Lisa
Lisa

中文系畢業,因為喜歡反而遲遲不敢開始的寫作者。2020 年突然開始做了很多以前不敢做的事(例如寫作),真實分享一路歷程,讓我們一起在這裡找到力量向前。

Day 10:豐盛與因果:相信自己值得,然後接受宇宙給你的

(如果你還不知道這是怎麼樣的 21 天,先參考這篇文章 intro,了解我們將開始怎樣的旅程:Day 0:你一定沒有我迷惘,不然怎麼會是我先開始這條路?


Dears,

承接第九天,突然發現自己擁有的,都是禮物,讓你覺知的禮物:)

從今天開始,我展開了實際行動,是兩個小練習:

1. 寫一件很棒的事情,而且附註「因為我值得擁有」
2. 寫一個今天感受到的宇宙豐盛,覺知能量

有覺知的生活是豐盛的必要條件,我也想同步分享我的答案給你:

問題一:你怎麼做決定?
—— 很多時候,我喜歡依靠我心裡的直覺,但更多時候,直覺冒出後,如果跟他人相關,我就會開始緊張擔心憂慮,他人不喜歡。

問題二:你的決定如何影響了你的人生?
—— 所謂的決定,雖然在事後有時有開心有時有後悔,現在想想,喜悲參半。每天的每時每刻都在做決定,寫 Matters 時,是依靠直覺。我突然覺得,相信自己的直覺、相信自己做的事是出於愛,不會有後悔。(原來是要讓我理解到這件事嗎?心裡突然冒出了這個聲音)

問題三:你可以怎麼做出更有意識的選擇?
—— 相信一切都是宇宙的給予,不評論錯誤。然後用充滿愛的心態,為自己抉擇、相信對他人好。

親愛的,我們一起覺知吧:)

Lisa


豐盛與因果法則

在今天的冥想中,我們會討論到因果法則,或有意識的決策,並探討我們如何透過做出正確的選擇為人生帶來更多美好,當你做任何選擇時,你可以問自己:這個選擇會怎麼在我的人生和周圍的人生裡帶來更多幸福和豐盛?問了這個問題之後,把意念帶到心中,答案就會立刻很明確。

我們透過這個方式練習有意識的決策,你就會學著去觀察你的思緒,做出對你更好的決定。

問題一:你怎麼做決定?
問題二:你的決定如何影響了你的人生?
問題三:你可以怎麼做出更有意識的選擇?

今日聚焦關鍵句:「今天我會做出很棒的選擇,因為我做決定的時候充滿覺知

寫在筆記本上並且背下來,今天反覆地想起來和說出口。

今日任務:從昨天的作業裡選 2 項限制你的缺點,寫下至少 2 件你可以每天做的事情來「修正」這個缺點、減少影響。

或是認識這個缺點其實有正面的效果,開始妥善運用,從此逆轉這個缺點。在這之後,馬上開始實踐。

例如:如果你有個缺點是「不感激」,你可以每天寫日記或記錄你感激的事情。

冥想:Day 10 中文音檔
梵咒:OM KRIAM NAMA,「我的行動符合宇宙法則」

------------------------------------

DAY 10

Task:

From yesterday, choose 2 things that limit you.

Establish a program for yourself by writing down at least 2 specific daily actions that “fix” the defect, reduce a deficiency, or realize that there is a plus side to this defect and start using it in to your advantage.

After that, immediately begin to fulfill the intent of your program.

For example: If one is your flaws is being "ungrateful," you can establish a daily journaling of writing down all of what you're grateful.

------------------------------------

Phrase:

TODAY I MAKE GREAT CHOICES BECAUSE THEY ARE MADE WITH FULL AWARENESS.

Write the phrase of the day in a notebook and keep it in your head, remembering and saying it as often as possible during the day.

Start as early as possible so that there is more opportunity to repeat the phrase of the day.

In addition, listen to today's meditation at least 3 times.

-----------------------------------

Mantra:

OM KRIAM NAMA

------------------------------------

Message:

Abundance and the Law of Karma

In today's meditation, we will discuss the Law of Karma, or conscious decision-making, and see how, by making the right choices, we can bring much more good into our lives.

When you make any choice, you may ask yourself: how will this choice bring more happiness and more abundance to my life and those around me? Having asked this question, shift your attention to the heart, and the answer will immediately become clear.

By practicing conscious decision-making in this way, you will learn to observe your thoughts and make decisions that are more favorable to you.

QUESTION 1: How do you make decisions?

QUESTION 2: How have your decisions affected your life?

QUESTION 3: How can you make a more conscious choice?

------------------------------------

Day 10 Recap:

1. Meditation: Listen to the audio 3 times Repeat the mantra.

2. Write the phrase of the day in your notebook.

Remember it during the day.

3. Complete the assignment - plans to fix 2 of your limits in day 9

Send Day 10 Done when you complete the task and meditation! ❤



CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论