IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

北角演義(結局篇)最終回

生逢敗地 發也虛花

當兩個人理念相差太遠嘅時候,分道揚鑣係自然不過嘅選擇;喺職場上亦然。當員工同公司嘅理念相悖,分開係唯一解決分歧嘅方法。

其實我同Richard、以至整間公司嘅理念完全唔同,處於對立狀態亦都好一段時間;甚至可以話,由開始到現在,我哋嘅立場,從來都未一致過。

如果,兩個人嘅相處,係靠容忍度去維持的話,咁分開亦都只係時間問題;呢個理論適用於任何人際關係。「西彥」有云:「My patience is wearing thin」;忍耐,係有個限度嘅。

要嚟嘅始終要嚟;我同 Richard,始終都有攤牌呢一日。


自從上次喺 email 度,好不留情面咁串咗 Ophelia 一嘢之後,雙方嘅交火暫停。我唔知道,呢啲係戰場上嘅短暫和平,定係 deafening silence;總之,佢兩個能夠煩少我一陣,都係件好事。

我當然唔會相信,就咁串佢一句就可以大走佢,呢個世界唔會有咁便宜嘅事;再爆鑊其實都只不過係時間問題。

喺真正嘅 D-day 來臨之前,好好準備自己係我唯一可以做嘅事情。所謂「準備自己」包括做好手頭上嘅工作 — 面對未知嘅挑釁,我唔可以俾任何工作上嘅瑕疵拖住我後腿、削弱我嘅 bargaining power。

埋首工作嘅同時,我亦都有細心留意周圍嘅環境,去收集「情報」。喺一個咁靜嘅 open office,要「收風」其實唔係咁難。最近一個星期,我就聽到不下一次,HR 同事同律師行嘅電話來往。一般嚟講,HR 甚少要 consult 律師,除非係複雜嘅人事問題。

喺呢間公司有資格有「複雜嘅人事問題」嘅人,就只有我同 Winnie,因為我哋兩個都涉及 buy-out 呢個動作。其他嘅人,無論係合約上定實際上,都已經俾佢食到死死實實,唔會有問題;最少唔係牽涉到律師樓嘅問題。

睇嚟,「決戰」嘅日子已經迫在眉睫。


十二月初,一個平靜嘅星期二早上。

今日,本來係一個值得高興嘅早上。

返到公司冇耐,我收到個 email,係一個公海 email,發信人係 S 記嘅 GM Alfred。喺 email 裏面,佢讚美今日喺《明日校園》嘅一篇八頁、有關 S 記嘅高科技校園項目嘅報導;該文章對S記呢個項目高度讚賞,認為係「香港未來 IT 校園嘅典範」。Alfred 好高興,並認為呢篇報導係「S 記 Academic Program 嘅公關團隊」努力工作嘅成果。

個報導係我一手一腳、由策劃到執行都係我自己一腳踢嘅「成果」;圍內知情嘅同事都紛紛過嚟「恭喜」我。

但係,大約十分鐘後,我哋收再到 Richard 嘅公海 email,都係盛讚我哋努力嘅成果;不過,佢喺 email 度寫住「Kudos to Ophelia!」

好,你啃得落、面皮夠厚又對得住良心嘅,你咪領功領到夠囉。

然後,我收到 Richard 嘅 MSN message:

「Alan, we should talk.」

睇嚟,決戰嘅日子就係今日。

「Sure, when?」我答佢。

「How about 3pm? Let’s go to have a coffee.」佢覆我。

啱嘅,無論係開片又好、處決都好,戰場同法場,都唔應該喺自己嘅地方。


下午三點,菜市口;唔係,係太古坊某 cafe。

Richard 揀咗個比較靜嘅位置;都好嘅,一陣有乜𠵱郁炒起上嚟,都冇咁尷尬。

「Alan,」Richard 開口先。「我諗我哋係時候要處理一吓我哋嘅分歧。」

「啱吖!」我答佢。「咁你想由幾時開始講起?」

「係啦,我哋嘅問題,都唔係今時今日嘅事喇……」佢嘆咗口氣。「其實,你識韓文係一件好事;但係,點解你唔話我知呢?」

「首先,你哋嚟得太急,我根本冇時候去 update 我個 CV;」我答佢。「第二,Yvonne 喺 interview 嗰陣都冇問過我,don’t ask don’t tell,我亦冇因為咁而得到任何實際利益,所以我唔算呃你。第三,我唔信任 Daehwa 裏面嘅任何人,我留一手俾我自己其實都唔係好過份嘅事情。」

