IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

Internet Assessor — 仆街科網公司嘅陰暗面

「所有員工生來平等,但有些員工比其他員工更平等」

首先,呢篇文真係好多頭盔要帶,因為我真係違反緊某啲合約精神 — 我的確係同人哋簽咗NDA嘅。

我選擇照寫,純粹係因為唔順氣,同埋唔鍾意呢啲公司成日扮撚晒關愛社群,實則上同歷史上嘅奴隸主冇乜分別,只不過係假手於他人咁解;自己就繼續扮高尚。呢個世界上,我唔憎你奸,我唔憎你滑,但我最憎偽君子。

但係憎還憎,我冇必要為咗揭一啲已經有人揭露過嘅嘢而去犯險。所以,任何機構、職稱之類能夠鑑別身份嘅嘢,一律唔出真名;你估到就估,估唔到都冇辦法。

然後都係老規矩:而家係我講故仔,如果你聽到另外嘅case同我唔同,亦屬正常,因為人人都有唔同嘅遭遇;但唔好挑我機,我亦唔會講漏咗、唔記得講,只會選擇性唔講。

呀,長文喎;乜我試過有文唔長嘅咩?


作為一個翻譯嘅freelancer,喺網上面搜尋新合作機會經已成為日常嘅動作。某日,我有掛開勾接job、號稱全球最大嘅翻譯agency send咗一個「請人」嘅email俾我。

佢哋想搵一班「Internet Assessor」,要喺德國住滿三年、識英文同德文、對本地歷史文化有基本認識、有一部用得嘅Andriod手機、同埋屋企可以上網。工作係負責「website, ad and related evaluation」,每星期需要commit二十個鐘,時新約13.5歐元。佢仲講明,初期嘅培訓時間同閱讀文件時間可以計返時薪。

(按:同美國嘅case最唔同嘅一點,就係我哋德國嘅assessor,睇文件同training係有錢收嘅;不過講真,冇錢收的話,德國應該唔會有人刮佢。)

13.5歐一個鐘,每星期20個鐘,即係話,每個月大約有1080歐元嘅收入。一千歐喺我住嘅地方可以做啲乜?我哋每星期嘅伙食,兩人兩貓大約180歐,已經大魚大肉;呢一千零歐嘅吸引力可想而知。我唔使考慮太耐,就apply咗個job。

大約兩個星期後,我就收到佢哋取錄嘅通知。淨低嘅手續,就係喺佢哋個platform度開account,同埋開一個只能用嚟做呢個job嘅email,連格式都要指定,如:carrie.lam.777@xmail.com;至於點解要咁做就永遠是個謎。

然後,我就根據佢哋俾我個條link,download咗一份一百六十幾頁嘅guideline。呢個時候,翻譯公司背後嘅「big brother」、呢壇嘢嘅真正僱主終於現身;佢就係某搜尋引擎公司,成個job都係佢嘅SEO一部份。

由於翻譯公司表明,我可以慢慢咁細閱呢份文件,所以我log左佢六個鐘。睇完文件,就會有個廿條問題嘅「考試」,完成考試後就可以正式展開training。

其實所謂嘅training,同正式落場做嘢,基本上冇咩分別。就算到今時今日,我睇咗N多有關文獻,我都唔知道,究竟當日我做training嘅成果,佢哋有冇攞嚟用。

咁究竟,做internet assessor要做啲乜嘅呢?

如果要完全兼詳盡咁解答晒呢個問題,我其實可以寫一隻同《漢城》咁上下長嘅小說。簡單啲講,當你每日login入去個rating系統度,佢就會有幾十種唔同嘅rating task隨機咁派俾你。由於真係有幾十種、甚至過百種唔同嘅task,所以就算我前後做過相同嘅assessor兩次(我知每人只能做一次,聽故唔好駁故,睇落去你就明),但我都未能完全做過晒所有task。

係咁𠵱舉個例(因為做咩task同本文有關但唔係主菜):最常見嘅task,係Landing Page Evaluation(LPE)。Assessor首先會睇到一個search keyword,然後有一個有關嘅ad,assessor要評估個ad嘅url同description同個keyword究竟有幾related(0–100%分四段,每段25%);然後就會進入evaluation嘅第二部份。

