tripster
tripster

The The - Perfect


It's a chilly English winter

在这个冰冷的英式冬季

And solitude is never easy to maintain

想要孑然一身可不容易

Except when it rains

除非屋外开始下雨

So I hang an empty smile beneath my empty eyes

于是我将空洞的微笑挂在无神的眼睛下面

And go out for a walk

决定出门散散步

The wet morning sun reflects off the paving-stones

石板路上倒映出清晨那湿漉漉的太阳

While a little dog barks its head off

而在很远的地方

In the distance

一只小狗正对着我疯狂的叫个不停

Oh, what a perfect day

哦 多么完美的一天

To think about myself

来想想我自己

My feet are firmly screwed to the floor

我感觉双脚被牢牢的固定在了地上

What is there to fear from such a regular world?

在一个如此正常的世界里,你到底在害怕什么?

Oh, what a perfect day

哦 多么完美的一天

To think about myself

来问问我自己

My feet are firmly screwed to the floor

我感觉双脚被牢牢的固定在了地上

What is there to fear from such a regular world?

在一个如此正常的世界里,我到底在害怕什么?

Passing by a cemetery

路过一座墓园,我不禁想

I think of all the little hopes and dreams

到底有多少未被实现的渺小希望与梦想

That lie lifeless and unfilled beneath the soil

就这样毫无声息的被埋葬在了这片土壤之下

I see an old man fingering his perishing flesh

我看到一位老人指着他正在腐烂的肉体

He tells himself he was a good man and did good things

自言自语的说着他上辈子是个好人,也曾做过很多好事.

Amused and confused by life's little ironies

满足却又困惑的面对着生命的这小小讽刺

He swallows his bottle of distilled damnation

将手里那瓶蒸馏过的诅咒一饮而尽

Oh, what a perfect day

哦 多么完美的一天

To think about myself

来想想我自己

My feet are firmly screwed to the floor

我感觉双脚被牢牢的固定在了地上

What is there to fear from such a regular world?

在一个如此正常的世界里,你到底在害怕什么?

Oh, what a perfect day

哦 多么完美的一天

To think about myself

来问问我自己

My feet are firmly screwed to the floor

我感觉双脚被牢牢的固定在了地上

What is there to fear from such a regular world?

在一个如此正常的世界里,我到底在害怕什么?

People turn around with unseeing eyes

人们盲目的环顾四周却又对一切视而不见

They're looking for something that doesn't exist

他们在寻找一些根本不存在的东西

The world you once knew is being eaten up by rust

那个你曾经了解的世界早已被腐蚀得千疮百孔

No-one has time for the past, but still, in God they trust

没人有空去了解过去,可他们却仍然相信着旧日的上帝

The future is now, but it's all going wrong

未来即是现在,不过一切都乱成一团

Bodies good for nothing, but it's to nothing they belong

身无长物,只因他们心无所属

People say their prayers and some work hard

说着悼亡祷告的人群里有些人特别卖力

If you give them all your money, they'll give you their hearts

如果你将自己所有的钱都给他们,他们将会给你他们的心

This town ain't going like a ghost town

这座城市并不会变成鬼城

It's going like hell....

而将变为地狱...

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论