IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

IF夜信( 사랑하다 밤편지 )KW50

上一封《夜信》,我同大家講咗一啲Black Friday同Cyber Monday嘅開心shopping經驗;今日,我就想分享一啲後續故事。

喺零售行業Sales and Marketing人員嘅行事曆入面,一年最重要嘅「跑數」日子當中,必定走唔甩Black Friday同Cyber Monday。喺呢個前後大約十至十四日嘅黃金銷售檔期中,大家都一定各出奇謀去「爆數」,如我之前嘅文章所提及嘅「Performance-led Data Driven Marketing」之類嘅campaign,都必定開足turbo,務求喺佳節前後跑條靚數、製造momentum進入聖誕檔期。

網上零售同實體零售最大嘅唔同,就係售後logistic。一般鋪面銷售,除非係大型家電之類要送貨嘅嘢,否則vendor唔需要擔心售後logistic嘅問題,真正「貴客自理」。但網上零售就唔同,網購過後,網店就要安排售後logistic。好似Black Friday同埋緊接其後嘅Cyber Monday嘅售後logistic,就為一眾歐美國家嘅貨運行業,製造咗個為期約一星期嘅Courier Bottleneck。

喺Cyber Monday之後嘅一個星期內,強如Amazon,銷售嘅lead time,由平時嘅24小時,變咗樽頸高峰期嘅72至96小時。喺呢個星期,德國嘅幾大最常用零售Courier:DHL、DPD(法國)同Hermes嘅速遞員都疲於奔命,之前甚至出現過速遞員過勞死亡事件;可見呢個Courier Bottleneck一啲都唔講得笑。

Black Friday嘅Courier Bottleneck其實只不過係個起點,真正恐怖嘅Courier Bottleneck,係聖誕。

除此之外,由於喺黃金銷售檔期、銷售人員求數心切,好多時都係賣咗先算,inventory嘅數字往往同前線嘅銷售額有出入。爆數過後,呢啲數字上嘅出入,就會變成「超賣」(Oversell)。期指超賣大家最多就係小心到期日嘅補貨平倉盤,網購超賣好多時就會因為冇貨交要取消訂單而得失客人。

我寫呢幾段嘢嘅原因,係我喺Black Friday買嘅嘢當中,就有一單爛尾、一單疑似爛尾。我喺Zalando買嘅G-Star RAW日本denim牛仔褲就喺等咗一個星期後,收到Zalando取消訂單嘅email。我買嘅Hadoro iPhone殼亦都由五至七日嘅lead time,變咗四個星期,最後有冇貨收都係未知之數。

所以,喺呢啲日子搶到筍貨都且慢高興,真係收到貨先算。今日(星期六)又有Air Jordan 11 Black/Red開賣,你哋搶到未?(我搶到,遲啲放閃。)


通告:

經過上年聖誕新年靜到連烏蠅都冇得我拍嘅慘況之後,今年本座決定食少多覺瞓,將會暫停於平安夜(24/12 Tue)同埋大除夕(31/12 Tue)推出《中環遊戲》,其他文章仍然維持有限度供應:即係視乎當時嘅情況而定,如無意外會出,如果銷情慘淡就慳返啖氣。


本週文章:

中環遊戲(47)身如柳絮

……究竟阿都嗰句「好朋友互相信任係理所當然,但係,有時候防人之心不可無……」,係咪講緊Cindy?如果唔係Cindy,咁又會係邊個?喺我同阿都嘅common acquaintance當中,又有邊個可以稱得上係我嘅「好朋友」……

中環遊戲(48)What happens in Vegas, stays in Vegas

……問題係,其實呢啲嘢,唔需要親身去Vegas,我喺香港都整到俾佢。佢哋如果真係咁想搵個跟班陪出陪入,我可以叫Jessica或者charlotte過嚟,其實作用一樣,毋須搵到我咁貴嘅人嚟陪笑……

隨想(2019/KW50)戰場上的快樂聖誕?

……唔關有冇忘記初衷事、唔關對唔對得住逝去嘅人事、唔關會唔會丟淡抗爭事(所以咪撚亂扣我帽子)。只係希望大家喺辛苦咗半年之後,可以唞返幾日,然後重新出發;就係幾日咁多……


《中環遊戲》係我第一輯完全放喺Medium收費牆之外嘅小說,供讀者文友免費閱讀。作為一個全職作者,我喺寫作上面嘅收入,就只靠LikeCoin嚟支持。所以,希望各位「讚賞公民」能夠喺上面嘅LikeCoin widget拍滿五拍,等我可以維持收入。未加入成為「讚賞公民」嘅朋友,可以喺呢度加入:https://liker.land/Civic?from=herrfung 。

另外,如果你加入得夠早夠快的話,我仲會私人回返第一個月嘅月費、港幣卅八蚊俾你。只要你喺加入之後,去呢度:https://civicliker.typeform.com/to/YjFjqT 填返啲資料俾「讚賞公民基金會」幫我過數俾你就得。名額有限,先到先得,送完即止。

P.S.: 最近有文友反映,用「IF」呢個名,好難search到我嘅文章。所以,建議大家使用我嘅domain name 「@herrfung」 去search,比較容易搵到我嘅文章。
CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论