李雨夢
李雨夢

獨立記者。前《蘋果日報》記者/主播,曾為《明周文化》專題組成員。願能在亂世中守護真相。 FB : https://www.facebook.com/leeyumung IG : https://www.instagram.com/leeyumung/

【🇺🇦 波烏邊境現場】來回邊境的烏克蘭人︰Olga

(编辑过)


OLG

Hometown: Malniv

「我居住在烏克蘭的邊境,自從戰爭發生之後,我大約每個星期會過來波蘭一次,主要是為了獲取所需的食物及物資,以及探望家人,在烏克蘭那邊沒有足夠的食物,通常是取一些嬰兒及兒童食品、糖、牛奶、米等等。

我的兒子在波蘭工作,但我女兒在烏克蘭從軍,所以我必需經常在波蘭及烏克蘭兩邊遊走,如果局勢進一步惡化,由於兒子在波蘭,我可以過來這邊逗留。我是殘障人士,只有一隻手,對我來說要去煮食或準備物資可能比較困難,能夠做到的就是從另一邊帶一些物資回去。

當利維夫第一次被轟炸的時候,我感到非常恐懼,也覺得非常困難。有一個很親近的親戚,他/她住在馬里烏波,到目前為止完全聯絡不到,也沒有收到任何電話,這讓我感到很擔憂。」

(特別鳴謝協助翻譯的烏克蘭人Oleg)

"I live close to the border in Ukraine, just came here to get some food for delivering to the people there. I have relative here (Poland) as well, if something come worse, I can cross the border to stay with my relative."

"I have no choice, my son works in Poland but my daughter is military service in Ukraine, so I have to go between Poland and Ukraine all the time. I do this once a week since (invasion) started, because not enough food there, so I came here to get food and see family here."

"I do what I can, I am disable and missing one hand, it’s hard for me to cook or prepare stuff. What I can do is to bring some is needed. Some children food, sugar, milk, baby food, rice etc. "

"When the bombing happened in Lviv first time, I was very scared. I feel very hard. I have very close cousin in Mariupol, don’t have any connection, no phone call, I am worried about that."

(Special thanks to Ukrainian Oleg for the translation)

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论