IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

紅歌唔紅人

歌,你好可能聽過;人,你未必知係邊個。

上星期寫完篇《那些年,我追捧過而又唔紅嘅歌星》之後,覺得意猶未盡,於是決定今個星期冧莊;不過唔係寫人,係寫歌。

一講到「紅歌唔紅人」,我腦海第一個彈出嚟嘅係梁漢文。但係呢篇文我冇寫佢,因為首歌比佢紅、個人比佢更加唔紅嘅,大有人在。

「紅歌唔紅人」無論以任何娛樂公式嚟計算,都係一個undesirable outcome。一來,咁即係話呢個project嘅投資有一半泡咗湯;二來,下次你仍然要繼續由零開始咁宣傳佢下一隻新碟,如果仲有下次的話。

每個人心目中,都可能會有一個playlist,裏面有好多其他人未必會視為至寶嘅歌;呢個係我個playlist。


《告別Barcelona》 — Fundamental

留意返,首歌唔係哥迪奧拿或者恩尼斯達嘅作品。

喺上世紀八十年代末期,香港曾經興起過一陣「夾band熱潮」。呢次唔係第一次嘅夾band熱,但好可能係最後一次。呢段短暫band sound嘅時期,應該係過去卅年,香港樂壇最精彩嘅時期。

點解精彩?因為絕大部份嘅band sound,都係原創歌曲。

八十年代嘅香港流行樂壇,基本上係俾日本壟斷嘅。張國榮、譚詠麟、梅艷芳呢三個big 3好大部份嘅主打歌,都係改編自日本流行曲。安全地帶、山口百惠、澤田研二、谷村新司、西城秀樹、德永英明之類;you name it。

可以話,喺香港除咗「輝黃」同埋盧冠庭,基本上冇乜人作曲(其實有,數量亦都唔算少,不過唔係呢篇文嘅主題)。

Band sound嘅興起,同時亦都帶嚟另一個好重要嘅產物:唱作人。夾band嘅熱潮來了又去,但係本地原創歌曲、唱作人就繼續喺香港生存落去。

鍾意《告別Barcelona》嘅其中一個原因,係因為佢嘅曲風 — 自八十年代中期開始,日式techno音樂喺香港,由hit一直去到接近泛濫。呢首歌所模仿嘅Flamingo風格正好係可以「沖淡一吓」嘅新嘗試。

熱唇裏 為著我咬花
舞著腰 為令我火化
動人處 汗如因我下
誰要這一刻告別Barcelona

份詞其實係講爭女嘅,雖然一首講外地一首講本地,但係同後來太極嘅《Crystal》異曲同功;不過,呢首歌啲詞就真係有啲牽強:「舞著腰 為令我火化」,好哥連臣角feel……

Fundamental呢隊樂隊亦都喺1990年解散。如今亦然活躍喺樂壇嘅,得返陳光榮一個。

《昨夜的渡輪上》 — 李炳文

莫講話你哋一頭煙,連我都唔係好知李炳文係邊位。

但係《昨夜的渡輪上》呢首歌,嗰個年代嘅𡃁仔,應該冇乜邊個唔識唱。差佬𢭃嗰陣問你識唔識,如果你答唔識,基本上可以即時遣返大陸。

夜渡欄河再倚 北風我迎頭再遇
動盪如這海 城在兩岸凝神對視
霓虹伴著舞姿 當酒醉如同不知
日後望這方 醉中一切無從抓住
渡輪上 懷念你說生如戰士
披戰衣 滿載清醒再次開始
莫問豪情似痴 今天醉倒狂笑易
夜盡露曙光 甦醒何妨從頭開始

純民歌嘅風格、編曲、配樂同埋歌詞;有時候,啲嘢簡簡單單就已經可以吸引到人嘅注意。

後來,劉華翻唱過一個比較man嘅版本;至於邊個版本好啲,就真係見人見智喇。

《也許不易》 — 李健達

就咁講《也許不易》呢個歌名,大家可能都仲要諗一諗;但係如果我講《阿郎的故事》嘅片尾曲、如果你係七十後或以上都唔識的話,又係要即時遣返嘅。

阿郎喺澳門格蘭披治電單車賽最後一圈嘅賽事裏面,喺出水塘彎嗰陣炒咗,佢負傷強行重新開車比賽,最後嬴埋;但係衝線後連人帶車炒埋防撞欄著火。老婆同仔就算衝出去跑道想去營救,都只能夠睇住阿郎喺爆炸中喪生。

