Lisa
Lisa

中文系畢業,因為喜歡反而遲遲不敢開始的寫作者。2020 年突然開始做了很多以前不敢做的事(例如寫作),真實分享一路歷程,讓我們一起在這裡找到力量向前。

Day 12:意圖與慾望法則:勇敢面對自己的想要,讓宇宙幫你實踐

(如果你還不知道這是怎麼樣的 21 天,先參考這篇文章 intro,了解我們將開始怎樣的旅程:Day 0:你一定沒有我迷惘,不然怎麼會是我先開始這條路?


Dears,

今天一樣除了任務以外,有三道反思自己的題目。為了不要影響你的想法,我放在最下面,你可以自行跳過。然後最一開始,決定先來跟大家分享,我打電話問我媽媽的結果。

結果就是,閒聊了好久 XD 然後才發現他其實希望我們可以一起去旅遊(可能是唯一的娛樂吧,想到就有點心疼)、希望兒女健健康康。一個人的淡泊日子似乎是幸福的,因為我們是他的盼望。

然後兜回來任務,我知道要在這裡寫下答案,很掙扎很猶豫,我懂。不過當時在臉書社團時我還是分享了 —— 因為想了想,總覺得說出來,就能實現了。下面是我的答案(要略過的趕快):

問題一:你人生中最高的目標是什麼?
—— 我想要成為能療癒他人無可取代的存在,彼此相愛

問題二:你可以怎麼做來實現這個目標?
—— 認真傾聽與同理,欣賞不同作品感受他人人生,成為自己回饋他人的養分

問題三:這個目標將如何服務你和其他人?
—— 我的目標原本就是為了服務他人存在

今天的功課如果有點難,就好好覺察自己吧:)當成過程,好好享受。

Lisa


意圖與慾望法則

注意力會提供能量,目標會創造改變。

在今天的冥想中,我們會探討「意圖與慾望法則」。

不管你人生中想要什麼或需要什麼,宇宙這部大電腦的程式都寫得出來,宇宙有無窮無盡的組織力量,可以為你服務,只要你清楚說出你的目標,並把此目標作為種子丟入蘊含無限可能的能量場。因此,你可以吸引對的人,也可以吸引對你有利的情境,幫你實踐你的慾望。

問題一:你人生中最高的目標是什麼?
問題二:你可以怎麼做來實現這個目標?
問題三:這個目標將如何服務你和其他人?

今日聚焦關鍵句:「我把我的目標放在蘊含無限可能的廣闊海洋裡,讓宇宙透過我去完成
今日任務:問問你媽媽三個題目
  1. 她人生中最大的痛苦和失落是什麼?
  2. 還有,她的夢想是什麼?
  3. 她還沒有實現的最強烈的慾望是什麼?

把答案寫在筆記本裡。

如果你已經無法親自問你媽媽了,你可以進入靜心的狀態,聽心中的答案,寫下來。

梵咒:Om Mritham Nama
中文冥想音檔:Day 12 中文音檔

------------------------------------

Day 12

Message:

Abundance and the Law of Intent and Desire

Attention energizes, intention transforms.

In today's meditation, we will look at the Law of Intent and Desire.

Whatever you want or need in life can be programmed in the space “computer". It has unlimited organizing power to work for you, clearly articulating the intention and throwing its seeds in the field of all possibilities.

Thus, you will attract the right people, as well as favorable situations and circumstances; which will help you in the manifestation and implementation of your desires.

QUESTION 1: What is your highest intention in life?
QUESTION 2: What can you do to make this happen?
QUESTION 3: How will this intention best serve you and others?

------------------------------------

Task:

Ask your mom what her biggest pain / disappointment has been in her life.

And, what is her dream -and/or great desire that remains unfulfilled?

Write the answer in your notebook.

If your mother is no longer with you or you are unable to ask her personally, go into a state of meditation, ask and listen to the answer. Write it down.

------------------------------------

Phrase:

I PLACE MY INTENTION INTO THE VAST OCEAN OF ALL POSSIBILITIES AND ALLOW THE UNIVERSE TO WORK THROUGH ME.

------------------------------------

Mantra:

Om Mritham Nama

------------------------------------

Day 12 Recap:

1. Meditation: Listen to the audio. Repeat the mantra.

2. Write the phrase of the day in your notebook.

Remember it during the day.

3. Complete the assignment - *interview your mum! *

Send Day 12 Done when you complete the task and meditation! 💚

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论