炭甲郎
炭甲郎

喜歡用文字紀錄生活點滴,將美好回憶變成一本書

Eric Clapton最經典的愛情歌曲:Wonderful Tonight

t's late in the evening

在傍晚時分

She's wondering what close to wear

她心想:該穿哪件衣服好呢?

She puts on her make up

她梳妝打扮

And brushes her long blond hair

梳了金色的長髮

And than she ask me: "Do I look allright?"

然後她問我:「我看起來如何?」

And I say: "yes, you look wonderful tonight"

我回應著:「你今晚看起來真美!」

Go to a party,

我參加了一個宴會

Everyone turns to see

每個人都轉過頭來

This beautiful ladyis walking around with me

注視著我身邊的美麗女子

And than she ask me: "Do you feel allright?"

然後,她問我:「你還好嗎?」

and I say: "yes, I feel wonderful tonight"

我說:「是的,我覺得今晚棒極了!」


I feel wonderful

我感覺很好

because I see the love

是因為我看到了

lighting in your eyes

妳眼裡的愛意

And the wonder of it all Is that you just don't realize

納悶的是妳並不了解

How much I love you

我有多麼地愛你

It's time to go home now

是該回家的時候了

And I've got an aching head

頭痛的不得了

So I give her the car keys

於是,我把汽車鑰匙交給她

And she helps me to bed

是她扶我上床休息

And than I tell her

然後我告訴她

As I turn off the light

在我關燈時候,

I said: "my darling,you are wonderful tonight"

我說:「親愛的,你今晚真美!」

"Oh my darling,you are wonderful tonight"

「噢,親愛的,你今晚真的美極了!」

Eric Patrick Clapton(1945年3月30日),英國吉他手、歌手和作曲家。曾獲得過格萊美獎,是20世紀最成功的音樂家之一

這首歌曲華人歌手方大同也有翻唱過,真的很好聽,敘述一對男女在一個平凡夜晚參加宴會的故事,簡單的文字,卻能呈現最真摯的感情,配上完美的作曲,是值得一聽再聽的英文老歌。



妳今晚真美!」

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论