伊死
伊死

漫毒。興趣太多文太少…總之喺呢度分享漫畫相關。

蕎麥蕎麥,係SOBA都叫蕎麥麵咩

深夜慎入。空肚唔好宵夜。


信州蕎麥麵,信心嘅保證。聽講係,因為冇食過。好想食!

日本人習慣大除夕食SOBA,叫做「年越しそば (Toshikoshi SOBA)」,意思係過年食嘅蕎麥麵,仲要一路睇紅白一路食。

習俗可以追溯到鎌倉時代。其中一個講法,喺熊本嘅博多地區,有寺院向窮人派發用蕎麥粉整嘅「蕎麥餅」(以九州食文化推測,我估可能係一種放湯食嘅糰子。冇考究過,等人插),食過嘅人成年有運行,第二年又番嚟食過,就係咁流傳。

不過,蕎麥呢種食物,喺江戶時代之前都唔普及,俾人當係下欄嘢,貴族係唔會食嘅。主要因為蕎麥殼好硬,貴族覺得唔係食物,真正「狗也不吃」,得番草根基層會用蕎麥去煮嘢。有考古證實,蕎麥呢種農作物,喺9千年前已經出現,蕎麥果然源遠流長。

島根縣現時有一種「蕎麥餅」,有別於用米整嘅米餅,食法都係燒嚟食。好想食!

幾時由蕎麥餅變成蕎麥麵?

有考察話係室町時代,喺鎌倉幕府滅亡後,開始有人切蕎麥粉糰做細長嘅條狀嚟煮,而以前嘅蕎麥餅,通常都係用手搣做一塊塊做糰子或者餅仔,由呢一點都睇得出日本食文化當中用刀嘅演變。

到咗江戶時代,又係由寺院帶動蕎麥文化,喺茶席間供應蕎麥麵,終於令蕎麥麵喺全日本流行。而當時嘅蕎麥麵係唔會放湯,而係蒸嚟食嘅,而且仲係100%蕎麥粉製,同現代流行溝麵粉令麵身挺啲好唔同。喺日本某啲地區,而家仍然仲有人整「十割蕎麥麵」,即係唔溝麵粉,十成都係用蕎麥粉打成嘅。

江戶時代唔止除夕食蕎麥麵,正月十四、節分(二月八日)都會食。而過年食蕎麥麵背後嘅意義,亦都由「好運」,演變成「長壽」,同中國人食長壽麵嘅概念都幾似。蕎麥(SOBA)嘅發音,同日文「側(SOBA)」一樣,寓意一家人齊齊整整。「蕎麦切り(SOBA KIRI)」即係切麵,有切走衰運嘅意思。仲有唔同地區都各自有唔同嘅「年越しそば文化」,上網睇吓資料都幾有趣。

十割蕎麥麵香過一般二八比例嘅蕎麥麵。我唔知呀,未食過十割蕎麥麵。好想食!

そば=蕎麥麵?

講咁耐,終於入正題。

大家應該知道蕎麥麵同拉麵有咩分別?但係好多自稱日本達人、日語譯者都好似唔知,個個一睇到「そば」就一律譯做「蕎麥麵」。

工作關係,我都成日睇啲電視台播嘅日本飲食節目。尤記得J2播《百年食堂》,就成鳩日將啲「沖繩麵(沖縄そば,讀做SOKI SOBA)」譯做「沖繩蕎麥麵」。大佬呀,唔查資料都望吓畫面啦,用小麥整成黃色嘅麵都當係蕎麥麵,係咪色盲呀?「焼きそば」你又識譯做「炒麵」嘅。嬲到我SEND MAIL去「反映意見」(至鍾意SEND MAIL去電視台,履行觀眾智囊團嘅義務)。

沖繩麵通常都係清湯底,會加鹼水製麵,同埋大大嚿肉,好豪氣。當中八重山麵、宮古麵都好出名。好想食!

「そば」呢個字,唔一定係指蕎麥麵,而係麵類嘅總稱,有時日本人話想食SOBA,係指想食麵類嘅嘢。無論係湯麵、撈麵、冷麵、炒麵,都可以總稱叫SOBA。

B級美食出晒名嘅「富士宮やきそば(富士宮炒麵)」、「沖縄そば(沖繩麵)」、東京嘅「油そば(用粗麵撈嘅麵)」、「混ぜそば(撈麵)」,「そば」代表嘅,都唔係蕎麥麵。

手痕上HKTVMALL望吓,Search「蕎麥麵」,就會見到一啲完全唔符合商品說明條例嘅產品。


油麵同撈麵,完全冇蕎麥成份。消委會係咪要跟進吓?

以前接觸過一啲譯者(即係我發稿俾佢哋做),一個二個都係將「SOBA」COPY & PASTE做「蕎麥麵」俾我,Proofread到想死。

鬼叫香港人唔識食蕎麥麵咩。

同樣係麵類,喺香港,拉麵同蕎麥麵嘅待遇真係天淵之別。想喺香港食拉麵,幾乎總有一間拉麵店喺左近。但係蕎麥麵呢?一係自己買番嚟整(要過冷河㗎,我咁懶),再唔係出銅記SOGO地庫有一間食蕎麥麵。

作為一個麵控,我都好想蕎麥麵喺香港有更加多人了解。

左:蕎麥粒,右:蕎麥粉

成日話食拉麵好肥唔健康,最衰係個湯底啦,豬骨雞骨魚骨,配料又一定有叉燒有肉(推介大家睇最近77台播嘅《勁食拉麵大對戰》,介紹東京好味拉麵。我譯+MyVoice。一路做一路餓…)。

而蕎麥麵一般點麵汁(「蕎麦汁(そばつゆ)」),已經冇咁油膩,而放湯嘅話都係清湯,配料就通常係「藥味」,即係葱、紫菜碎、WASABI之類,加塊腐皮,富貴啲嘅會配天婦羅。食蕎麥麵加肉?好唔夾囉。

蕎麥呢種植物磨成粉之後,含蛋白質、維他命B,最重要係「蘆丁」呢種成份,可以促進血液循環同新陳代謝,清除活性氧。即係點?簡單講,即係健康啲。日本有研究話,有長期食蕎麥麵習慣嘅地區,人均壽命係比較長,名副其實係長壽麵,又有人叫做老人麵,至於啲肥淋淋嘅拉麵,食少啲囉(咁又難啲),想瘦身的話,食蕎麥麵,點都好過食拉麵嘅。食拉麵預咗肥,怕肥唔好食。

我喺日本留學嗰陣,至鍾意單拖去「企喺度食麵(立ち食い蕎麦)」,又平又快靚正,真正係平民美食。當然,貴價蕎麥麵真係可以好貴,師傅打麵好辛苦㗎。

火車站附近或者月台都可以見到立食麵店,救咗我好多餐。

睇到呢度,肚餓未?

餓嘅咪食麵囉。我去煮個麵先。

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论