「Alan,其實你唔使咁自我保護嘅;」佢笑一笑。「我都冇諗住喺呢個位度為難你。我今日都冇諗住要為難你,我只不過想,大家講清講楚彼此嘅諗法,睇吓可唔可以搵到條出路啫。」

「Richard,我雖然同你識咗六年,但係大家坐埋同一條船,都只不過係半年嘅事;」我答返佢。「咁多年嚟,我都只係從 Renee 口中認識你;呢種隔空認識而家好明顯唔 work,經歷咗呢半年嘅所見所聞,你好難怪我會咁。」

「其實,呢半年你喺咪做得好辛苦?」佢望住我。

「Well, not my finest hour.」我好平淡咁答佢。「But then I don’t live or die by my finest hour.」

「其實,當日我真係唔應該咁樣叫你走;」佢突然間良心發現。「話晒你當時都喺一個唔錯嘅 position、喺個 comfort zone 度做緊啲自己可以 100% 控制得到嘅嘢……」

「你而家先嚟同我講啲咁嘢呀?」我以一個「不可思議」嘅表情望住佢。

「你冇諗過,做 account servicing related 嘅嘢就係咁嘅咩?」佢問我。

「做 account servicing 嘅工作環境係點,我好清楚;」我向佢講。「就算我未親身試過,咁多年嚟,我同 PR agency 甚至 lobbyist 嘅接觸都唔少。我只係冇諗過,呢間公司會將 account servicing 呢樣嘢扭曲成咁。」

「你意思係……」佢有啲 confuse。「扭曲成點呢?」

「我覺得,公關雖然唔使考牌,但係 communications 都算一個專業嘅領域;」我望住佢講。「我哋嘅存在,係協助客戶解決公共關係同埋傳訊嘅問題,藉此得到客戶嘅信任;而唔係對客戶阿諛奉承、投其所好、唯命是從,以換取佢哋嘅施捨為生。」

「Here we go……」Richard 笑起嚟;對我而言,呢種係輕蔑嘅恥笑。「公關講到尾都係服務性行業,我哋取悅客人有咩問題?你、Eric、Johnny 呢啲記者出身嘅同事,專業就夠專業喇,硬係就有啲不必要嘅自尊放唔低……」

取悅客人……服務性行業?你講緊「性服務行業」咋?!

「我覺得,喺 business development 嘅觀點上面,適當咁對客人投其所好、或者吹捧一吓客人嘅產品,係無可厚非、亦都無傷大雅嘅;」我好認真咁答佢。「但係,如果喺日常運作上面,刻意咁委曲逢迎、無差別咁對客人唯命是從、甚至歪曲事實去取悅客人,咁樣唔單止唔專業,甚至同做小丑無異。」

聽見「小丑」兩個字,Richard 有少少動氣,想反駁我;但隨即平復過嚟,仍然面帶笑容。如果佢有一樣嘢係值得我學習的話,佢呢副好聽啲嘅所謂「胸襟」、唔好聽嘅係認矮仔嘅能耐,我真係要好好學習。

好似我呢啲火遮眼會串客嘅人,可能會搏得同僚們嘅一時掌聲;但係好似 Richard 呢啲人,先可以喺呢行裏面賺個盤滿缽滿。

「咁唔通我哋要不斷拒絕客人嘅要求、不斷話俾佢哋聽『你嘅要求係無理嘅』、不斷咁得失客人,咁樣先係你眼中嘅專業?」佢問我。

「唔需要不斷拒絕客人,話晒我哋都係打開門口做生意,money is the king;」我答佢。「但係,作為公共關係同傳訊嘅最前線,我哋對市場嘅環境最了解、掌握最多嘅資訊。我哋係咪應該好好咁同客人反映外在嘅客觀環境因素,等佢哋可以做到準確嘅決定?定係唔理好醜、托塔都應承咗先,然後迫啲同事去完成 mission impossible,到頭來兩頭唔到岸,然後就同個客認矮仔跪地求饒?」

