IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

Medium週年誌

一切從無心插柳開始

一年前(2017)嘅十一月六日。

按:本文最初推出日期為2018年11月。

不經不覺咁又一年。

寫乜都好,我最估唔到嘅,係我竟然可以捱到一年,而你哋又頂得住我一年;呢啲就真係奇蹟喇!有睇過我之前嗰篇《Blog嘢》嘅都知,我係起晒躲嘅票房毒藥嚟㗎!

(原本條題我想寫「感謝祭」,但係驚大家除定褲原來冇嘢丁,冬天冇著褲冷親就唔好啦。)

Blog嘢

由一個每篇文都係得個位數hit rate嘅十九作者,一年內變成有1.2k follower嘅十九作者;坦白講,我自己就收晒貨㗎喇。

最初嚟Medium,真係完全無心插柳 — 如果我冇記錯,應該係一篇喺FB嘅轉貼引咗我過嚟嘅。喺毫無寄望嘅情況下開咗個account,然後開始寫嘢 — 我嘅第一個短篇系列《寫字》

呢一年,話長唔長,話短唔短;既有好多新讀者加入我嘅圈子,亦有捧開場嘅讀者唔再睇我嘅小說。但點都好,總算係一場緣份。

點解寫啲小說類文章?因為我唔想日日諗新題目。有樣嘢一直冇變嘅,就係我好怕諗題目。之前做記者,每個星期三要諗一個新題目,仲要搶住喺其他同事出聲前開口,否則人哋講咗先我喊都無謂。呢啲日子我過到怕晒。

喺1995年,影星Uma Thurman著咗一條Prada嘅Lavender Dress出席奧斯卡頒獎禮;翌日,Uma Thurman同呢條Prada裙佔據咗所有娛樂版嘅頭條,冇人再記得邊個攞咗最佳女主角。呢條裙除咗永遠改變咗所謂嘅「紅地氈時裝生態」之外,仲打開咗Prada嘅時裝王國之路。連Miuccia Prada都承認,呢條裙係佢嘅「million-dollars-dress」。

《當首爾仍是叫漢城的那些年》就係我嘅million-dollars-dress。

Prada “Lavender Oscar Dress”.

我寫嘢當然賺唔到咁多錢啦,但係《漢城》的確係好多讀者開始認識我嘅一道門。同時地,我終於知道,原來我都識寫小說嘅。在此之前,我真係諗都冇諗過 — 文筆係其一,恆心係其二。歷時九個月嘅寫作時間,少啲恆心都唔掂;而呢樣嘢從來都唔係我嘅強項。

早幾日,我去心理醫生度覆診。當佢知道,我寫緊我嘅第二部小說嗰陣,佢問我:「有冇諗過,寫小說係Chloe留俾你嘅一份禮物?」

如果係咁,呢份可能係Chloe送俾我最珍貴嘅禮物。


一年,做足一年會員,都係時候講吓Medium呢個寫作平台。

對於我嚟講,Medium呢個平台,真係冇乜好抱怨。

講真,要怨嘅其實真係有好多嘢怨。成日唔係壞呢樣就係壞嗰樣係其一,歧視英文以外嘅語言係其二。

一個寫作平台,provide埋方便嘅寫作工具、統計數字、publication可以將唔同作者嘅作品集合、最重要係,佢仲provide埋讀者;都係講緊每個月五鎂,唔介意睇少啲的話,做個免費會員亦得。講真,去邊搵吖!

