hevangel
hevangel

蘋果日報專欄作家:陳馬 - 投資,書評,影評,動漫,旅行,哲學筆記

淺評加密貨幣

(编辑过)

加密貨幣(Cryptocurrency)自年初起雞犬升天,升十幾倍甚至百幾倍也有,今個星期開始有點燶味,現在才寫加密貨幣是否有點過時呢?很多年前Bitcoin還是幾蚊時,我早已拜讀Satoshi Nakamoto那篇原始論文,當年冇買有早知冇乞兒。Ethereum初出時,我完全睇唔明佢有乜用,於是又係冇買。2018年加密貨幣第一次炒爆,除了在一旁吃花生看戲,不過NVDA順帶升了不少外,基本上完全不關我事。當年以為就此加密貨幣就此玩完,估不到2021年迎來第二春。

我對Bitcoin是數碼黃金的理念是十分認同的,當聯儲局瘋狂印銀紙,在金價去年八月升破2011年高位後,我見BTC有力重試破頂,便趣趣地買了少少玩下,買得輸晒也不肉痛雞碎咁多,早知瞓身買就發咗達。BTC作為金錢儲存價值的功能,在數量有限不似法幣無限狂印,簡單的供求關係就會升值。最重要是傳統金融體系開始承認BTC的地位,有期貨有ETF連Robinhood都可以買,終於從minor league升上major league。

雖然BTC供應有限,但加密貨幣供應無限,新幣ICO來分一杯羹,理論上沒有實際用途的其他幣,價值應該是零。當DOGE同SHIB這些擺明開玩笑的垃圾幣都可以炒得起,不過見識過GME炒到過五百蚊後,又不覺得有什麼奇怪,市場上任何事情也有可能。加密貨幣作為價值儲存,基本上就是玩接火棒遊戲,希望明天有人會出更高價接貨。黃金同BTC的原理也相同,不過就是玩得夠耐,社會上有錢有權為其背書,大家就會繼續玩下去。

加密貨幣作為交易媒价,我看不出block chain比起傳統的電子支付,不論是能源效率、速度或保安上有什麼優勢。Block chain只不過是個public database,你會不會關心你間銀行用什麼database統系?所以LTC同ADA這些純萃投資幣,validation係比BTC更有能源效率,但係講能源效率一定及不上傳統金融體系。我是不明白為什麼長遠會有價值,價值儲存是一個winner take all的遊戲。至於ADA講到自己撈埋ETH果瓢做smart contract,十劃都未有一撇。講開ADA,原來Cardano係香港公司,信唔信得過架。Proof-of-work係好浪費能源,但係proof-of-stake嚴格上唔係decentralize,連信唔過傳統金融系統的唯一賣點也沒有。

ETH是smart contract的layer 1 chain,早幾年睇唔明嘅野,唔知點解現在又睇得明,睇完ERC-20,ERC-721,睇埋ETH2.0轉上去PoS的proposal。作為基礎infrastructure,ETH非常有價值,ETH幣本身用來付油錢。但係現ETH價太高,同作為service要平靚正的要求相違背,如果不解決油錢太貴的問題,遲早會有更便宜的代替品。所以ETH幣大升,含有一個內在盾矛。

Binance幣安是全球最大crypto exchange,自己出了隻BNB幣,可以用來付交易費用,但係主要功用係Binance嘅dividend,每季Binance都會以利潤20%回購消毀BNB,減少供應幣價升值。買BND其實同買COIN股票差不多,都係睇下你信唔信的過間公司。不過我總是懷疑Binance背後是紅色資本,原本是中國公司,前後搬了好幾次總部避法規,現在落腳歐洲小國稅務天堂馬爾他。很難預測Binance的未來,早兩年被人hack盜幣冇事,抄ETH整山寨smart contract又有人落搭,現在比美國IRS查洗黑錢,可能罰少少錢又冇事呢。畢竟全球最大兩間加密貨幣交易所,Binance同火幣都係中國公司,有中國共產黨在背後撐腰,身負取代美元國際儲備地位的神聖任務。如果西方沒落中國崛起,Binance取代SWIFT都有可能。

一個Tether幣對一美元,永遠不會升值。長揸只有風險沒有回報,因為謠傳Tether沒有足夠的美元儲備也有一段時間,一擠提就爆煲血本無歸。一般散戶不會把錢長泊在Tether,只是炒出炒入或轉美元的中間站。Tether可以放入liquidity彩池收利息,最高有12%利息,即係放unsecure loan,完全講開信字,相信佢會還錢,唔會走佬走數。玩得crypto嘅人,預了大上大落,會甘心只有12%的回報嗎?所以我又唔係好明個value proposition。

XRP原本打算做crypto版的Western Union做外匯生意,現在母公司Ripple比SEC告緊周身蟻,擺明要挑戰SWIFT的江湖地位,SWIFT仍美國的金融武器獨市生意,關乎國家安全怎可能放過Ripple。再現XRP嘅不decentralize亦不流通,貨源歸邊在Ripple手上,炒起咗都只會pump and dumb益莊家。

UNI我反而有點興趣,UNI幣本身完全沒有價值,只有投票Uniswap Protocol的用途,等於Uniswap的股票。Uniswap是ETH創辨人Vitalik Buterin全力推動的decentralized exchange,有沒有可能與Binance或Coinbase那些傳統交易所爭一日之雄。對於Automated Market Maker我介乎看懂與不懂之間,也許這個DeFi金融實驗最終會失敗,但有著完全的顛覆現有制度的可能性,同當年第一次看Bitcoin份white paper的震憾。MKR係DAI嘅governace coin,如果DAI取代USDT成為default stable coin,MKR有可能水脹船高。

我好老實講我睇唔明Polkadot同Internet Computer係乜。感覺上兩者的用途有些相似,但Polkadot就好technical好深,但ICP就連過名都好似明昆人咁。睇唔明嘅野,都係暫時唔好掂。最後那些山寨幣,BCH,ETC,SUSHI,CAKE等等,我認為都係唔好掂。山寨幣走了入進化的死胡同,長遠是死路一條。加密貨幣的本質不是條chain,其本是個protocol,誰主宰protocl主宰一切,可以把你的賬戶歸零也可以。現在加密貨幣還是新生期,protocol必需要演化得很快,去修正問題和增加功能來搶佔市場。

我不是crypto expert,萃純睇完網上資料,想到什麼便寫下來。幾年後重看我今天的預測,看看估錯多少應該會好好笑。

Original link: 哲子戲 Philosophist’s Camp

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论