第二部份係進入個ad嘅landing page,即係click個ad之後會轉你去嗰個page。assessor同樣要評估呢個landing page同個keyword究竟有幾令人滿意(仍然係0–100%四段,每段25%)。

成個evaluation中,第一部份係比較直接嘅,你睇個ad嘅keyword,同個search keyword有冇關係,譬如我個search keyword係「車」,個ad係一個二手車網站,咁兩者係好related嘅。如果我個search keyword係「車」,個ad係個賣汽車配件嘅網站,咁就一半半。如果我個search keyword係「車」,個ad係講「車震」嘅,咁就只會係少少滿意甚至唔滿意。如果我個search keyword係「車」,但個ad係個模型車廣告,咁呢個就屬於「Secondary interpretation」,你要report俾administrator知。

至於第二部份呢,就有啲「橋妙」喇。如果我個search keyword係「車」,個LP(Landing Page)係一個汽車買賣網站嘅嘅頁面,而裏面有價錢有得click-to-buy的話,咁喺冇進一步嘅資訊去indicate otherwise的話,呢個LP應該會令searcher好滿意。如果我個search keyword係「車」,個LP係一個汽車買賣嘅首頁,個searcher只要一click就可以去到click-to-buy頁面的話,咁都應該有75%滿意。

如果我個search keyword係「車」,個LP係一個汽車討論區的話,咁個searcher就只會有一半滿意,因為冇得click-to-buy,但仍然可能有二手車交易討論。如果我個search keyword係「車」,但個LP係一本汽車雜誌的話,咁個searcher就可能只有25%滿意,因為冇得click-to-buy之餘,仲未必有二手車嘅交易。

每一個task都有唔同嘅完成時間,上述嘅task嘅完成時間係兩分三十秒,有啲task由於複雜程度高,可能需要十分鐘以上(我做過最耐嘅task係八分鐘)。每個assessor每星期最多可以做二十小時;間中喺administrator嘅通知之下,可以做到廿五小時。

Assessor有問題的話,可以直接向IT公司提問。但係喺我嘅十個星期裏面,我每次嘅提問,得到嘅只有電腦嘅回複覆— 叫我睇user maunal之類;總之就唔會有真人覆你任何嘢。

做廿個鐘之後,每星期都要填time sheet;我未試過「篤鐘」,但呢啲有log嘅嘢,要真係好唔知死先會篤鐘囉。

喺你做task嘅同時,雲端伺服器一方面接收你嘅答案,另一方面分析你嘅答案。當你嘅答案同majority嘅答案有距離、並且到達一定百分比嘅時候,你會收到警告;如果情況持續的話,你會被即時解僱。咁究竟majority答緊啲乜呢?Sor9ry,佢哋唔會話你知。總之你keep到就繼續做,keep唔到就炒。當你被落鑊之後,你個account會被即時封鎖,你嘅任何解釋都唔會接受。

(非官方答案但親身經驗:如果你做嘅語言唔係英文,如:德文,但做做吓突然間出現唔係另外一類新task、但係係英文task的話,你就要小心;通常呢個情況表示,你好接近條「紅線」,再繼續「錯」落去的話,你就會出事。)

被解僱之後,該名「前員工」就會永 — 不 — 取 — 錄。

我第一次做咗六個星期就俾人兜,由於唔忿氣,於是用老婆名義再申請多一次,結果第二次仲衰,四個星期就收皮。

由於大部份嘅evaluation都係銷售主導嘅,即係話佢suppose你去search嘢,就一定係想買嘢;所以呢啲嘅所謂「評估」,係唔可以以常理去推論嘅(我去search車就一定要買車?我去睇吓新車唔得嘅?);故此,assessor嘅死亡率極高。翻譯公司三不五時就會email我哋,叫我哋refer人去做assessor;referral有獎金。