唔明點解我咁滿意?你去買個domain起個blog,然後湊到佢有人流有收入嚟睇吓囉— 唔使多,每日三四百hit rate、每個月三四百鎂收入就夠。你試完達標後,再嚟同我講吓,Medium好唔好、係咪易好多。

其他平台唔係冇試過,我喺「鏡文學」都有推過《漢城》;不過,推到第四集就連account都delete埋。

呢個世界上,要搵嘢嚟屌,好多嘢都有得屌。Medium同任何其他網媒或者寫作平台一樣,都有好多不足;我亦都試過唔只一次出文「求救」。但係好似某KOL咁,一嚟到就燒人數簿,咁又係唔係解決方法呢?屌完人,你咪又繼續死死地氣咁喺度寫文、月尾等Stripe通知你條數幾時過。

話時話,Stripe過數有時又真係幾慢吓,一條數過德國銀行account,要成個星期。如果Medium可以用PayPal就好喇。

都係嗰句,改善空間多的是,但我仍然感激目前佢哋所提供嘅嘢。

喺Medium嘅世界,我諗,我算係識做人嘅一個 — 起碼,我睇完任何文章之後,拍掌聲一定唔會缺少。但係,有一種文章係例外嘅,除非我好唔小心咁拍咗;否則,我一定唔會俾clap。

嗰啲就係非付費會員嘅收費文章(有星文章)。

Medium有個智障級嘅設計,就係非付費會員都可以出收費文章、賺取稿費。「Being a Medium member doesn’t influence how any work is published or featured through the Partner Program.」一睇就知,要有返咁上下左膠,先可以諗啲咁大愛兼冇腦嘅嘢。唔使付出就有收獲(唔好同我講寫作係付出,你唔寫作又點喺Medium出文呀?),典型左膠教新移民攞綜援嘅思想。

你可以話,人哋未必係諗住賺錢,只係唔想篇文blah blah blah(下刪三百至三萬字不等),你唔可以以小人之心度君子之腹。

你點諗你嘅事,我喺呢個位就得一把呎:如果我咁都肯clap的話,咁我就對唔住其他同樣努力寫文、但係有俾月費嘅會員作者。因為你冇俾錢、但同樣喺呢個pool度收稿費,呢一層無論你有幾冠冕堂皇嘅道理,我都唔會接受。

五蚊美金一個月攞你條命咩?!人哋讀緊書嘅都死慳死抵俾會費啦,做人唔好咁撚cheap好唔撚好?!


講完Medium,講讀者;之前成日多謝大家、好日都唔會喺呢度得罪人,今次一次過得罪返夠本XD。

首先,要香港人俾like或者拍手真係好難。好多時我嘅感覺係:究竟我係寫緊文,定係乞緊clap?你哋把呎使唔使放到咁高呀?我明,俾clap係講心意,人哋欣賞我嘅嘢就自然會俾多啲clap;香港人好鍾意將個天秤放喺人哋個頭頂上(係人哋,自己唔算),然後同人玩「公道」、「公平」。

拍手又唔使你俾錢,唔好同我講會費囉,你交會費都唔會淨係為咗睇我啦!小小動作就可以回報一吓喺度賣緊腦汁嘅作者,點解連做小小「好心」都咁拘泥?

「挑!你又唔係村上春樹,憑乜要我俾clap你呀?」冇人真係夠膽咁同我講嘢,但我真心相信好多人會咁諗。呢個世界就只係得名作家會寫嘢,其他的嗰啲「我肯望一眼已經算好俾面你」。

我見過有讀者,睇晒我七十三篇《漢城》連後記,每 — 篇 — 1 — 個 — clap — !七十七篇文、廿一萬五千幾字、七十七個clap,平均每二千七百九十二個字先值一個clap;美國啲黑奴摘棉花嘅人工應該高過我。

不過,呢位讀者已經算好人,起碼佢都有放低個clap,都係一種鼓勵。更多嘅係睇完就算(現實生活中嘅朋友最多係咁),好似FB或者WhatsApp啲已讀不回咁。最經典嘅係,喺《漢城》結局篇連載期間,某讀者突然喺某篇當中開我拖,話我同Colette對金先生嘅「起底」係「欺壓南韓人民」。

