李雨夢
李雨夢

獨立記者。前《蘋果日報》記者/主播,曾為《明周文化》專題組成員。願能在亂世中守護真相。 FB : https://www.facebook.com/leeyumung IG : https://www.instagram.com/leeyumung/

【🇺🇦 波烏邊境現場】回去基輔的人︰Jalyna

Jalyna

🏠 Hometown: Kyiv

我來自基輔,現在回去是為了把仍在家裡的兩隻狗帶走。我總共有四隻狗、一隻貓,之前已經帶了兩隻狗過來,現在嘗試回去把剩下的動物都帶到安全的地方。到了烏克蘭那邊之後,我會嘗試找到達利維夫的交通,然後再坐火車回基輔。

我是3月11日來到波蘭的,3月27日嘗試回去。我有想過,如果我的狗牠們不願離開的話,我會留在基輔。我沒有很擔心,我想最主要是不要去恐慌,預備能夠準備的事情,並且把一切都安排好,就只是這樣而已。我知道我需要去拯救我的兩隻狗。

(抽泣)我的朋友跟他的孩子在基輔被槍殺,有另一個朋友在轟炸的時候喪生,我希望普京的軍隊趕緊離開,我只是希望這場戰爭能夠盡快結束。

(採訪於波蘭邊境Medyka)

I am from Kyiv. I am coming back to pick up my dogs. I have four dogs and one cat. I brought two dogs here and trying to go back to bring the rest. After cross the border, I want to find the transportation to Lviv and take train to Kyiv.

I arrived Poland on 11 March and coming back on 27 March. I will stay in Kyiv if my dogs won’t leave. I am not worried. The main thing is just don’t panic, to be prepared and organising everything. That’s it. It’s kind of sense ready for it. I just need to save my dogs.

(Crying) My friend and the child were shot in Kyiv. Another friend was killed during bombing. I hope that Putin’s army running out. I just hope the war will be ended as soon as possible.

(Specially thanks to Ukrainian Oleg for the translation)


#烏克蘭 #烏俄戰爭 #俄國侵烏 #ukraine #russiainvadeukraine #border

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论