IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

貼地中產的離地德國(二)

大家有冇讀歷史?仲記唔記得希特拉點死?歐戰戰敗喺柏林地下室自殺?

錯。

佢係因為cut唔到有線,俾畸寶啲CS監生激鳩死㗎!

希特拉cut唔到有線當然係個爛笑話。但係,如果希特拉佢老人家仲健在,仲住喺德國,你估佢cut唔cut到,德國公用事業嘅合約呢?

德國嘅公用事業,特別係電力同電訊,都係行合約制嘅。同香港唔同嘅係,德國嘅電力公司,唔需要跟區域去被捆綁。亦即係話,假設我住喺九龍城,只要我想,我可以幫襯港燈,唔一定要跟死中電。

德國有唔少電力公司。喺Regensburg,一般嚟講都係幫襯E.on、REWAG、RWE、Yello Strom呢幾間。

唔同嘅電力公司之間嘅競爭都幾激烈,但唔代表有人會玩割喉戰。德國電力公司之間嘅差價其實唔大,因為發電成本高。咁你會問,既然分別唔大,咁點解要轉公司呢?

答案係:Bundle。

德國電力公司,最好亦係最老撚土嘅生意模式,就係行套餐制。所謂套餐,即係一個價錢,包幾多度電,之後每度電點計,同埋每年交幾多個月電費。一般嚟講,係交十一個月,然後一個月免費。

不過我哋今年嘅新合約就連呢樣都取消埋,硬食十二個月。

每一間電力公司,都有佢嘅一套基本計費模式。簡單嚟講,就係睇你住嘅地區,再睇你嘅家庭人口,例如二人家庭,佢就預算你每年嘅耗電量大約2500kWh ,超出2500kWh嘅就喺年尾補錢。

E.on嘅2500kWh套餐,以我住呢個鎮嚟計,連新用戶優惠,每年609.44 €,即係頭一年每個月50.79 €;優惠完結後每月67.04 €。留意返,如果你係經常煮飯煲湯的話,2500kWh係唔夠嘅。我哋兩個,喺過去七八年,每年用量都係3000kWh。

至於每度電幾錢呢,就視乎你用咩電。冇指定嘅就平啲,指定要用再生能源嘅就貴啲。

「咁點老撚土呢?」

電力合約,正常每年檢討一次,即係每年十二月,你就會收到電力公司嘅statement,話你聽用咗幾多電,要補幾多錢,同埋下年個套餐點計。

我哋頭一年住喺downtown Regensburg,因為上手租客好少用電,而我哋新嚟唔識規矩,戇鳩鳩咁接咗上手嘅合約,冇按我哋嘅家庭人口開一份新合約;所以我哋個套餐係每兩個月25歐。好平呀可?

因為額外費用冇包熱水,屋企裏面有個大型熱水爐(香港用開嗰隻德國寶嘅儲水量,你凍到肺炎都未到聖誕);再加上電力煮食,我老婆又鍾意煲湯,結果每個月都用到凸晒,最慘係唔到年尾都唔知。

到十二月,我哋收到份statement,嚇到下巴跌落地。我哋要一次過補成千歐電費之餘,下年度嘅套餐,要成百歐一個月。

年尾流流無啦啦要我跌成千歐,嗰陣仲係十算,老唔老撚土?

呢啲就係德國著名嘅「Shocking Bill」。

「俾唔起咁點呀?我實有幾千歐擺喺度等你攞㗎?」

德國唔係香港,呢啲位好多時都有偈傾。只要你帶埋你嘅Shocking Bill去到電力公司嘅credit department,佢哋就會俾個分期你,一般都係一年攤還。亦即係話,你喺之後嗰年,除咗每個月嘅電費外,仲要另外俾錢,還埋上年嘅Shocking Bill。

要轉電力公司,就算你係希特拉都好,要合約完結前三個月通知,係書面同知,一係寄信,一係fax(香港仲有冇人用?);email恕不接受。

想喺合約生效期間轉公司?唔好意思,希特拉都轉唔到。除非你搬咗去,你用開嗰間電力公司唔覆蓋嘅地區。

講咁耐,咁德國電費有幾貴呢?

根據CLEW(The Clean Energy Wire)嘅報告,喺2018年頭,德國家庭大約平均俾緊0.2942歐元一度電,以今日牌價9.6算計大約兩個八毫二港紙。

呢個亦都係點解成個德國都冇冷氣嘅原因:冷氣你買得起,電費你俾唔起。亦因為電費咁貴,所以當德國人唔用某件電器嗰陣,係會連插蘇都掹埋;因為就算齋插唔開,其實都會耗電;小數怕長計。

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论