Lisa
Lisa

中文系畢業,因為喜歡反而遲遲不敢開始的寫作者。2020 年突然開始做了很多以前不敢做的事(例如寫作),真實分享一路歷程,讓我們一起在這裡找到力量向前。

Day 6:想送給你我的祝福,歡迎收下「豐盛宣言」

(如果你還不知道這是怎麼樣的 21 天,先參考這篇文章 intro,了解我們將開始怎樣的旅程:Day 0:你一定沒有我迷惘,不然怎麼會是我先開始這條路?


Dears,

今天我看到了我的朋友,在臉書上分享她開始豐盛旅程、邀請加入社團裡的訊息。冥冥之中,身邊的人也開始了這個練習;而她一如工作上的態度,非常認真(我覺得近乎對自己嚴厲的)執行著。

看到她,我產生了想法,可以怎麼樣更心無芥蒂的展開豐盛冥想。我想鼓勵你的是,不論你選擇了什麼方式、甚至是需要再多一點時間產生行動,都沒有關係。重點是你如何去感受自己,每一天甚至每一刻的變化。

看到好多朋友在他的臉書留言底下 +1,有一剎那好羨慕。不過緩下來,我還是覺得在 Matters 是目前最適合我的方式:能在這裡暢所欲言的分享,還可以一期一會的發布文章,看到自己一路的脈絡(還不能修改無法反悔 XD)。我覺得很幸福,很感謝宇宙與身旁的人,讓我覺知一切。

今天的任務會需要你一點時間,可以先保留約一小時的空檔。當時我是在臨時起意來訪的咖啡廳完成作業,因為是最後一個離開的,甚至還和老闆認識多聊了單品與手沖咖啡的心得。

親愛的,這一個小時很值得,最有趣的是,他會以你無法預料的形式回報回來。享受這段旅程吧:)

ps. 我在文中嵌入了豐盛宣言的音檔,是我的聲音唷,送給大家(笑)。

Lisa


恭喜各位在 DAY 5 成立了自己的豐盛群組!請記得我們只要把前幾天收到的訊息傳遞出去就可以了。

完成本日挑戰後,請在下方留言「Day 6 Done」

我們繼續展開第 6 天吧 ❤️

今日聚焦關鍵句:「我想要的一切,都存在我裡面!
今日任務:在筆記本抄寫「豐盛宣言」十次。寫完之後用錄音或錄影的方式帶著靈魂和情感唸出來,成為日後生活的附加檔案。

今天要多保留一點時間,這是整趟旅程中最需要書寫的一次。

***************************

豐盛宣言:

我 — 全 名 — 從今天開始和金錢建立新的關係。

錢很好、很純粹、很有用,要實現富裕和成長、滿足與豐盛都會用到錢。

我值得興盛、值得擁有很多錢。

錢是我的朋友。我的投資每天都有愈來愈多價值。

成功和金錢此時此地陪著我。

我的父母、祖父母,歷代祖先若有人曾因為金錢匱乏而吃苦,請你們祝福我選擇不同的生活方式。

我的父母、祖父母,歷代祖先若有人曾生活富裕,請你們啟發我。

豐盛宣言

這是以我的聲音錄製的,你可以一邊聽,一邊感受我給你的祝福,進行抄寫。記得加入自己的名字即可。

************************************

這是 21 天內最長的功課,可能要花上一小時。在你開始之前,請用舒服的姿勢坐著、放輕鬆、慢慢地從鼻子吸氣幾次,再滿滿地從鼻子吐氣。

我們的大腦會從反覆練習和排練中學習,因此,調整頻率讓大腦接受你寫下的文字。

為了讓你內心裡和金錢的關係能夠和諧發展,這一切都是必要的。

梵咒:Ram... ram... ram...

小提醒:會抗拒某些功課或是在過程中覺得不舒服都很正常。

這趟旅程會讓你注意到你的包袱和負面設定,這樣你就能看到是什麼阻擋了你活出你想要的豐盛人生。

冥想:Day 6 冥想音檔

---------------------------------------

Day 6

Congratulations to those who created their own abundance groups!

I recommend staying organized and timely with your group. Use the original texts, updating the dates as appropriate. Remember that we only transmit what we received ourselves!

We continue to work with our groups as we begin the 6th day.

------------------------------------------

Task:

Allow for some more time today - it’s likely the most writing that will be asked of you.

***************************

Statement:

I, (full name, last name), am starting a new relationship with money today.

Money is good, pure, useful and necessary for my prosperity and growth, for my satisfaction and abundance.

Money brings positive things to my life. The success that I experience in life brings money and happiness for me and my loved ones.

I deserve to flourish and have a lot of money.

Money is my friend and the value of my investments is growing every day.

Success and money accompany me, here and now.

I ask my parents, grandparents, and ancestors who had difficulties due to lack of money, to bless me as I choose to live differently.

And I ask my parents, grandparents, and ancestors who lived in abundance and prosperity to inspire me.

************************************

Write this statement 10 times in your notebook by hand.

After that record yourself reading this statement with soul, expression and sense of attachment on audio or video.

This task is the longest in our journey, it can take about an hour. Before performing - sit comfortably, relax, inhale several times slowly and deeply through the nose and exhale as slowly through the nose.

Our brain learns through repetition and rehearsal.

Therefore, tune in to connect with what you will write.

All of this is necessary to harmonize your internal relationship with money.

----------------------------------------------------

Phrase:

Everything I desire is within me!

----------------------------------------------------

Mantra:

Ram... ram... ram...

As a reminder, it is completely normal to experience discomfort and resistance to some tasks.

This journey highlights your blocks and negative programming clearly so that you can see what is stopping you from living the abundant life that you desire.

----------------------------------------------------

DAY 6 RECAP:

1. Meditation: Listen to the audio. Repeat the mantra.

2. Write the phrase of the day in your notebook. Remember it during the day.

3. Complete the assignment - copy 10 times of the passages, and record yourself reading this statement.

Send Day 6 Done when you complete the task and meditation!

Keep it up and have a wonderful day!

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论