Lisa
Lisa

中文系畢業,因為喜歡反而遲遲不敢開始的寫作者。2020 年突然開始做了很多以前不敢做的事(例如寫作),真實分享一路歷程,讓我們一起在這裡找到力量向前。

Day 13:豐盛與超然法則:放下,然後讓指標自己來追你

(如果你還不知道這是怎麼樣的 21 天,先參考這篇文章 intro,了解我們將開始怎樣的旅程:Day 0:你一定沒有我迷惘,不然怎麼會是我先開始這條路?


Dears,

我夢想感到愛與熱情豐盛,讓我能感染他人快樂,為自己帶來盼望。

最近幾天經歷了莫名的低潮期,享受著宇宙要我休息的直覺,我放下作業的逼迫感,讓自己好好感受自己的內在。很多時候,我們會焦慮著要做很多事,但其實,停下來,你的內在沒有要你做任何事。好好覺察,一切會自然而然的發生,照著他們需要的形式。

你很清楚,這不是逃避,也不是推託,是你的心真的真的知道,現在應該停下來好好感受。我花了好多時間悟清這個道理,但是值得,因為他就是值得我花時間理解與學會。

我今天要來實行 Day 20 的作業了(還記得嗎,我是在 Day 5 開始這裡的 Day 1),恰巧與我開頭那一句,回答今天三個問題相似。也祝福你:)

Lisa


豐盛與超然法則

今天我們會學習怎麼放下執念,獲得你要的結果。

我們要探討超然法則。豐盛有很多形式。只要你的慾望對全世界都好,你就能透過你的慾望發揮創造力,獲得任何你想要的結果。

豐盛的象徵:大房子、新車、精緻珠寶,這些都能為你的生命帶來喜悅的浪潮。不過,這些指標可能代表著你為了幾道暫時的海浪犧牲了整個海洋。

喬步拉中心共同創辦人 Dr. David Simon 說:「過著愛、熱情、創意與意義氾濫的人生,這些指標會自己來『追』你。」

問題一:你夢想獲得哪些豐盛的象徵?
問題二:這些東西能如何改善你和其他人的人生?
問題三:這樣的豐盛還能用其他哪些方式為你的人生帶來正面的影響?

今日聚焦關鍵句:「我放下執念,不再需要安排人生之後,宇宙就會把豐盛和美好帶給我
今日任務:請描述你的媽媽,想想你的人生和你的行為模式,在你們母子(女)之間有沒有看到相似處?有的話,相似之處為何?這些相似處是怎麼形成的?

把你的反思寫在筆記本裡,祝大家有個美好的一天。

梵咒:Om Anadham Nama
中文冥想音檔:Day 13 中文音檔

今天的冥想音檔要接著連續聽兩次。

在筆記本裡寫下「我放下執念,不再需要安排人生之後,宇宙就會把豐盛和美好帶給我」後,今天不斷提醒自己。完成冥想和音檔之後,請留言「完成 Day 13」。

------------------------------------

DAY 13

Message:

Abundance and the Law of Detachment.

Today we will learn how to abandon a desire to get a certain result.

We will learn the Law of Detachment.

Abundance comes in many forms. As long as you create through desires that benefit the whole world, you can get whatever you want.

Symbols of abundance: a big house, a new car or elaborate jewelry will bring waves of excitement into your life. And yet, these symbols may mean sacrificing the ocean for the sake of several transient waves.

"Live, overflowing with an abundance of love, passion, creativity and significance, and then these symbols themselves will “chase” you." —— Dr. David Simon, Co-Founder of the Chopra Center

QUESTION 1: What symbols of abundance do you dream of?
QUESTION 2: How could they improve both your life and others?
QUESTION 3: How else will such abundance positively affect your life?

------------------------------------

Task:

Think about your mom’s description from Day 11.

Consider your life and your patterns of behavior. Do you see some similarities between you and your mom?

What are they, how were they formed?

Write these reflections in your notebook.

Listen to today's meditation twice in a row.

Have a wonderful day everyone!

------------------------------------

Phrase:

AS I LET GO OF THE NEED TO ARRANGE MY LIFE, THE UNIVERSE BRINGS ABUNDANCE GOOD TO ME.

------------------------------------

Mantra:

Om Anadham Nama

------------------------------------

Day 13 Recap:

1. Meditation: Listen to the audio twice Repeat the mantra

2. Write the phrase of the day in your notebook. Remember it during the day.

3. Complete the assignment - compare your mum and yourself

Send Day 13 Done when you complete the task and meditation!

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论