Lisa
Lisa

中文系畢業,因為喜歡反而遲遲不敢開始的寫作者。2020 年突然開始做了很多以前不敢做的事(例如寫作),真實分享一路歷程,讓我們一起在這裡找到力量向前。

Day 11:豐盛與最省力:當你的行動出於愛,力量就會加乘

(如果你還不知道這是怎麼樣的 21 天,先參考這篇文章 intro,了解我們將開始怎樣的旅程:Day 0:你一定沒有我迷惘,不然怎麼會是我先開始這條路?


Dears,

我想先回答今日的三個問題(雖然一開始我很困惑他算是任務嗎不過任務應該是我的媽媽不是嗎 XD)

問題一:根據你過去的信念,你要多努力工作才能享受真正的豐盛?
—— 我不知道......也許到老都沒辦法,我心裡都會有缺憾吧?

問題二:人生中,你想要在哪些領域獲得更多豐盛?
—— 我想要在愛人、自我成長、物質財產、工作職場上獲得豐盛。

問題三:你要做出什麼改變才能放手把你的慾望交給宇宙意識 —— 豐盛之源?
—— 真心相信宇宙是存在的實相,不能因為看不到就等於沒有,然後相信自己值得。所以我現在每天都會寫下今天遇到很棒的事,然後寫上「因為我就是值得」。

兜回來任務,其實我小時候對媽媽(或應該說父母)又愛又恨,愛的是她是我媽媽,恨的是小時候覺得怎麼這麼不會教小孩?!(我就是那種小學四年級五年級,就會泡在圖書館裡看教育相關的書籍,一邊在心裡指點我爸媽「應該要這樣教小孩才對啊」的那種小孩 XD)

可是長大了之後,我發現我真的很愛她。雖然我還是會有沒耐心的時候,可是我真的很愛她。我欣賞他能夠放手讓小孩飛、讓小孩試,然後把小孩當朋友,分享喜怒哀樂(我知道這對很多父母都很難,有面子尊嚴問題)。

我看透了他的刀子嘴豆腐心,用真誠的心愛她。若是宇宙聽到我的祈求,請把豐盛的能量流向她。他若豐盛,就是我的豐盛。

(寫到這裏,怎麼好適合用「阿們」來結尾啊 XD)你的故事是什麼,或你看到了我的故事有什麼感受,歡迎分享:)

Lisa


豐盛與最省力法則

在今天的冥想中,我們會探討最省力法則,以及這項法則可以如何支持你放下執念,讓你在實踐內心最深沈的慾望和目標時不強求結果。

當你的行動是受到愛的驅使時,你的能量就會加乘、累積。

釋放這股能量,你就能重新引導能量,用來開創你想創造的一切。

當你的靈魂就是你內在的指引和參照,所有愛的力量都都由你處置。你可以發揮創意去運用這股能量,朝豐盛與進化邁進。

問題一:根據你過去的信念,你要多努力工作才能享受真正的豐盛?
問題二:人生中,你想要在哪些領域獲得更多豐盛?
問題三:你要做出什麼改變才能放手把你的慾望交給宇宙意識 —— 豐盛之源?

今日聚焦關鍵句:「我期待並接受豐盛輕鬆地流向我
今日任務:請你在筆記本裡描述你的媽媽的正面特質與限制

你從她身上學到了什麼?

什麼力量(事件)讓你們在一起?

什麼力量(事件)讓你們分開、疏離?

如果你的媽媽已經離世了,專心想著她的形象,加入她,記憶和感受中浮現了什麼就寫下來。

對某些人來說,這作業不容易。

如果是這樣──在進行的時候,試著從你和媽媽互動相處的自身經歷中抽離。把她當做一個素人、一個觀察的對象、一個過著自己人生的女人。

梵咒:Om Daksham Nama
中文冥想音檔:Day 11 冥想音檔

------------------------------------

DAY 11

Congratulations everyone .... you’re halfway there!

Message:

Abundance and the Law of Least Effort.

In today's meditation, we will look at the Law of Least Effort and how it can support you in being unattached to the outcome of your deepest desires and intentions.

When your actions are motivated by love, your energy is multiplied and accumulated.

The release of this energy allows you to redirect it and use it to create everything that you want to create.

When your spirit is your inner point of reference, all the power of love is at your disposal. And you can use this energy creatively, moving toward abundance and evolution.

QUESTION 1: According to your conviction, how hard should you work to enjoy true abundance?

QUESTION 2: In what areas of your life would you like to get more abundance?

QUESTION 3: What changes should you make to release your desires into the space of universal consciousness - the source of all abundance?

----------------------------------

Task:

Please describe your mom in the notebook.

• positive aspects

• limitations

• what did you learn from her?

• What brought you together?

• What separated / distance you?

If your mother is no longer in this world, focus on her image, join her and write what rises in your memory and feelings.

For some, this will not be an easy task.

If this is the case - while doing it, try to distance yourself from the personal experiences you've had with your mom. See her as just a human, a woman living her own life.

------------------------------------

Phrase:

I EXPECT AND ACCEPT ABUNDANCE TO FLOW EASILY TO ME.

------------------------------------

Mantra:

Om Daksham Nama

---------------------------------

Day 11 Recap:

1. Meditation: Listen to the audio. Repeat the mantra

2. Write the phrase of the day in your notebook.

Remember it during the day.

3. Complete the assignment - your mum!

Send Day 11 Done when you complete the task and meditation.

Have a beautiful day!


CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论