IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

北角演義(十九)

期望管理(Expectation Management)係一門好重要嘅學問。除咗企業管治同埋人力資源管理需要好好管理期望之外,其實我哋喺日常生活中,都要好好管理自己嘅期望;甚或係別人對我哋嘅期望。

畢竟,期望越大、失望越大;呢個鐵律我哋細細個就應該學識。

但係,「期望管理」對於我哋呢啲一般嘅凡夫俗子(包括埋你哋,唔好扮你唔係一般人)嚟講,就比較似事後避孕丸 — 平日你唔會諗起佢,但當你需要嘅時候,已經太遲;米已成飯。

亦即係話,我開得個咁嘅lead嚟講呢啲,代表咗我嘅期望已經有落差。


星期五。

新工已經返到第五日,即係一個工作週,但係我仍然未係好知,自己喺度做緊乜。

我當然知道,自己坐咗喺間「關帝廟」度、做緊Senior Consultant。我所指嘅係,喺過去嘅四日裏面,公司上下嘅人,都彷彿身處於緊急狀態咁,個個都係行緊「救火mode」;每個人每日都有做唔完嘅工作,每個人都做緊啲原本唔屬於自己嘅工作。

聽Yvonne講,我哋呢個五月,總共有十幾個event。由於event喺PR industry裏面,算係少數嘅勞動力密集工作;所以,公司裏面每一個人,都要喺自己已經load到爆晒燈嘅schedule入面,抽少少時間出嚟幫手。

亦都由於個個都忙到甩轆嘅關係,返工第五日,除咗一啲必須嘅公司orientation之外,冇人有時間去break-in我。我只能夠喺嗰堆每日不斷增加嘅email當中break-in自己,嘗試去理解究竟佢哋噏乜鳩;究竟嗰堆三個英文字母嘅acronym,會唔會同Mary Magdalene、共濟會或者光明會嘅秘密有關。

我甚至試過套用Fibonacci Sequence去拆解,仍然不得要領。

我試過問Renee,得到嘅答案,仲難拆過花地瑪聖母秘密:

「PoL?PoL係S記嘅SiE Program中最大嘅一個cat嚟㗎,有唔同種類嘅ICT skills,亦有WebQuests同HelpDesk嘅integration同leadership training,同埋好多學校同學院嘅partnership;呢啲全部都係我哋嘅VoB case study同white paper嘅prospect。」

明唔明?我諗禪到連黎明同達賴喇嘛都唔明。

幸好,Richard交咗一個我知係乜嘅project俾我跟。嗰個係S記嘅corp comm project,佢哋要就政府長遠嘅高科技政策提交意見書,但係成班IT精英連立法會有幾多個議席都未搞得掂,於是要我幫佢哋搵幾個喺行內有頭有面嘅IT業界人士,做幾個短談,睇吓佢哋有咩意見。

做鎗手寫PoliSci thesis,強項吖!

我一睇個project嘅內容,仲以為自己去錯咗唔知Burson-Marsteller定GolinHarris返工 —喺香港,除咗呢兩間嘢,好少PR firm會咁死心塌地為政府服務。

點都好,起碼有啲我識做嘅嘢俾我做。再係咁浸喺個email海到睇Da Vinci Code,我驚我下星期就辭職。


午飯時間。

今日竟然大家準時停手去食飯,因為公司請飲茶:聽聞有兩個同事月尾散水,咁啱到時Richard唔喺香港,所以預早飲定散水茶先。

好咯!我終於知道,原來佢哋都會食飯嘅;我幾驚見到佢哋午飯時間去街口個油站買電油飲呀……

去到太古城潮江春,啲女同事們開始三五成群咁坐埋傾偈。都好,原來會講嘢嘅!係正常人嚟㗎。之前我仲擔心,佢哋會唔會坐低要拎部laptop出嚟開MSN先識傾偈。

但係咁樣一嚟,我就陷入傳統人際關係嘅尷尬位:佢哋個個埋好晒位吹緊水,我同埋都係比較新嘅Winnie就好似孤兒仔咁,兩張大檯唔知坐邊張好。

最後,我哋揀咗張啲樣睇落nice啲嘅坐低。最緊要嘅係:Richard唔係坐呢張。

坐落、開好茶,開始叫點心。由於係潮州菜嘅關係,有幾個比較年輕嘅coordinator唔係好知有乜食。呢個時候,Winnie開始解釋俾佢哋聽,有啲乜嘢好食。

「你係潮州人嚟㗎?」我問佢;搵嘢嚟講啫。

「半個,我媽媽係潮州人。」佢答我。

「咁你咪識潮州話囉?」我開始好奇。

然後佢講咗句潮州話。老實講,完全唔知佢噏乜Q。

大家都知,香港人學潮州話,基本上真係冇句好嘢,唔係「蒲你阿嬤彈彈波」就話人「早死仔」、「短命仔」,再唔係就叫人「擇西」;總之好嗰句你唔會去學,一開口就bu bu聲。

「咁你實聽過『蒲你阿嬤』㗎啦!」其實我冇惡意,亦都唔係想蒲佢任何親屬;只不過係搲水吹。「可唔可以用正宗潮州口音示範一次呀?」

「未聽過呀,點解㗎?」Winnie嘅答案出乎我意料之外。

呢個時候,我腦海湧現當日喺延世大學、俾Chloe玩我、等我周圍同人講「我係蠢蛋」嘅情景。

今次仲唔輪到我有得玩?