因為呢種internet assessor喺佢哋眼中,基本上唔係人;只係消耗品。


喺過去兩年,我做過上述嘅assessor兩次、同一集團嘅map assessor一次(更苛刻更tedious嘅工作)、某圖片social media嘅evaluator一次(現在進行式)、某「人工智能助理應用」嘅廣東話annotation一次;上述全部都係世界上數一數二嘅科網/科技公司、Nasdaq嘅重磅股。

呢啲公司,形象非常之好,往往都被認為係「良心企業」,啲office又靚又先進,仲有甚麼休憩區、又按摩椅又盛;啲員工個個笑口噬噬。總之,但凡有相關報導嗰日,你都可以喺FB見到朋友瘋傳,然後個個都留言,「如果我可以喺呢間度打工就好喇」。

呢啲公司嘅創辦人,一般都同「偉人」同級;雖然,部份創辦人都已經唔再喺同一公司擔任實務工作:有啲轉咗去賣馬桶同表演飲屎水,有啲甚至去咗賣咸鴨蛋,有啲就用盡方法去媚共,以便進入或重返中國市場爬糞。

過去兩年,我先後五次成為呢啲偉大企業嘅「員工」,但我連應有嘅福利都冇不特止,仲要擔驚受怕,因為佢炒我連通知期都唔使俾。我同喺呢啲公司返工嘅「笑口噬噬正式員工」一樣,都係幫呢啲公司做緊好重要嘅工作(你夠膽話同我講,SEO嘅數據分析唔重要?),但待遇卻有天淵之別,全因為佢哋搵咗啲「代理公司」幫佢哋做dirty job,請咗我哋呢班「下等員工」。

呢啲濕鳩龍頭IT公司就正好完美示範咗,乜撚嘢叫「偽君子」。

喺香港,或者我嘅感受會冇咁深,或者我未必可以講得咁口響;因為喺香港呢啲地方,就算你係幾咁outstanding嘅員工,要兜你出門口,除非你有合約限制;否則的話,都係補一個月水就乜都解決到。

但德國唔係香港。

喺德國,一但員工過咗試用期,你要炒佢仲難過登天。

話說我老婆公司有個好廢嘅同事,真係廢得好緊要,連基本份內嘢都做唔掂。老細們好憎佢,叫晒有關同事去搜集佢「失職」嘅證據,希望可以夠料砌佢「犯嚴重錯誤導致公司損失」。結果呢?兩年時間,Frau Winnie(廢人同事直屬上司)同佢嘅同事,都搵唔都合理而足夠炒佢嘅理由;最後廢人自己都聞到𤓓味,搵到新工之後自己辭職。

德國就係一個咁保障員工嘅國家。然而,呢啲偉大企業卻可以逃避/迴避所有本國以至歐盟法規,無視勞工法例嘅存在,甚至連所有嘅醫療保險、失業保險、護理保險、退休保險以至社會保障都唔使俾;利用離岸公司作屏障,公然「奴役」為佢哋付出嘅「員工」。

唔好同我講啲甚麼「食得咸魚抵得渴」、「冇人迫你去做」呢啲港豬歪理。如果你有留意一吓美國嘅有關報導,你就會知道,有好多人打呢啲全無保障嘅工嘅人,只係為世所迫 — 可能係殘障人士、可能係精神病康復者、可能係半工讀學生、可能係有子女要照顧嘅低收入家庭主婦。

你會唔會仲想同我講,呢啲都係「食得咸魚抵得渴」、弱勢社群就唔應該要求咁多?

更可悲嘅係,即使呢啲故事經已唔係新聞,但仍然有好多人要冒住下一分鐘就俾人即時解僱兼冇代通知金嘅「危險」,繼續為呢啲濕鳩公司做dirty job。點解?因為家家有本難念的經、因為要開飯、因為冇更好嘅選擇。

唯一嘅阿Q式精神勝利法,就係當呢啲公司喺EU區內舐嘢(e.g. 反壟斷、公平競爭法、GDPR之類)、俾人億億聲歐元咁罰嗰陣,當係出咗口氣。

然後,夜闌人靜時,繼續坐喺電腦前面,繼續做assessor;希望下一個收到嘅email,唔係解僱通知。

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论