「你仲介意緊 Sycorax 嗰單嘢?」佢見我講得好認真,所以都收起佢嘅例牌笑容。

「嗰單只係其中之一;」我都稍稍收起我啲火。「我非常介意去孭一啲唔應該係我孭嘅鑊。」

「你講緊封 warning letter……」佢恍然大悟。「一封信啫,我又唔會寫落你個 reference 度,你咁緊張做乜?」

「因為呢封信毀壞緊我嘅名譽,因為呢封信係一個不實嘅指控。」我正色答佢。「我如果收咗你封警告信的話,咁信裏面嘅一切指控都會成為事實。日後你想寫入我嘅 reference 與否,已經唔到我話事;到時你寫係道理、唔寫係人情。我冇必要因為一件我冇做錯嘅事、去領一個根本冇必要領嘅情。」

「唉……」佢歎咗口氣。「睇嚟你對我嘅成見好深……」

「我對事對人,一直都係 performance oriented,」我呷咗啖咖啡。「喺我踏入公司門口之前,所有嘢都係 neutral,冇任何 preference。」

「言則,你覺得我所做嘅嘢都係錯?」佢問我。

「唔係所有嘢都係錯,」我答佢。「你有啲嘢係值得我去學習嘅;問題係,喺公司嘅管理方針同埋客戶嘅管理上面,我同你所相信嘅嘢完全唔同。用比較容易理解嘅說話嚟講,我覺得你喺管理上面嘅方式,好容易引起不必要嘅辦公室政治;最終受害嘅,都係一班幫你搵食嘅人。或者,呢啲就係你最信奉嘅法家權術『分而治之』?」

「你點樣受害法呢?」佢個樣變得有啲好奇,同時之前嘅輕蔑亦再次出現。

「因為你嘅沉默,我無啦啦捲入 Daehwa 嘅權鬥之中,俾 Gruoch 同 Tamora 當玩具咁玩,然後踢出 team;」我開始數家珍。「因為你對班 AC 嘅偏坦,成班管理層要睇佢哋面色做人,俾佢哋牽住嚟走;因為你縱容 Renee 同 Yvonne 之間嘅權鬥,令到我同 Winnie 入嚟櫈都未坐暖就要 takeover 一個咁重磅嘅 account。」

「你入嚟之前,Yvonne 都應該有同你講過,我哋公司個 learning curve 係好 steep 㗎啦!」佢反駁我。「公司冇時間俾你坐定定先慢慢摸索喎!你捲入 Daehwa 嘅權鬥,係個意外,冇人想件事咁樣發展。Renee 同 Yvonne 嘅問題,唔係一朝一夕嘅事,我諗你之前都聽過;手掌係肉手背都係肉,我唔認為我應該干預。至於 AC 嘅問題,我都唔認為有你睇得咁嚴重。」

「但係另一方面,我覺得你同 Winnie 嘅問題就比較嚴重……」佢反擊;不過呢樣我預咗。

「有咩咁嚴重呢請問?」輪到我一臉輕蔑咁問佢。

「Office romance 我諗喺好多個唔同行業嘅領域入面,都係一個好唔專業嘅行為。」佢答我。

「有咩咁唔專業呢?」我呢條係 rhetorical question,所以我自己答埋落去。「你驚我會喺你個會議室入面造愛?我同佢做嘅工作冇重疊,喺公司連傾多句偈都冇,就算係拍拖,都係放工後先拍;放工之後嘅時間係私人時間,公司冇權干涉。你要係有意見嘅,我覺得呢啲係你個人嘅喜好問題。」

