Jennifer話很多
Jennifer話很多

書外的文學是生活 j543.ghost.io

EP 12. 生活英文 | 聽我唱Kelly Clarkson到Cat Power,珍妮婊的英文歌時間

今天來說說珍妮婊學英文歌的啟蒙之路吧~ 很怕因為音樂版權被告的我,Podcast中講到的英文歌詞,都是我來清唱的呀! 希望大家不要對我的啞嗓太憤怒生氣,我話太多,聲音從來沒甜美過 : )
Podcast 連結:https://jennifer-bbbbb.firstory.io/


珍妮婊可能悶壞了,今天話嘮+岔提一路到40多分鐘,但其實我是要分享我的英語學習路之一:聽英文歌啦! 因為P!nk粉紅佳人的新MV出啦,

P!nk的新歌

讓我回想到我國、高中瘋狂追星的日子,因此愛上英文,大家懂得,英文越好,追得越快阿哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈~ 很怕因為音樂版權被告的我,Podcast中講到的英文歌詞,都是我來清唱的呀! 希望大家不要對我的啞嗓太憤怒生氣,我話太多,聲音從來沒甜美過 : )



Breakaway- Kelly Clarkson

I'll spread my wings and I'll learn how to fly

I'll do what it takes 'til I touch the sky

And I'll make a wish, take a chance, make a change

And breakaway

Out of the darkness and into the sun

I won't forget all the ones that I love (I gotta)

I'll take a risk, take a chance, make a change

And breakaway


Back to Black- Amy Winehouse

I love you much

It's not enough

You love blow and I love puff

And life is like a pipe

And I'm a tiny penny

Rolling up the walls inside


Don’t let me get me- P!nk

I'm a hazard to myself

Don't let me get me

I'm my own worst enemy

Its bad when you annoy yourself

So irritating

Don't wanna be my friend no more

I wanna be somebody else


The Greatest- Cat Power

Once I wanted to be the greatest

No wind or waterfall could stall me

And then came the rush of the flood

Stars at night turned deep to dust


10 Vocab
  • spread 展開
  • take a chance 把握機會
  • take a risk 去冒險
  • puff 吸(菸)或各種吸
  • pipe 汙水管、水管
  • hazard 危險物品
  • enemy 敵人
  • irritating 惱人、煩人
  • stall 阻止
  • dust 塵埃


CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

第一个支持了这篇作品
加载中…

发布评论