我唔只一次講過(未必喺呢度),我唔鍾意同人網上罵戰,一來浪費我嘅時間,二來我唔鍾意幫人教仔;所以我都係善意提醒佢夠鐘食藥/覆診、然後block咗佢算數。後尾心血來潮一睇,原來我呢位「忠實讀者」(佢應該一直有追開),睇咗我六十幾七十篇文,連一個clap都未俾過!最「關照」嘅一次就係highlight咗其中一句;我心中即時講咗句:「多撚謝晒!」

寫得好就當冇事發生,寫得唔好就當場屌鳩我(完全唔理會我喺咩環境寫緊個咩故事);你家陣當我係香港政府咩!多幾個呢啲咁關照嘅讀者,我寧願下半世喺地盤撈散都唔想揸筆搵食。

喺心情好嘅時候,我會一笑置之;喺心情唔好嘅時候,我會衷心希望,呢啲人下次做appraisal嗰陣,遇返個同佢哋一模一樣嘅reviewer。

咁又唔係個個讀者都咁西嘅,我係一個好幸運嘅作者,我喺呢度大部份嘅讀者,其實都待我不薄。好多長期捧場嘅讀者,對我嘅clap都從不吝嗇,仲會留言同我交流,亦有鼓勵。正如上文所講,負面嘅嘢知道就算,唔好太上心;你哋對我咁好呢啲正面嘅嘢,就要常在心。唔係你哋呢一年以來嘅支持,我唔可能撐到而家。大恩不言謝,在心中。


然後,我想輕輕咁講吓LikeCoin。

首先,我真係覺得,呢個係brilliant idea。作者根據文章嘅受歡迎程度獲得一啲有真正價值嘅clap,方向絕對正確。Cryptocurrency其實應該係咁樣生產,唔可以淨係俾啲挖礦機惡晒。


問題係,現在之所以我哋能夠不斷賺LikeCoin,全因為LikeCoin Foundation不斷浪接浪咁搞event,日日派LikeCoin。咁之後點呢?如果我哋真係要坐定定咁等有關機構去搞event派LikeCoin,咁其實好被動喎!如果有朝一日佢哋派晒手頭上嘅錢或者LikeCoin,咁點算?如果有朝一日佢哋唔再搞event咁又點算?

我呢兩個可能係好白痴嘅問題,但亦都係好正路嘅諗法,有冇LikeCoin嘅同事可以答吓我?

第二樣,就係LikeCoin嘅價值。

我諗,上面幅圖都已經講晒我想講嘅問題:LikeCoin個跌幅好驚人囉!之前一個super like,個app suggest USD 0.25嘅like數係四十幾五十個,而家去到八九十個甚至近百個!好老實講,如果真係寫字搵食嘅作者,對住呢個波幅,點開飯?

睇嚟,「化讚為賞」呢條路仲有排先成型喎。

不過,都歡迎大家繼續派LikeCoin俾我嘅:

可能有讀者或者新加入嘅朋友會問:喺Medium寫作,點樣可以增加文章嘅瀏覽量呢?

其實好簡單,我嘅方法唔單止喺Medium行得通,喺其他social media都一樣行得通:你寫錯嘢就得㗎喇!

喺我哋嘅互聯網世界,不論中西,想多人睇你篇文,你寫錯嘢就得。小則錯白字,大則錯內文錯概念錯理論,甚至quote錯嘢;咁你啲CD-ROM讀者就會喺暗角跳出嚟,糾正你嘅錯誤,甚至屌鳩你,然後瘋傳。

有時甚至唔使真係錯,你解釋得唔夠「清楚」,就已經會有人出嚟挑你機,一係話你「講漏咗」、「唔記得講」,一係直接幫你講埋你冇諗住講嘅嘢;幾撚博學呀。如果我將冇乜點clap、淨係會highlight我寫白字嘅數字post出嚟的話,you will be amazed, my friend!

總之,想出位,文章寫得唔好唔緊要,一定要寫得夠錯。

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论