「係!你就當係我嘅個人喜好啦!」佢有少少激動,但一如以往,佢好快就平靜咗落嚟。「我哋傾咗咁耐,究竟有冇任何一件事可以有共識嘅呢?」

「有,就係我同你唔可能再喺埋同一個地方合作;」我換返個開玩笑嘅口吻。「咁你起身定我起身吖?大家猜呈尋決定?」

講完之後,我哋同時大笑起嚟。

「你知道我可以用你被 Gruoch 要求離開 Daehwa account 做理由,以『嚴重失職』去解僱你,然後再告你未能履行合約、要求你賠返公司為你俾咗嘅代通知金嗰呵?」佢同我講,但係面上全無惡意。

「你都知我有個好勇鬥狠、非常喜歡撩事鬥非嘅前妻,可以收得好順幫我打官司,然後仲有一班而家位高權重嘅傳媒主編,當年同我一齊跑生跑死出身,我一個電話,就可以幫你呢單勞資糾紛出個專題報導嘅老朋友嗰呵?」我笑笑口同佢講。

其實,喺呢個關頭,我諗我同佢第二個共識,就係好嚟好去,唔好玩大件事。否則,今日嘅對話唔會係咁樣。

「既然大家手上都有核彈,我諗,我哋好好傾吓解約嘅條件啦。」佢坐直咗個人,然後認真咁望住我。

原來,「M.A.D.機制」(相互保證毀滅)嘅理論,喺辦公室政治嘅層面都用得著嘅。或者咁講,可能就係呢種「恐怖平衡」,令到我今日仲有一個討價還價嘅機會;否則,一個打工仔,又點同個老細玩?

「我可以根據我哋合約裏面嘅解約條款,賠足兩個月人工俾你,我亦唔需要你坐兩個月嘅代通知期。坦白講,你嘅殺傷力太大,I won’t take chance.」佢仍然好認真咁講。「至於之前 buy-out 你嘅代通知金,其實係因為我哋當時太等人用,所以輕率咗。我哋會負返呢個責任,你唔需要賠償。你意思點?」

「我諗,我唔會拒絕呢個咁吸引嘅條件。」我答佢,然後伸出我嘅右手。

呢個握手,就係解決我哋之間所有分歧嘅協定。

喺返返上 office 嘅路程中,Richard 再問我:

「Are we good?」

「Yes, we are good.」我答佢。「但我希望我走咗之後,你唔好難為 Winnie。」

「放心,我對事唔對人。」佢最後同我講咗呢句。


返到上去,Richard 好快就出咗個 email 通知大家我離職嘅事,仲喺 email 度多謝我呢半年以嚟嘅 service。相熟嘅同事都走過嚟或者喺 MSN 度同我道別(Ophelia 除外)。

Winnie 好似接受唔到呢個咁突然嘅消息,我聽到佢個位有喊聲。

大約一個鐘後,HR 同事 Elaine 過嚟搵我搞埋啲手續,連啲尾數嘅 cheque 佢都準備好晒俾我。我相信,我離開呢間公司嘅手續,係我入嚟半年以來,最順利嘅一件事。

啱啱先出糧冇耐,而家又無啦啦多兩個月糧落袋;其實,我都唔算太黑仔。不過,我而家失業喎。做人嘅嘢有時就係咁,福不為福、禍不為禍、禍福難分。

搞掂晒所有嘢之後,大約五點幾。我 MSN Richard,問佢要唔要我留到放工時間;佢答我:

「No, I can take it from here. Thank you and wish you all the best.」

既然係咁,我亦無謂久留。同同事們話別後,我離開呢間公司。Winnie 送到我出門口,我望住流住兩行眼淚嘅佢,其實都唔知講乜好。

或者,我嘅離開,對佢嘅傷害先係最大。


喺公司樓下,我望住喺大廈夾縫中間嘅天,腦海裏面 flashback 呢半年發生嘅事。

之後會點?我唔知。我而家需要嘅,係好好休息一吓,然後好好整理自己嘅思緒。布吉島嘅陽光與海灘會係個好主意,首爾嘅初雪亦都唔係 out of the question.

不過,有一點我係非常肯定嘅,就係:

I will be back!

江湖再見啦!

(全文完)(仲有一篇後記)


本故事人物及情節如有雷同,實屬巧合。
CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

第一个支持了这篇作品
加载中…
加载中…

发布评论