呢段戲,試問當日令到幾許「男子漢大丈夫」喺戲院喊到劏豬咁出返嚟。

《也許不易》呢首歌就係最後呢段戲嘅配樂。就算唔講戲,首歌嘅歌詞都夠晒sad:

從遠處聽見歎息的詩 在呼喚著舊日名字
從遠處看見某個影子 在掛念著落日情義
揮不去抑鬱別離亂緒 力掩飾當中傷心的故事
思憶中彷彿早已失去 昨天的愛孤單一生又再開始
塵世裏至愛沒法相依 就算活著亦無意義
人遠去破碎是她的心 靜悄地在滴著情淚
驅不散空虛是誰後悔 但急風早吹乾她的眼淚
心飛絮今天雖再相見 但往日情隨著落日已消失去
哭泣灑淚 洗不去當天忘情的罪
擁抱著兒子 又再想起悲痛心事
空虛失落 傾出我一生情和義
撕破的前事 也許修補恐怕不易

慢歌快詞,典型嘅80s作品(譚詠麟最多「慢歌快詞」呢家嘢)。套戲同首歌,就算到現在,都間中仲有人會提吓;但係李健達,能夠搵到佢嘅近況嘅clippings,就只有「影音使團」。

喺香港,想靠一曲成名,真係也許不易。

《留給最愛的說話》 — 張麗瑾、鄭丹瑞(獨白)

上一篇文,介紹過蔡立兒嘅《絕戀》。今次呢首《留給最愛的說話》,亦都係同類嘅歌曲 — 都唔知幾多女,當年聽完呢首歌之後,恨不得自己條仔即刻撞車死,等自己有得慘豬一吓。

喺八九十年代拍拖,你死幾次都未到Y2K。《鐵達尼號》急凍你咪算仁慈囉!

呢首歌比 《絕戀》更「毒」,因為填詞嘅小美仲慌死你哋get唔到,再加多段獨白落去,等大家一次過喊過夠。

(終於我鼓起咗最大嘅勇氣 約你出嚟
因為 我想面對住你 講出我心裏面想講咗好耐嘅說話
可惜 嗰個落雨嘅晚上 嗰條濕滑嘅公路
嗰個粗心大意嘅司機 令我唔可以趕到嚟呢間咖啡室
親口對你講一句「我愛你」)
垂著無言倦眼心 只想你可能仍再返
(你攰喇 瞓啦 唔好再想住我)
想你從無改變 再渡這一晚
(我永遠永遠都唔會再返嚟 妳一定要嘗試習慣 渡過每一個孤獨嘅夜晚)
不懂如何習慣 驅走心裏苦雖然短暫
當你(我)長離此間便告別浪漫

歌詞獨白缺一不可,要兩者加埋先有催淚嘅功效。後來,張柏芝翻唱過呢首歌。至於邊個版本好聽啲,都係嗰句:信你自己對耳。

張麗瑾嚴格嚟講唔算歌星,佢係DJ出身。呢首歌之後,都比較少聽到有關佢嘅嘢。我知道嘅係,佢喺九十年代尾,曾經以mature student嘅身份,入讀港大嘅日本研究學系 —我知道, 因為佢係我ex嘅同學。

《絕》 — 高雪嵐(傅珮嘉)

咁多首「紅歌唔紅人」嘅作品當中,《絕》算係比較新嘅(但都有廿年喇)。點解我冇乜點提近年嘅作品?因為近年嘅作品,係「歌同人都唔紅」,屬於另外一個題目,所以今日唔講住。

