啦佢都會花好多篇幅講回歸,最特別就係佢有一段片,同你回顧返香港由殖民去到回歸中間發生既事。其中我印象好深刻嘅,就係當佢講到中國同英國簽署聯合聲明,承諾香港會五十年不變,然後熒幕上面大大隻字寫住“五十年不變”嘅時候,幾乎全場都“唉”一聲嘆左口氣;然後講到回歸中英交接既時候,當英國國旗慢慢降落,中國國旗連住國歌升起嗰下,突然有個阿爸抱住既細路女“好野!”咁嗌出嚟。我心諗,呢個畫面都幾有象徵意義。睇嚟隨住香港故事既結束,我地一向所熟識既“香港故事”,亦都會慢慢消失。至於新嗰個故事係點既呢,就睇我地點寫嘞。

(十八區遊記之七)


CC BY-NC-ND 4.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论