atyh
atyh

不再美食王, 舊時代的遺物, Web 3.0的新世代, 還有我的一席位嗎?

隱世氣槍店 / Air Gun Shops Hiding in the corner

Phew, late night late day, I stayed up late last night and woke up late today. But I can still update my blog earlier than weekday, wish you guys enjoyed my dessert article last night, I want to introduce a short lane nearby the dessert shops, actually it is at Kwong Wah Street, but the lane is at the residential building, tourists might not able to find it easily.

呼,琴日好夜先訓,所以今日訓到好晏先起身,不過今日都仲可以早少少update 啲post. 唔知大家like唔like我琴日個個甜品post呢? 今日同大家介紹下甜品店隔離既一條巷仔,不過呢條巷仔匿埋左係揀住宅大廈到,相信遊客會好難搵到佢.


This lane has a nick name called "Gun Street" because you can find quite a lot of Air Gun shops there, however, personally think that it's inappropriate to call them a street because they are not really long though.

呢條巷仔有"槍街"之稱,你可以係呢到搵到好多賣玩具槍既鋪頭,不過其實我覺得咁樣叫有啲唔妥,因為呢條巷其實好短.


The difficulty of today's mission is much higher than my previous post as they are not too friendly to the people who try to take pictures of their shop and products. So I could only take images secretly.

今日呢個任務既難度比之前個幾個帖大好多, 因為呢到啲鋪頭唔係好鐘意人地影佢地,如果發現既話佢地態度會好唔友善.


I couldn't check the quality of the images inside the shops, I simply made a quick shot when they are paying attention to their customers.

係佢地鋪頭入面我唔可以check 啲相靚唔靚, 我只能夠趁佢地招呼客人個陣咋咋林影完就算


I need to keep myself in low profile even though I am standing outside of their shop.

就算係佢地鋪頭外面,我都要保持低調.


They have got some Japanese Anime figure shops in this lane as well but not as much as in Sino Center.

呢到都有啲賣日本動漫模型既鋪頭,但就冇之前介紹既信和中心咁多.


Unlike to the Air Gun Shops, sounds the owners of the figure shops don't really care to take a picture to their product.

同啲玩具槍鋪唔同既就係, 賣模型啲老闆唔係好介意你去影佢地啲野.


But most of the shops are very small, I don't want to take risk as the pandemic is getting worse in Hong Kong recently, so I didn't get in the shops when I saw that they have got more than 4 people in the shop.

不過由於呢到啲鋪頭好細, 加上香港最近疫情反彈,所以我唔係好想冒險, 我見到鋪頭入面多個4個人既話我都會選擇唔入去.


CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论