呢首歌有幾絕?就係絕到我同N個朋友去唱K都一定唱、但係好多friend子連邊個歌手唱都唔知。

「阿邊個邊個,幫我插首《絕》吖!」
「《絕》邊個唱㗎?」
「高乜鬼嘢呀嗰個……你查歌名咪得囉!一字歌好易搵啫!」

就係咁,高雪嵐又好,傅珮嘉都好,統稱「嗰個邊個囉」。

還不夠絕望
尚可更絕望
留給我日後用來形容前面境況
能夠這樣
謝謝你幫忙
將僅有願望都風光殮葬

尚可更絕望嘅係,傅珮嘉咁多年來,其實都寫過唔少歌,點都叫做有啲才華。但係講咗廿年,講嚟講去,啲人識嘅,都係得《絕》。

《天若有情》 — 袁鳳瑛

我係講緊首歌,唔係講緊套戲。但其實有分別咩?《天若有情》套戲同首歌,基本上都混然一體咁滯。

喺八九十年代長大嘅𡃁仔,有邊個未扮過「華弟」㗎?據聞Frau Winnie當年嘅男朋友都係好此道之人。留意返:我冇扮過,我有深度好多,一嚟就Kurt Cobain。所以我係老公,佢係ex;呢啲叫做「型在起跑線」,冇得恨。

只求望一望
讓愛火永遠的高燒
青春請你歸來
再伴我一會

呢幾句歌詞,再加埋劉華嗰身牛仔褸牛仔褲嘅古惑仔做型,係當年「出嚟襯」必備嘅裝束;當年差佬𢭃身份證真係慳返好多時間:見到呢個款,搨咗入臭格先慢慢𢭃都唔會錯得去邊。

講返袁鳳瑛,其實佢又係一個典型嘅樂壇犧牲品。唱功、聲線都唔差,但係唔夠靚女。唔知從幾時開始,唱唔唱得要睇樣嘅,唱得冇樣一樣冇得撈。其實,我哋嘅膚淺,係跨世代嘅事情;所以,唔好淨係話「而家啲𡃁仔𡃁妹冇深度兼冇taste」,我哋當年都唔好得好多。

呢首《天若有情》,其實有兩個版本嘅,兩個都係袁鳳瑛唱。一個連埋Beyond《灰色軌跡》、《未曾後悔》等等嘅歌、收錄喺《天若有情》嘅OST;另一個係後來再翻錄嘅版本,配樂加入咗中樂,編曲亦有所不同。我自己就比較鍾意OST嗰個版本。

要講「紅歌唔紅人」,我冇可能唔提老母 — 我意思係,我唔可能唔講,韓國朴完奎嘅《 천년의 사랑 》(千年之愛)。

其實我唔係冇講過,連文都寫埋(有埋link㗎喇,邊敢勞煩各位大爺去我個front page度搵),不過啲claps仲絕過傅珮嘉嘅《絕》,好似連二百都冇。講到尾,呢個世界都係要人云亦云先搵到食,懶另類寫啲人哋唔多識嘅嘢,「爬逆水扮清高,收場就係揸兜。」

簡單講兩句:韓國歌手朴完奎喺1999年推出新歌《千年之愛》。呢首歌史無前例咁受歡迎,電台、電視台、卡拉OK、酒吧、以至任何公眾場所都日播夜播。大眾對呢首個嘅喜愛程度,日後嘅所有K-pop都超越唔到。

然而,朴完奎冇因為呢首歌而走紅,因為無論日後佢出咩碟、去邊度演唱,大家所記得、或者要求佢唱嘅,都係《千年之愛》。呢首歌之後曾經幾度被其他歌手改編翻唱,就連台灣嘅「信樂團」都改咗個爛版本;但係朴完奎亦冇因為咁而獲得任何利益。

原因係,當年佢唱呢首歌嗰陣,由於係初出道,所以同唱片公司簽下非常苛刻嘅合約,唱片公司據聞只係俾過十萬圜佢(約申港幣七百),而歌曲嘅版權就歸唱片公司所有,版稅方面朴完奎亦不獲分毫。

佢後來喺一個訪問中甚至慨嘆過,《千年之愛》嘅走紅,幾乎害佢一世。
CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论