「你返去問吓你個潮州媽媽,『蒲你阿嬤』點解啦!佢應該識㗎!」我忍住笑、一本正經兼帶兩分親切笑容咁講。

「好呀!」佢答得好爽。

等你搶我白搶得咁過癮吖嗱;嘻嘻。

食完飯,大伙人一齊行返太古坊。我有兩隻細紙皮箱嘅嘢,放咗喺部車度,要拎返公司。於是,我口痕一句問Winnie:「我去停車場拎嘢,你陪唔陪我呀?」

其實預咗佢say no,口痕啫。

點知佢仍然係好爽咁答句:「好呀!」然後佢就陪我一人一箱咁,拎咗兩箱嘢返公司。

都算佢有啲義氣。


返到公司,又係時候跳返落個email海度繼續做Robert Langdon。

一個新嘅email吸引到我嘅注意,係Richard個秘書Jennifer send出嚟嘅:

「Attached please find the new company organisation chart FYI.」

喺呢間公司,呢類email通常都係公海email,人人有份。睇嚟,Richard同Yvonne終於度掂,點樣分過晒啲「餅仔」喇。

我望一望個chart。首先,chart裏面最超然嘅當然係Richard同Yvonne;基本上佢哋只不過係「顧問」嘅身份。但係稍為喺呢類公司有啲工作經驗嘅都知,乜都唔關佢哋事,其實即係乜都關佢哋事;否則,「總經理」呢個名點嚟㗎?總經過你吖嘛!你試吓個客有乜頭暈身臖,你睇吓關唔關佢哋事?

經驗話我知,呢啲咁超然嘅位置上嘅人,一般都係有乜事第一個衝出嚟嘅人。

然後就係兩位AD,Ophelia同Frankie;佢哋一個睇晒S記,一個睇Daehwa嘅product PR team。

跟住就到我同Winnie。一如所料,Richard將S記同Daehwa嘅Corp Comm(S記Corp Comm其實一分為二,不過按下暫不表)擺咗喺我個名下面;除此之外,仲有S記嘅Compliance同埋Platform Strategy都係歸我。至於Winnie,佢同我一樣,係Daehwa嘅Corp Comm,然後就睇埋佢哋嘅家電產品,同埋手機品牌T記;其實都係比較event driven。

幾乎手上全部都係event嘢,睇嚟Winnie應該同Rachel一樣,都係一隻牛。

其餘嘅三個consultant,Philip負責嘅大多數都係Daehwa嘅家電同影音,同埋少量S記嘢,Eric手頭上就有兩個比較hardcore tech嘅細account,同埋同我一齊做S記Compliance;Johnny就負責Daehwa嘅電腦同電子產品。

兩個比較基層嘅position,Account Executive同Account Coordinator,總數唔夠十個人;佢哋都分配咗俾唔同嘅account。

當公司有event嗰陣,基本上全公司所有人都會on list;即係名符其實臨時拉伕,點到你名就要幫手;最起碼都預咗要onsite support。

最後,我哋有中英文寫手各一個、designer一個。直到永遠,我都唔知呢三個人係做乜嘅,因為佢哋既冇幫我寫過任何嘢、亦冇幫我design過任何嘢;但係斷估佢哋應該有糧出。

睇完個chart之後,我除咗知道自己應該做乜之外,仲終於spot到呢間公司嘅問題。

首先,呢間公司上下層分佈唔平衡。consultant以上就已經有七個人,但係Executive以下嘅,就只得八九個;連埋intern都係十個至十一個左右。即係話,點紅點綠嘅人,同真正落手落腳做嘢嘅人,人數相若。

正常嚟講,一間有規模嘅公關公司,如果有八個管理層的話,咁基層工作嘅AE/AC,就應該有雙倍嘅數量;起碼,我當年喺DC見到嘅,同最初入行做記者嗰陣見到嘅,都係咁上下。

往好處諗,好似我手頭上嘅corp comm,其實唔係勞動力密集嘅工作。只要有人planning、有人寫嘢、有人做clipping同reporting,其實已經夠做。你哋點爭人手打崩頭,都唔關我事。通常,corp comm同埋高層次嘅PR strategic planning,都係一間公關公司最賺錢嘅嘢,因為人手少、收費貴。

問題係,雖然Richard有意擴張corp comm嘅業務,但到目前為止,呢間公司仍然係一間event driven嘅公關公司。搞event係勞動力密集嘅工作,當人手唔夠嗰陣,山頭主義就會出現 — consultant間會因為搶人手而產生不必要嘅衝突。

就算冇衝突,人手唔夠的話,我哋呢班身嬌肉貴嘅consultant「主管」,其實都係「無兵司令」 — 當你條team嘅「手下」要同其他team share的話,到最後我哋咪又要落手落腳做!升職某程度上,除咗加人工之外,就係唔使日曬雨淋咁落場砌;如果最後都係要落手落腳自己砌,咁升嚟把托咩!?

不過話分兩頭,就算睇到有問題都好,暫時唔使咁悲觀住嘅;咪睇吓做落搞成點囉。

唔知點解,我硬係好似唔知睇漏咗啲乜咁……

(待續)


本故事人物及情節如有雷同,實屬巧合。
CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论